![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Provade några ovanliga fotopositioner på Arlanda idag. Vädret var väldigt varierande och så är även kvaliteten bilderna, men nu åker vi:
![]() Primera/JetX MD-83, första gången jag ser den live faktiskt. ![]() Ännu en av MAPjets MD-80, fortfarande med Austrian-dekor ![]() Avgångar på 19L efter lunch... ![]() ![]() ![]() Arlanda är förmodligen den flygplats i världen utanför USA med flest antal MD-80-operatörer. Nu har FlyExcellent börjat måla upp sina flygplan. ![]() West Air Sweden har en helvit ATP sedan några månader ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Norwegian.se fick leverans av sin första 737-800 tidigare i veckan ![]() En av Skyways 3294 st Fokker 50. De syns alltid på Arlanda. Alltid... ![]() ![]() Två flygande hjärtan avslutar dagens kavalkad. Jag har klantat till någon inställning i kameran och även i Photoshop under mitt testande, jag är inte nöjd med bilderna. Får fortsätta prova mig fram... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fina bilder Hans!
Du råkade inte knäppa bild på den C172 som landade vid 1805 och gick via Uniform? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skjønner ikke hva du syter for? Bildene er jo bra! Kanskje litt mørke, men det beror jo ikke på været hva jeg kan se!
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var en fin serie og veldig bra at du bidrar med bilder fra Arlanda, ikke enig med Dag i mørke men en stolpe som kanskje var litt uheldig på et av de, men det er vel ikke den spotter som ikke har hatt et møte med en slik når bildene skal gjennomgås
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nja, det kanske är en lätt överdrift men jobbar man på Arlanda ser man dem oavbrutet. En annan teori jag har är att Skyways har två-tre F50 som aldrig flyger utan bara taxar omkring på flygplatsen. Ibland börjar man undra...
![]() @Savipix: Nej tyvärr, just då var jag inomhus. ![]() @DYD och SK917: Jämfört med min förra serie så tycker jag att denna blev både mörk och oskarp. Stolpen framför MAPjet och FlyExcellent kunde jag inte göra något åt, jag tog med de ändå eftersom de inte synts på forumet tidigare. Tack för omdömet! Last edited by HansJ; 22-05-2008 at 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Kjempebra bilder! Er enig i at Skyways er overalt på Arlanda - de tar av og lander heeele tide der borte...
Hva er Fly Excellent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ad-hoc-charterbolag med två MD-83, för närvarande flyger de mycket för SAS.
http://www.flyexcellent.se/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Synes det Excellent-greiene så ganske shabby ut, jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Frisk forandring fra de vanlige OSL-bildene vi ser ukentlig! Denne gang så jeg på alle bildene! -Og fant ikke noe å sette finger'n på som du har kontroll over (lyktestolper etc).
Jeg fikk også sett noen bilder her som var tatt relativt nært og noe i høyden, f.eks. dette: Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
@Seilfly: Tack! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei Hans,
Flotte bilder !!, tar du bare digitale bilder, eller tar du også slides ? Jeg er alltid på jakt etter noen å bytte Kodakchrome slides med.... Happy shooting, Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Pent!
![]() Flott fra ARN, ja ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Jeg var på ARN 12 og 13 mai og fikk avbildet de 3 Caravellene som sto ved 747'en.
Disse er kjente maskiner. På takeoff på returen til OSL observerte jeg nok en Caravelle ved firedumpen på nordsiden av terminalen. Hvilken maskin er dette opprinnelig? Videre ser jeg det står en Viscount noe øst for Caravellen. Formoder at dette er den samme som jeg tok bilde av i 1980 og som var en Falconair maskin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian ønsker öppna 3 nya IC linjer från Arlanda! | L-1011 | Flyforum | 40 | 17-02-2015 10:50 |
11 bilder från Arlanda 26.6.08 (MD-11 m m) | HansJ | Bilder & foto | 24 | 04-07-2008 15:07 |
Några bilder från Arlanda 25/5-08 | Axelll | Bilder & foto | 1 | 26-05-2008 14:30 |
10 bilder från Arlanda och Bromma, 5.5.08 | HansJ | Bilder & foto | 5 | 06-05-2008 15:29 |
Finnairs sista MD-80-flyg går från Arlanda | md80forum | Flyforum | 2 | 14-07-2006 10:38 |