![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
http://www.takeoff.dk/news.cfm?choic...&nNewsId=18304
Nu hopper Icelandair desværre også på vognen over de flyselskaber der beskærer servicen endnu mere. Nu skal der betales for mad, tæpper, puder og høretelefoner på economyclass. I pressematerialet præsenteres dette som "Nu indføres bedre og mere omfattende service.."???????? Det skal man da vist være mere end blindt for at kunne tolke sådan. Tror ikke der er mange economyclass-pax der har denne holdning fremover. Derudover indføres en economy premium med 33" tommer benplads (mod 32" på economy) og 2+2 seating. På Saga (Business) er der 39". I pressematerialet beskrives Economy Premium som "Businessclass-sæder" hvilket vel er noget af en overdrivelse når deres Biz-sæder har 39". Fair nok de ændrer koncept (selvom jeg synes det er ærgerligt at economy skrabes helt ned til lavpris-koncept) men hold her nu til sandheden: Economy forringes betydeligt Economy Premium er IKKE businessclass sæder når Biz har 39" og Eco P har 33" Har Icelandair ikke lært fra USA omkring at fjerne maden ombord på economy? Selv ville jeg vælge dem fra pga dette.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Synd at de gjør dette. Regner med også FI merker den økonomiske krisen på Island og leter med lykter etter ting å spare på. Og så tenker man tydligvis at dette er en måte å spare litt. Om det er det er vel en annen sak...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg har forståelse for at man skjærer inn til beinet i vanskelige tider men og ta betalt for tepper/puter på langruter som går over natten er rett og slett lavmål. Mat for så være, det er jo forholdsvis korte leg med max 6 - 6,5 timer fra Island til USA så det kan man kjøpe ombord. Sikkert mange som ikke spiser på nattflyvningene fra USA til REK.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Blir Icelandair første flyselskap som selger transatlantiske (eller interkontinetale generelt) billetter uten inkludert servering?
Spenstig at de tar sjansen på dette, men for min del er den lave bagasjevekten en større grunn til å unngå Icelandair enn BOB-mat. Maten kan jeg legge til billettprisen, men å måtte betale overvekt for alt over 20 (eller 30) kg, kan bli dyrt. Edit: Stemmer ikke. Se under. Last edited by gustavf; 07-10-2008 at 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De har da ganske kjip matservering allerede? Jeg tror uansett de synger på siste verset i sin nåværende form. Kanskje det er rom for et lavprisselskap med base på Island og ruter over atlanteren etterhvert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vet ikke om Icelandair kan bli så mye dårligere - eller hva LN-KOG?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har bare fløyet FI en gang, i sommer opp til Island (SAS var billigst tilbake). Interiøret og uniformene virket litt gammeldags, og litt stivt personale. Etter avgang kjørte de en skryte-infovideo der de lovet oss et måltid mat, som bviste seg å bestå av en vassen croissant i plast. Jeg hører ikke til dem som må ha mat ombord, men de bør ikke love noe de ikke holder. Islendingen ved siden av meg sa også at det hadde blitt dårligere de siste årene.
Last edited by Isbamse; 08-10-2008 at 07:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
De flyene de flyr til USA med, er stort sett med nytt interiør og AVOD (som en må betale for). Disse er riktig så bra, og fremstår som ny innvendig. Veldig hyggelig besetning også. Hvis dette betyr at prisene på billetter går ned, så trenger det ikke å være så galt, men dette gjenstår jo å se, da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Icelandair er ikke det de engang var - og nå er det vel bare utseendet på de flotte 757-maskinene som imponerer.
Innføringen av Economy Premium-konsepter er i det store og det hele et virkemiddel for å legitimere at alt på vanlig Economy skal koste noe. Icelandair har vel oppgradert kabinen på mange fly nå, og det er litt typisk for økonomistyringen på Island at man med en gang man er ferdig med dette, skal gjøre nye større grep. Både Business Class og Economy Plus vil få 2+2, og dette krever en ny oppgradering av kabinen. Her er en oversikt over det nye konseptet: http://www.icelandair.com/other_file...op_up_com.html Last edited by FlightDeck; 07-10-2008 at 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kanskje på tide å slå seg sammen med sine islandske "søstre" Iceland Express og Sterling - bortsett fra at de to sistnevnte kanskje er mye bedre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Tror neppe uttrykket 'sammen er vi sterke' kan bruke i dette tilfellet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Her i nabolaget skal GET ha kr. 4.000 for å knytte seg tilbake til deres
kabelsystem. ( Jeg har forlengst hoppet av ) MEN, kommer du med eget Bose eller annet headset, skal de da også ha tilknytingsavgift hos FI til deres AVOD ?? Vel tullete bemerkning fra min side, men .......... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er begynnelsen paa slutten til Icelandair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Men nå står det Free In Flight Entertainment på kartet, da ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Icelandair Stopover Buddy Service | Blubird | Reiseforum | 0 | 17-02-2016 14:39 |
Icelandair Economy Comfort (nå med bilder) | foxbat | TripReports | 8 | 27-01-2016 21:18 |
Tripreport Icelandair Economy comfort | foxbat | TripReports | 14 | 27-01-2016 00:10 |
Dårligere EuroBonus-opptjening med Austrian | LNv22 | Reiseforum | 0 | 30-06-2011 11:31 |
Icelandair ønsker å kjøpe Travel Service | CK | Flyforum | 0 | 14-05-2007 09:30 |