![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da er det snart klart for avgang med AR159 og destinasjonen i kveld er Frækstad. Skal overnatte på Rica City før ferden går videre til Strømstad i morgen og en ettermiddag med SPA og så en kveld med mat og drikke på Choice sitt hotel i den norskeste byen i Sverige. Fredag morgen seiler jeg til sandefjord med MS Bohus og så blir det to netter på Rica Havna.
Tut og kjør... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Antar at vi får en fyldig rapport på service og kabinkonsept ombord i EB Aero...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Husk aa fylle parafin paa "sportsbilen" i Sverige :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du er nok noen måneder for sent ute. Det ærnte sommer nå.
For øvrig kan du jo besøke den nye turistattraksjonen som du ser i min avatar. Nesten like mye besøkt som Gamlebyen ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I pent høstvær satte jeg kursen sydover onsdag formiddag. Lite trafikk - flotte men akk så kjedelige veier for en Alfa. Ved Rygge ble det morsomt med både en Norwegian 737 og en Falcon som drev med "touch n`go" - så da ble det stopp på Smart Club Råde og bra utsikt til "innflyvningen". fikk med meg et par runder...
Etter møter i Frækstad ble det en treningsøkt på ettermiddagen og så bar det over grensen til Strømstad. Torsdag var det shopping på Systemet og fest på kvelden...men heldigvis gikk det ikke ut over kvoten. fredag morgen rakk jeg en treningsøkt på hotellet før MS Bohus tok oss over fjorden i nok bølger til at det klirra godt i tax-free avdelingen. MS Bohus er vel så langt unna de andre skipene til Color Line det går an å komme - må være morsomt å selge såpass vidt forskjellige produkter. Rask kjøretur til Havna og rett i en fantastisk gamme med bål, quiz og nok i glasset. Stort julebord på kvelden. I følge google map på min iPhone skulle hjemturen i dag ta 1 time og 58 minutter...da hadde jeg nok passert gardermoen om jeg ikke stoppet på Slemdal... Bil funker bra i en salgsjobb - samme gjør båt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bohus fungerer vel som en ren melkemaskin for Color Line vil jeg tro. Hvis skipene på strekningen etterhvert byttes ut, så antar jeg at SuperSpeed-konseptet videreføres her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tror neppe det blir så store investeringer på denne ruten. I tillegg er de avhengig av nok tid i sjøen for å selge mest mulig tax-free varer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvordan var hotellene, og har du forresten fått testet det nye Radisson SAS-hotellet i Fredrikstad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Skulle egentlig bodd på Rica City i Fredrikstad - men du verden så trist det hotellet så ut. Fikk byttet om på noen møter og dro rett til Strømstad og en ekstra natt der. Quality Hotel Strømstad er utrolig flott. Store rom (leiligheter), kjøkken, spiseplass, stue med sofa og stoler og tv. Eget stort soverom ved siden av. Flott terrasse med kjempefin utsikt. Fikk en hamburger til lunsj i baren som er noe av det beste jeg har spist - med chevre. SPA området og behandlingene kan også anbefales!
Rica Havna på Tjøme har pusset opp alle rommene - og er vel i dag noe av det hyggligste jeg kan tenke meg i Norge. Utenfor er det en stor byggeplass - men når utbyggingen er ferdig blir Havna en perle - igjen! Radisson SAS i Fredrikstad har jeg ikke bodd på - bare sett innom. Ser veldig veldig bra ut. Et tips er takterrassen om sommeren.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel, takterrassen er ikke å anbefale etter kl. 00 midtsommers, med mindre man liker følelsen av maurtue og føtter torpedert av høye hæler.
Et annet tips er Fillini i første etasje. Har lenge undret meg over at ikke man ikke finner midler til å gjøre noe med fasaden til Rica City, som er type "betongplater" av verste sort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apollo starter Oslo-Tirana og Oslo-Sita (Kreta) sommer 2018 | Navigator | Flyforum | 11 | 22-09-2017 18:18 |
Oslo-Ålesund snur tilbake til Oslo 17JAN2016 | MCO-WDW | Småprat | 0 | 18-01-2016 17:55 |
Oslo-Tallinn-Brüssel-København-Oslo-Helsinki-Oslo | FlightDeck | TripReports | 17 | 03-07-2012 12:50 |
DY starter Oslo-Lakselv-Oslo til sommeren 2011 | LN-BEF | Flyforum | 14 | 02-07-2011 21:46 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |