![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
AENA vil utvide lufthavnen ved Las Palmas (LPA) med ytterligere en rullebane på grunn av økt trafikkmengde i årene som kommer. I dag har flyplassen allerede 2 paralelle rullebaner, trenger man virkelig en tredje? Eller kan det være at de to rullebanene ligger for tett til at de kan brukes optimalt?
Oversiktsbilde av LPA her: Las Palmas - Gando Artikkel fra boarding.no her: Protesterer mot ny rullebane |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
LHR 2 ?
![]() ![]() Etter hva jeg vet, utifra de gangene jeg har vært der har begge banene vært i bruk.. Men om den 3 trengs vet jeg ikke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg og synes det er litt rart at de trenger en tredje bane på LPA. 2 parallelle gir jo kapasitet til 80++ flybevegelser i timen (avhengig av taxebaner og slikt..) Muligens det har noe med den militære delen av flyplassen vil ha en egen bane, slik at kapasiteten på den sivile delen blir redusert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da bør de kanskje vurdere terminalfasilitetene også. Sambo og jeg var der så langt tilbake som til desember '01 (Premiair A320 for å holde fokus :smokin ) og det så for meg ikke ut som om de kunne ta unna så mange flere mennesker om gangen, det var rimelig fullt av folk der. Men kanskje jeg var der på feil tidspunkt? Uansett ser jeg for meg en bra full terminal når MyTravel (og alle andre) kommer trekkende med større fly a'la A330 om sommeren.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sist jeg dro derfra opplevde vi ihvertfall ingen kapasitetsproblemer. Kun én flight som fikk hele terminalen for seg selv (midt på natten). Men det var like greit, etter å ha ventet 12 timer på å komme seg ombord.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transit i Las Palmas | ValdaIsaksson | Reiseforum | 3 | 05-02-2013 10:41 |
Norwegian til Las Palmas | Hartson | Reiseforum | 10 | 02-01-2010 23:46 |
Bergen-Las Palmas | litt-amatør | Flyforum | 4 | 27-10-2007 11:20 |