![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Her kommer noen utvalg fra meg, skalert til 1024 pixler for anledningen. Dette er en rått og brutalt utvalg. Jeg ble veldig overrasket over hvor mye bedre det ble enn jeg så for meg da jeg så på kameraets LCD-skjerm etter hver gang jeg hadde tatt bilde. Jeg forventet helt ødelagte motlysbilder men det gikk bra allikevel. Flott air show og jeg merket ikke noen manglende koordinasjon som andre har skrevet i sin bildepost fra stevnet. -Med unntak fra F-16 ejectionseat demo, men det er vel egentlig ikke så mye å få med seg heller. Fikk i alle fall bilde av skjermen på vei ned men den ble ikke med i dette utvalget. Bodde på Thon Hotel og spiste frokost på Egon (inkl i hotellprisen). Håper noen har sett folk i Airpics-tskjorte
![]() Jeg har kommentert bildene med nummer før hver kommentar slik at man slipper å telle bilder om man vil kommentere noe! 1- Jurgis var på plass og han var grunn nok til å dra til Bodø! ![]() 2- Invader var på plass. Dette er et av de få veteranflyene jeg har veldig sansen for; Invader og Spitfire i alle fall! ![]() 3- LN-RRE lørdag. LN-RRF var innom Søndag men den tok jeg ikke med denne gang. ![]() 4- Orion blir eskortert av to F-16 ![]() 5- F-16 simulerer angrep - og så smalt det! Her går første av fire "bomber". ![]() 6- LN-RPE var den sivile maskina som hadde oppvinsing denne gang ![]() 7- Nederlender'n var på plass med callsign "Orange" ![]() 8- Og hva er så dette? ![]() 9- Tok et bilde av Invader igjen; med eksponering sånn cirka etter himmelen og blits til utfyllende lys. Ikke 100% (utbrente skyer) men helt OK! ![]() 10- Det var flere F-16 på static display ![]() 11- Robinson ![]() 12- Sulten Vampire? ![]() Svenskene demonstrerte både... 13- Gripen... ![]() 14- ... og tunnan : ) ![]() 15- Nåtidens jager lander... ![]() 16- Datidens jager ![]() 17- Wingwalkers ![]() 18- En norsk modifikasjon på F-16 aktiveres ![]() 19- Flyger av fly nr 2 i formasjonen til Midnight Hawks var frisk i nakken igjen søndagen ![]()
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
20- Lufttransport får alltid prioritet
![]() 21- En bekjent stikker ![]() 22- Og til slutt den obligatoriske triaden på flyshows i Norge! ![]() Takk for oppmerksomheten!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nydelig Andreas, nydelig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
evig optimist
|
![]()
meget bra billedserie, med god variasjon!! Flott!
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Virkelig bra serie Andreas, flott jobba.
![]() Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Virkelig flotte bilder. Og det bildet som kanskje fascinerte mest var vel det teknisk minst gjennomførte - av chute-deployment, nr 18. Det ser ut som om du har croppet mye. Mulig å se resten?
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Tusen takk for kommentarer!
ATCK: Bildet er vedlagt ucroppet men redusert i størrelse til 1024 px bredt. Noe skeivt og fikk dessverre ikke med hele pitotrøret! ![]()
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 16-06-2008 at 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Push-back operator
|
![]()
Flotte bilder
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk skal du ha, Andreas. Sjelden timing.
Et teknisk spørsmål: Bruker ikke F-16 slats under landing eller er det en tilfeldighet akkurat i det øyeblikket du har tatt bildet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mesterlig. Hører det var mye motlys der oppe, men det ser jeg du har taklet utmerket !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dem viste både normallanding og "kortbane"landing med fallskjerm :-)
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bilde nr.8 viser vel et detaljedetaljebilde av pitotrøret på den polske SU-22 Fitter. Jeg både kom og dro med flyet på bilde nr. 21, men jeg var nok ikke ombord da du tok bildet. Jeg kom ned fra Tromsø med SK4561, og returnerte med SK4576. Det var hyggelig å treffe deg (og noen andre forumister/airpics.comere) selv om det ble lite tid til prating. Vi hadde jo nok med å få tatt bilder av flyvemaskinene! Flotte bilder Andreas, jeg får se om jeg ikke legger ut en liten serie med noen av mine.
![]() |
#13 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Takk - nok en gang levert bra bilder - en glede å se slike bilder for oss som ikke hadde anledning til å være i Bodø.
Takk. Jan Støkkebo |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Svært bra bilder! Hadde SAS-maskinene en rolle under Bodø Air Show eller bare passerte de i helt ordinær rutetrafikk? Og var ikke Avro'en innom??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
SAS-maskina var vel tilgjengelig for publikum fra den ankom til den fløy oppvisning. Jeg var ikke borte i øst på området da dette var mulig, men det var det de sa på speakeranlegget. Om dette var tilfellet etter displayet med SAS-maskina vet jeg ikke men det kan kanskje andre her svare på.
Avro var innom... ![]() ![]()
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 16-06-2008 at 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her er det bare å bøye seg i støvet...
![]() ![]() Bildet av Invaderen var utrolig flott. Stilig lakkering Jurgis har på høyre vingetipp og sideroret. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
FY FLATE!!! Hvor pokker skal jeg begynne?? Detaljshotsene dine er jo bare fantastisk gode, og bildene er jo fantastisk klare og skarpe! Helt NYDELIG Andreas!!
![]() Og Tunnan gjør alt bare bedre. Steike, for ei nydelig maskin! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lyse og fine bilder igjen!!!! Kjempemessig Andreas!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Makalaust flotte bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bodø Air Show 2012 | Atlas | Bilder & foto | 6 | 23-06-2012 10:42 |
Mine bilder fra Bodø air show. Mange bilder! | petru26 | Bilder & foto | 11 | 22-06-2012 19:13 |
Bodø Air Show 2012 | Kim777 | Bilder & foto | 12 | 19-06-2012 16:04 |
Bodø Air Show 2008 | kimbo | Bilder & foto | 0 | 03-01-2009 23:59 |
Bodø Air Show | Jumper G5 | Flyforum | 147 | 16-06-2008 01:20 |