![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Jeg har hørt før at særlig Avroer er utsatt for problemer med giftgass i cockpit, er dette det samme? Og er det så alvorlig?
http://www.tu.no/samferdsel/article170604.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Det skal vel være samme sak ja, nå er det vel generellt BAe146-modellene (British Aerospace) som visstnok kunne være farlig - de nyere Avro-modellene skal være
langt tryggere. Men også modeller som B757, B737, og div. Airbus-modeller, kommer også opp på denne "listen". Dog kan dette neppe være et spesiellt stort problem, selv om saken med jevne mellomrom dukker opp i media. Med så mange flyvninger som gjøres hver eneste dag, hadde man nok hørt mer om dette - dersom dette virkelig skulle være et alvorlig problem.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]() Quote:
Ganske merkelig konklusjon. Det finnes mye man ikke hører om, men som likevel kan være alvorlig, og et stort problem. Dessuten var vel noe av poenget i denne artkkelen at mange ikke tør å snakke om det av frykt for å miste jobbe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]() Quote:
Hvis det hadde vært fnugg av dokumentasjon på at flyet er farlig hadde den selvsagt ikke vært i lufta med de triggerhappy tilsynene vi har her oppe... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,693
|
![]()
Nytt nummer av Teknisk Ukeblad ute - ny runde med BAe 146 m.m. - noen stikkord her inntil det sikkert dukker opp på http://www.tu.no/:
John Kristoffersen (flysikkerhetskomiteen i Norsk Flygerforbund) vil ha forbud mot nye fly som bleeder luft fra jetturbinene. En reisende har tatt bilder av avleiringer i taket ved ventilasjonen når han fløy en 737-700 RYG-WAW fra Norwegian (Har DY 737-700?). Passasjerer hadde blitt kvalme, stiv nakke m.m. Braathens Technical AB påpeker at AVRO RJ er bygget etter en bedre standard og at 12 rapporter som gikk på røyklukt ikke bare omfatter oljedamp, men også inkluderer vanlige feil i elektrisk utstyr i kabinen m.m. David Dorman (BAe Systems) avviser (selvfølgelig) lekkasjene, og er skeptiske til "de som driver denne kampanjen mot oss" SAS avviser kritikken og friskmelder Avro RJ ifht. BAe 146, og påpker sammenblanding av flytyper, mens Susan Michaelis er krystallklar på at det ikke er forskjell på flyene og at RJene har samme problemet som BAe 146. (Kilde TU 24/08)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
Denne debatten skal jeg gjerne ta opp igjen naar jeg faar tid, men slike utsagn som dette gjoer det vel nesten ikke verd en tanke... Quote:
![]() Se paa det tekniske innholdet av disse kommentarene saa ser du fort hvor gjennomtenkt dette er... ![]() Dere kan soeke her paa forumet og finne den samme debatten flere ganger... ![]() Se der...! Da fikk jeg 737 postser...! Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! Last edited by Dag Johnsen; 27-06-2008 at 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bakkeansatt sugd inn i jetmotoren i Mumbai | sirpjalle | Flyforum | 5 | 17-12-2015 09:38 |
Piloter syke av å fly S-92 | Jens W | Flyforum | 21 | 11-02-2011 13:00 |
En liten serie fra Victorville! (fra sommeren 2010, men gjør sikkert ikke noe) | chrSVGa380 | Bilder & foto | 39 | 31-12-2010 00:57 |
Syke SYKE folk!! | salmon-air | Flyforum | 5 | 08-10-2006 11:37 |
Air Sahara kanselerer flights pga "syke" piloter | Someone | Flyforum | 0 | 21-02-2006 14:33 |