![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har det vært offisiell åpning av rullebaneforlengelsen på Molde - selv om den funksjonelle åpningen, prosedyrer, instrumenter og slikt, ikke er før den 23. okt - vi er nå oppe på 2000 meter. Jeg ble nødt til å bare glemme av skolen, og drog dit med en kompis. Alle som var for å overvære åpningen ble sluppet ut på tarmac, og som planlagt var 2 F-16 en del av åpningen. Det ble selvfølgelig bilder av det, men av en eller annen grunn vannet de oppstillingsområdet med brannbiler så derfor ble det rare lysforhold kombinert med motlys fra sola. Jeg har plukket ut det beste jeg fant blandt 500 bilder, men jeg tar imot kritikk med åpne armer.
![]() Kom tidlig, overværte en 737 t/o med stilige "vann vs jetmotor"-effekter. ![]() Fokker fra værnes, men statsråden kom ikke med den som annonsert, hun var her i forveien ![]() De annonserte at de ikke hadde saks til å klippe over båndet med, og måtte derfor vise fram de nye brannbilene med en utrykning for å levere saks ![]() ![]() Jeg ble fiklende med scannern som gikk tom for strøm, og fikk bare såvidt opp kameraet.. nedtur ![]() ![]() ![]() Brakeoff ![]() Distanserer for landing ![]() Razor01 ![]() ![]() Razor02 ![]() ![]() "halla!" ![]() Litt kommunikasjon mellom pilotene før shutdown ser det ut til |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() Lufte canopy ![]() Og de to andre følger på ![]() Mye folk som vil ut å studere flyene ![]() Haleparti ![]() Er dette flares? ![]() Straks på tide å skifte dekk, muligens? ![]() Teknologi i førersetet ![]() HUD og frontpanel, spurte pent om å klatre opp å ta bilder, men det gikk ikke ![]() Reservedeler, chutes, hjul og hjelm =) De jaget oss av tarmac igjen, så mens SGS og resten av de flyplassansatte fikk herje rundt og i flyet, gikk vi oppp til den nylagte spotteplassen (les: veien de brukte for å kjøre anleggsbiler til utbyggelsen) for å se dem ta av. ![]() Taxi og backtrack ![]() Lined up ![]() Razor 01 t/o ![]() Fornøyd med dette bildet =) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() Razor02 t/o ![]() ![]() ![]() Overfly ![]() Nummer to følger på ![]() Og borte var de Takk for titten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var superbra og virkelig morsomt å se.
Bra jobba ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempebra bildefortelling! Takk skal du ha, og avgangene med F-16A og B med afterburner var helt rå!!!
gratulerer Molde- Årø med 2000 meter!!! ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for kommentarer
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Flotte bilder Meese!
Jeg var der jeg også... Tok du noen bilder når LN-BRE tok av til OSL ca 1415? Espen hilser |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, jeg tok bilder av F-16 avgangene, så drog jeg hjem. Orket ikke vente på de to annkomstene, selv om det egentlig ikke var så lenge til
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for kjempebra bilder!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for at de settes pris på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Canonskytter
|
![]()
Lyden til Starfighteren er ikke så ille den heller
![]() Fine bilder. F-16 er et herlig fly! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Ellers så finnes det en lyd som overgår alle etterbrennere i luftfarten, nemlig lyden av en feit svær dobbel stjernemotor i take-off power!!! ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er forskjell på bråk og Bråk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rullebaneforlengelse på Gazipaşa Airport? | kekker | Småprat | 16 | 17-10-2014 18:39 |
TLL - URE // Estonian Air & MOL-BGO-MOL // Widerøe | Tosze | TripReports | 12 | 02-10-2011 00:23 |
Pengekonflikt - arbeidet med rullebaneforlengelse på Kvernberget kan stanse. | Wiggo Hovde | Flyforum | 28 | 24-05-2011 00:51 |
Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK | MFM | Bilder & foto | 9 | 21-06-2009 01:48 |
SAS Braathens øker på MOL-BGO-MOL? | enml | Flyforum | 2 | 20-03-2005 21:40 |