![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Hva er forskjellen på disse to approachene på Torp ? Jeg tenker på minima/glidebane osv. Hva er den mest "økonomiske" approachen inn til Torp til 36 ? Er det "visual with no restriction" eller en av de to andre jeg nevnte ? Hvilken approach er mest miljøvennlig med hensyn til støy, fuelforbruk osv. ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
ILS Cat 1 har lavere minima enn en non-precision approach som f.eks VOR DME, helt ned til 200 fot over bakken. Med en ILS er det lettere å holde jevnt gjennomsynk hele veien inn på approachen, og dermed mer fuel-økonomisk. Flyr man en dårlig non-precision kan man ende opp med å måtte flate ut på step-down høydene innover, noe som krever mye fuel.
En visuell innflyging gir deg omtrent like mye spillerom som en ILS bortsett fra at du kan generelt holde høyere hastighet lenger. Hvor det bor mest støysensitive folk rundt Torp må andre svare på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
Location: Kongsberg, Norway
Posts: 353
|
![]() Quote:
REF AIP AD2 ENTO 6-4, LANDING PATTERNS HELICOPTER TO TWY Y SUSPENDED : NOTAM ENTO/0120/08
__________________
Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med comeback Torp-Stansted - Og andre Ryanair Torp nyheter | Someone | Flyforum | 57 | 31-01-2025 13:24 |
KLM Torp/Orlando/Houston/Torp ! | Cessna182 | Reiseforum | 4 | 04-02-2011 20:49 |
Genial (!) simulator for VOR/ADF/etc! | Speedbird | Flyteknisk forum | 1 | 25-09-2009 10:23 |
"UFO" sør for MES VOR | GFL | Register- og ATC-Forum | 2 | 18-06-2007 19:00 |
Torp | imm | Flyforum | 1 | 18-05-2006 13:00 |