![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så var kommmet til siste dag på leting etter våren, men i Nederland var den ikke denne morgenen. Hele natten hadde det regnet, men i halv ni tiden ble det opphold og bare overskyet. For oss fotograferende gir dette de absolutt verste lysforhold - flat flat alt. Før frokost tok jeg en liten rundtur i nabolaget og her bildene derifra:
![]() ![]() ![]() Frokost, tannpuss og utsjekk var gjort i veldig god tid før kl. 10. Hvis dere tenker på å besøke Aviodrome og trenger overnatting, så kan jeg på det varmeste anbefale Hotel Lelystad Airport. Og det er bare en snau 500 meters spasertur mellom hotellet og museumet! I god tradisjon så er ikke den beste veien mellom to punkter for musketerene den korteste. Derfor ble det en liten kjøretur med spottermobilen til de fleste kriker og kroker på sørsiden av flyplassen, men vi passet fremdeles på å stå utenfor døra til Aviodrome to minutter før de åpnet. Også på dette museumet var det for meg å få bilder av de flyene som ble dårlig ved sist besøk - og her er et lite utvalg: ![]() Koolhoven FK.23 Bantam K-123 - en av ni bygget ![]() ![]() Connie Cockpit ![]() ![]() Etter to timer så var vi ferdig med oppdraget, så ble mobile igjen og tok turen over til Harderwijk for å gjøre noen innkjøp og for å smake på silden til den lokale fiskehandleren. Nå begynte vi å gå litt på tomgang, tenk å finne på å sjekke om museumet på Soesterberg var åpent - i Nederland er neste alt stengt på en mandag ![]() Heldigvis finnes det en liten godtebutikk for oss flyinteresserte i Aalsmeerderbrug og en time eller to går ekstremt fort der. Var heldig og ble ikke helt ruinert, men de hadde mange fine i 1:400 og så var det bøkene da ... håpet på snille folk i innsjekken på AMS. Så var det innhenting av den siste informasjonen om spotter spots rundt Schiphol (for å oppdatere AMS-spotter-guiden). Det var spesielt området rundt Polderbaan som var av interesse, og selvsagt ble det også tatt noen bilder. ![]() Og sannelig fikk vi ikke en vinke lanke også Etter spotter-området langs Kaagbaan har gått åt skogen, så har det vært et savn på et riktig stort spotter-område. Det har de nå bygget en kjempestor med parkeringsplasser for et hundretalls biler omtrent på midten vest av Polderbaan. Også den tradisjonelle snackvognen som kom til Kaagbaan-plassen finner man på den nye spotterplassen. I tillegg til dette ble det funnet et par andre plasser med gode utsikter. ![]() Den nye spotterplassen vest av Polderbaan - og sannelig snek seg ikke vår spottermobil inn på bildet også Nå begynte det å nærme seg tid for å komme inn til flyplassen for å returnere leiebilen, sjekke inn, få seg en bedre middag på Dakota bar, ta en sildesnack sammen noe fludium på Bubbles, kjøpe noe belgisk sjokolade og ikke minst komme seg om bord på LN-BRI som fløy SK828 denne kvelden. En utslitt turdeltaker veltet inn over terskelen hjemme på Hurum noen minutter over midnatt - da var det under tolv timer til at jeg hadde et møte på Skøyen. Puh, det var turen sin det !!! Er det allerede planer for en ny tur? Å ja, jeg har mine, men hvor vil jeg ikke røpe nå. Her er et lite oversiktskart over hva kjøreplanen var i UK før vi dro ut på tur. Som dere sikkert har lagt merke til ble det både tillegg og frafall underveis - det kalles improvisering ![]() ![]()
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 02-05-2008 at 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
HERLIGE BILDER ! TAKK
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tusen takk for alle rapportene, Kurt, morsomt å følge med hvor dere var denne gangen. En del av stedene virket kjente óg
![]()
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Morsomt, Kurt! Nytelse aa lese rapportene dine!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Flott rapport er det iallefall! Det er godt vi har forumdeltakere som både reiser og som dokumentere reisene for oss andre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
www.lch78.net
|
![]()
Var et gledelig gjensyn med The Romper ja.. Skal over til Manchester selv igjen i slutten av Juni. Rom er booket inn på Travellodge og turen går med SAS sin direkte avgang fra Oslo
![]() ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for turen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Her er det mest besnærende ved Aviodrome
![]() Den gjenoppståtte terminalbygningen fra 1928 med flybare fly foran. Aviodrome er egentlig best på sommeren da mulighetene for å ta en flytur med mer interessante fly enn en Cessna er til stede. Historisk adresse også ![]() Litt statistikk. Den var nullstilt ved avgang Stansted. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
På leting etter våren - tredje dag | LN-KGL | TripReports | 9 | 07-05-2008 18:31 |
På leting etter våren - konklusjoner og finurligheter | LN-KGL | TripReports | 7 | 03-05-2008 14:38 |
På leting etter våren - fjerde dag | LN-KGL | TripReports | 3 | 03-05-2008 11:43 |
På leting etter våren - andre dag | LN-KGL | TripReports | 3 | 03-05-2008 11:18 |
På leting etter våren - første dag | LN-KGL | TripReports | 10 | 03-05-2008 11:05 |