• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Når man ikke er på Sun & Fun...

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Når man ikke er på Sun & Fun...

...kan man dra til Kissimmee. Min timeplan i Orlando var for stram til at jeg rakk Sun & Fun, men jeg fikk ett lite glimt av Lakeland fra lufta ;)

Jeg var på en "liten" konferanse i Orlando fra søndag til onsdag og med ankomst fredag fikk jeg tid til en liten tur med en Texan fra Warbird Adventures fra Kissimmee. Det var bare helt rått! Sun & Fun får bli neste gang... Klikk på videoen så ser dere litt av hvordan det føles å fly Texan. Det er dét man gjør. Når flyet er i lufta får forsetepassasjeren ta over og fly flyet gjennom turns, lazy eights, barrel rolls osv. Kult var det :colgate: ikke spesielt dyrt heller.

Her er noen bilder fra sist lørdag:

IMGP0292.jpg

Denne Fw 190-en tilhører Forsvarsmuseet og kommer til Norge når den er ferdi restaurert.

Vi har hatt en tråd for ikke så lenge siden om den "nye" oppfinnelsen - flybilen. Vel, her er originalen:

IMGP0281.jpg

IMGP0310.jpg

Så noen fly som er litt mer sammenskrudd:

IMGP0317.jpg

Da jeg var der var det tre Texanere på plass - en Marine, en Air Force og en Navy. Jeg har sett at de har/har hatt en Army også. Jeg fløy i Navy-maskinen.

IMGP0320.jpg

IMGP0353.jpg

IMGP0365.jpg

Og til slutt en Stearman.

IMGP0296.jpg

Re: Når man ikke er på Sun & Fun...

Så noen fly som er litt mer sammenskrudd:

IMGP0317.jpg

Hva slags fly er dette? Det ser stilig ut med den halen. Ser det er et ekstra hjul under halen. Det er vel pga det er så lett å få tailstrike med den.

Det der så helt fantastisk ut!
Med dagens dollarkurs er jo en slik tur overkommelig for de fleste.

Det var sikkert en kjempetur. :) Var der en tur i fjor sommer, og valgte da å ta en tur i Bell-47-helikoptret de hadde. Det var stas.

Var svensken der fortsatt?

Joda, svensken var der han. Han fløy den andre Texaneren som vi tok av i formasjon med.

Back