![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan man ta med seg en gjest i OSLounge når man er silver hos BA?
Det går ikke klart fram på hjemmesiden til Executive Club. Har spurt på Flyer talk, men noen sier ja og andre nei, så er ikke godt å vite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Uten å ha sjekket det opp, vet jeg at BA og andre har forskjellige regler når det er egen lounge kontra "contractor lounge". Jeg tviler i grunn litt på om Silver får ta med seg gjest på OSL, men jeg aner virkelig ikke. Tror contractor lounge er stikkordet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er BA sølv og fikk ta med meg gjest i loungen til Cathay Pacific i Hong Kong og i BA sin T5 lounge ihvertfall. Har ikke prøvd på OSLounge ennå.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er forskjell paa BAs egne lounger og kontraktslounger, men du kan selvsagt ta med en gjest inn i kontraktslounger som OSL lounge.
You and one guest can enjoy access and the facilities of over 250 lounges worldwide whenever you fly with British Airways and our oneworld® partner airlines - whatever cabin you are flying in. Disse 250 loungene inkluderer kontraktslounger og OW lounger http://www.britishairways.com/travel...r/public/en_us Jeg har ogsaa vaert BA soelv og kom inn i kontraktslounger med kjerringa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
avsluttet
|
![]()
Etter å ha vært lounge vert i SA/BA's "superlounge" i OSL langt tilbake i tid ('99-'00), så mener jeg at Sølvkort ikke har noen direkte rettigheter, bortsett fra muligens loungeaccess.
Gullkort kunne ha med èn gjest uansett selskap (innland, eller utland). (bl.a. derfor loungen var på "innland") Eller tar jeg skrekkelig feil nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du tar feil. BA Silver kan ha med seg en gjest i loungen på OSL.
De eneste loungene silver ikke har adgang er First og Concord Room (med mindre man reiser first selvsagt). Silver i BA har mange rettigheter, kan ikke sammenignes med EB silver eller andre silver, da det er det nest høyeste nivået i til BA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
avsluttet
|
![]()
Mente det var Blue, silver, gold, platinum... ? Platinum var vel de megabeste kundene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er noe som heter platinum, men det er kun etter invitasjon.
Ikke noe man blir uten at man er en svært viktig person. Last edited by Stian; 26-10-2008 at 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har vaert baade gull og soelv hos BA, saa jeg har litt erfaring fra dette
For det foerste: Som soelv har du og en gjest adgang til alle BAs lounger, kontrakts lounger og OW lounger, men kun naar du har en dagsaktuell billett paa BA eller partnere (bl.a. OW) Som gull har du tilgang med gjest uansett hvilket selskap du reiser med. Det stemmer at BAs lounge paa OSL tilfeldigvis laa paa innland (fordi det kun var der det var plass) noe som gjorde det attraktivt aa ha BA gull siden SAS synes det er greit aa behandle de norske kundene daarligst (som vanlig ) og stenge loungen de overtok fra Braathens men aa beholde innenriks lounge paa ARN og CPH. Men loungen var ikke lagt der med det som grunn. ![]() Naar det gjelder toppnivaaet til BA, heter det Premier og er kun for inviterte, men ikke noedvendigvis folk som reiser mye, stort sett direktoerer etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker. Da satser vi på at det går greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSLounge | LarsErik | Småprat | 32 | 03-08-2015 00:09 |
Diners - slutt med gratis lounge adgang | pingo | Reiseforum | 127 | 01-08-2013 21:10 |
Adgang til SAS-lounge på OSL med innenriks-billett | morr | Småprat | 17 | 29-01-2013 07:18 |
Ble nektet adgang til Eastern med rullestol! | C130 | Småprat | 4 | 28-09-2011 22:39 |