Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-09-2008, 15:32   #1
O_K_
ScanFlyer Silver

Default TRD-AMS-SEA-HNL HNL-SEA-AMS-TRD

Skal ut på denne turen i oktober, blir en lang lidelse, men fikk avverget en katastrofe, holdt på å fly AMS-SFO, og da ville jeg havnet på en av de gamle 747'ene til KLM. Ikke noe bra sted å sitte lenge når man sitter bakerst. Flyr nå NW fra AMS, Airbus330, og har greid å plassere meg i fremste halvdel av turist. Da får jeg PC-strøm og 2" (33") mer benplass, men kan ikke velge midtgangseter uten å betale ekstra. SEA-HNL blir nok trist, ser ut som 757 uten hverken underholding eller plass.

Er det noen flere gode tips til hvordan man kan gjøre denne reise mest mulig overlevlig? Reisetider blir jo i området 26-30 timer. Noen som vet om ting å gjøre på SEA når jeg venter der? Ser ut som NW har brukbart servicetillbud ombord på flygninger over atlanteren, med både mat og drikk gratis. Til Hawaii derimot må jeg vel bringe det meste selv... Kjedelig på en flight som faktisk varer over 5timer.
O_K_ is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2008, 16:47   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: TRD-AMS-SEA-HNL HNL-SEA-AMS-TRD

NW sine A330 er veldig bra på coach de. Hvis du liker Trivial Pursuit, så raser fort timene i beinhard konkurranse med andre på flyet! Ellers har de brukbart utvalg av filmer, serier og musikk.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2008, 17:00   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Hvor lenge er du på SEA, da? Hvis du har en dag å slå i hjel så rekker du kanskje en tur til KBFI og museet der hvis det passer med tiden, du er opplagt, du er interssert osv. Men håper for din del at du har en bedre connection.

Last edited by LN-MOW; 10-09-2008 at 17:31.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2008, 17:11   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Reis business class??

Neida, bare tuller. Det er vel sikkert noen her inne som kan hjelpe til med aa finne noen gode seter til deg?

Ellers synes jeg det er verdt pengene aa kjoepe gode seter paa saapass lange flighter.

Spoers hvor lang tid du har i Seattle, flyplassen er vel en av verdens beste naar det gjelder tilbud av restaranter og butikker.

Du kan ogsaa kjoepe et engangpass til loungen til NWA for 40 dollar pp. Dersom du er smart, kjoeper du heller et 2 maaneders proeveabonnement for 125 dollar, da kan du ta med inntil 2 gjester for samme pris. Da har du tilgang til alle Skyteam loungene paa hele reisen (det er lounge i HNL og paa AMS). Kortet er gyldig to maaneder

http://www.nwa.com/services/bustrav/...empmember.html
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2008, 19:28   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Den ruta har jeg tatt et par ganger. Så jeg vil gi et par tips !

Sjekk inn på netttet 30 timer før avgang fra TRD. Da liggger du foran mange andre som sjekker inn fra bl. a. AMS og du kan da få et godt valg av seter.
NW åpner bulkhead også på deres A332 er 10AB og 10 HJ utmerkede.

Videre SEA-HNL ligger du maange timer før amerikanere ( som er majoriteten ombord ) kan sjekke inn. NW 753 har jeg fløyet mange ganger, både HNL-SEA, SFO og LAX. Der har jeg alltid fått på utreisen 16 DEF. Ved 16D kan du strekke beina litt til venstre for veggen forut. 16EF kan ha litt dårlig "strekke seg muligheter", men med kryssede ben går det fint og du har ingen sete ri fanget. Hadde da foretrukket 16 F og sove mot vinduet.

Som Tommy777 nevner er SEA et flott sted å vente. Spis godt der før flighten til HNL. NW selger kun noen "vareprøvebokser" ut. Men man er så sliten på det tidspunktet at en vanligvis sover hele veien. Så turen vil virke kort.

Loungen til NW vil jeg først prøve 21. desember ( vi er FB gull ). Samme rute somdeg, bortsett for at vi denne gang har AF 332 til SEA.

Tilbake sjekk inn 30 timer før på nettet.. Mer du lurer på, bare spør. Kan de holmene meget godt.. Men forvent ikke svar før onsdag neste uke.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2008, 19:44   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Men Reidar, det er jo kun elitekunder som kan velge disse setene? Folk uten status faar ikke velge bulkhead og noedutgang og maa betale for setene
Old 10-09-2008, 19:57   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Er litt usikker, jeg kan bestille nå gratis , som jeg har gjort til Lima neste måned.

Men så vidt jeg vet dreier det seg om betaling ved forhåndsbestilling ev. gratis Elite. Men jeg tror ikke de kan ta betalt de siste 30 timene dersom de ikke er tatt av elite, ev. kjøpt av andre ?? Da må det vel bli kaos ??

Er meget usikker siden dette er en ny regel .

Noen som vet for sikkert ??

Skal ringe FB vedr. juleturen og NW tre mnd. før for setebestilling. Har tre NW flighter, SEA-HNL, HNL-MSP og MSP-AMS.
Old 10-09-2008, 20:07   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Jeg vet. (og NWA.com). Det er ikke noe ny regel, slik har det vaert lenge.

Exit row kan ikke kjoepes, kun for elitekunder

http://www.nwa.com/features/coachchoice/
Old 11-09-2008, 06:24   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Takk, Tommy. Den var ny for meg. Har ikke fløyet NW på vel et år nå. Da vil jeg prøve å sikre meg disse setene som Sky Team Elite..

Men naturlig followup.. Hva med bulkhead ? Deres A332 har fine seter på rad 10 som jeg foretrekker framfor Exit. Exit kan ofte bli en svært så busy plass med barnehage eller park for voksne ??
Reply

Posting Rules