Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-10-2008, 20:13   #1
ENTO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
Thumbs up ILS36/VOR DME36 på Torp !

Hva er forskjellen på disse to approachene på Torp ? Jeg tenker på minima/glidebane osv. Hva er den mest "økonomiske" approachen inn til Torp til 36 ? Er det "visual with no restriction" eller en av de to andre jeg nevnte ? Hvilken approach er mest miljøvennlig med hensyn til støy, fuelforbruk osv. ??
ENTO is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 20:59   #2
F35Landing
ScanFlyer Gold
 
F35Landing's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
Default Re: ILS36/VOR DME36 på Torp !

ILS Cat 1 har lavere minima enn en non-precision approach som f.eks VOR DME, helt ned til 200 fot over bakken. Med en ILS er det lettere å holde jevnt gjennomsynk hele veien inn på approachen, og dermed mer fuel-økonomisk. Flyr man en dårlig non-precision kan man ende opp med å måtte flate ut på step-down høydene innover, noe som krever mye fuel.
En visuell innflyging gir deg omtrent like mye spillerom som en ILS bortsett fra at du kan generelt holde høyere hastighet lenger.
Hvor det bor mest støysensitive folk rundt Torp må andre svare på
F35Landing is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 21:41   #3
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: ILS36/VOR DME36 på Torp !

Quote:
Originally Posted by F35Landing View Post
Hvor det bor mest støysensitive folk rundt Torp må andre svare på
De som klager mest er vel de som bor øst for Torp, som får høre EHC sine landingsrunder på Yankee dag ut og dag inn...
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 21:55   #4
espeno
ScanFlyer Blue
 
espeno's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Kongsberg, Norway
Posts: 353
Default Re: ILS36/VOR DME36 på Torp !

Quote:
Originally Posted by KennethGS View Post
De som klager mest er vel de som bor øst for Torp, som får høre EHC sine landingsrunder på Yankee dag ut og dag inn...
Men det er det vel midlertidig slutt på?

REF AIP AD2 ENTO 6-4, LANDING PATTERNS HELICOPTER TO TWY Y SUSPENDED
: NOTAM ENTO/0120/08
__________________
Espen
espeno is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ryanair med comeback Torp-Stansted - Og andre Ryanair Torp nyheter Someone Flyforum 57 31-01-2025 13:24
KLM Torp/Orlando/Houston/Torp ! Cessna182 Reiseforum 4 04-02-2011 20:49
Genial (!) simulator for VOR/ADF/etc! Speedbird Flyteknisk forum 1 25-09-2009 10:23
"UFO" sør for MES VOR GFL Register- og ATC-Forum 2 18-06-2007 19:00
Torp imm Flyforum 1 18-05-2006 13:00


All times are GMT +2. The time now is 04:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.