![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Godagen!
I går ble det en dagstur på meg og en kompis over til Arlanda, for å se hva som var av spennende fly. Dessverre var ikke været helt på vår side, men når man først var der måtte man jo få spottet. Noe vanskelige lysforhold, så håper dere ikke slakter meg helt. ![]() Vi startet oppe ved spotterhuset ved Märsta. Lufthansa Airbus A319, navngitt ”Trier” ![]() KLM tar turen. ”Swift”. ![]() Lekker Boeing 737-800 med winglets ![]() BLue1 ankommer fra en eller annen Finsk destinasjon ![]() Denne var også ny for resten av folket oppe på paviljongen. Østerrikske Meeland Air med en MD-82 blir det vel. ![]() Air France kjører visst A321 fast her på Arlanda. Ankommer fra de Gaulle ![]() Og selvfølgelig ble regnet verre en noen gang i det denne lekre Boeing 767-300ER fra Delta landet fra Atlanta. ![]() Turkish har fått klint på sin Star Alliance-logo ![]() Og så beveget vi oss litt rundt. Om jeg ikke husker alvorlig feil nå var dette den gamle hangaren til SAS en gang i tiden. En Saab 2000 (tror jeg) tilhørende ukjent selskap ![]() Så byttet de bane, og det var ingen vits i å stå ved spotterhuset lenger, da alle landinger be foretatt på 01L. Så da dro vi dit, og fikk denne Niki Airbus A320-en ![]() Dagens høydare i regnet. Malaysian Airlines Boeing 777 ![]() En Thai Boeing 747-400 kom rullende forbi oss. Navngitt ”Phimara” ![]() Og den er svææær ![]() Etter noen regnskurer gikk vi inn i Terminal 5 og tittet litt. Lufthansa stod ved gate ![]() Pushback LH, med destinasjon Frankfurt ![]() Swiss A320 ruller forbi på vei mot Zürich ![]() De har disse greiene her der borte også ![]() Hvorfor har denne saken fått et SAS-klistremerke på seg ved døra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]() ![]() Estonian Air final 01L ![]() Samme gjelder Iberias A320 ![]() Og til slutt en tuiFly 737-er med winglets. Takk for denne gang, og håper de falt i smak. Kommenter gjerne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder! Selv om været ikke var det beste.....
Angående den du tror er en SAAB 2000 det er det ikke, det er en BAe ATP med registrering SE-MAM i fra West Air Sweden, å den "saken" med SAS Logo er en maskin som har vær leaset ut til FlyGlobespan noen år, så er den kommet tilbake til SAS å jeg vil tro at ikke det er så ekstrem lenge til den får SAS farger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Utrolig flotte bilder! Det er jo stilig med "dårlig vær bilder"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Blev ju bra bilder, det ger lite atmosfär med regnet och bra variation. Hangaren bakom ATP:n är fortfarande SAS' hangar. Det är faktiskt en av de äldsta husen på Arlanda, byggdes redan 1958-59. Dock är porten man ser bakom flygplanet bara tio år gammal, den byttes ut då en Saab 2000 löpte amok och körde rakt in i dörren.
Jag hade gärna kommit ut om vädret varit bra, men det regnade lite för mycket igår... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for tilbakemeldinger
![]() Skjønner godt at du ikke tok turen ut Hans ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra levert Jomar, ser de har endel bedre enn vi ved OSL ja av selskaper.
![]() Spørs om ikke jeg får ta en tur til ARN i høst for å få med meg noen av disse. Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Meget bra! På tross av været, synes jeg dette ble riktig så
interessante og varierte bilder - helt topp!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mange bra bilder dette ja Jomar, synd at det skulle bli et slikt regnvær da.
Delta 767 er virkelig en fin maskin, den regner jeg med hadde tatt seg bra ut med winglets ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder fra spottetur til Arlanda | oskarflekkefjord | Bilder & foto | 2 | 09-08-2015 13:11 |
Noen bilder fra i går, 11.9 | eb737 | Bilder & foto | 7 | 21-09-2011 12:29 |
Bilder fra i går? (6/1, OSL) | LN-KRF | Bilder & foto | 0 | 07-01-2011 18:46 |
Bilder fra vollen i går! | Tændis | Bilder & foto | 1 | 22-08-2008 18:12 |
Noen bilder fra Arlanda | SK931 | Flyforum | 10 | 31-10-2006 23:20 |