• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spanair for SAS-NO

MountainDew

ScanFlyer Rusty
Medlem
I dag flyr Spanair for SAS-NO med MD-80 (Barcelona). Skal de fly lenge for SAS? Heldig de som får 80 istedenfor 737 ^_^

I tillegg til Spanair, så skal Czech fly for SAS.NO på ruten OSL-FCO-OSL pluss noe annet om ettermiddagen. 737-400. Blir gratis mat og drikke i alle klasser. Skal til Roma på tirsdag og hjem fredag.:ITA

Har ikke SAS NO lenger nok crew/fly til å fly egen produksjon, eller hva er planen med dette?

SAS NO har 3 "miljømaskiner" (ref norwegian) inne til bestilling som egentlig skulle blitt levert nå, men siden de er forsinket fra Boeing så må det noe annet metall inn for å ta trafikken til en del fritidsdestinasjoner.

Kan noen forklare hva som er forsinket fra Boeing? Saavidt jeg vet er 737-produksjonen i rute .....

Spørsmålet altså nå: Forum Avdeling aller lengst Vest, kan dere finne ut av hva som skjer på 737 prod-linjen? :) ER det forsinkelser på den eller ei, og hvis det er, hvorfor? :)

Sjekket opp flighten jeg skulle med tur/retur Barcelona, og på sas.no står det nå at Spanair skal operere ruten:

SK4685 Scandinavian Airlines

Betjenes av

Spanair S.A. (JK)
Avgang

ma 21 apr 2008, 08:15
Oslo Gardermoen (OSL)
Ankomst

ma 21 apr 2008, 11:40
Barcelona Apt (BCN)
Flytype

McDonnell Douglas MD-80

På lørdager ser det ut til at SAS skal fly selv.

....ingen produksjonsproblemer eller forsinkelser paa 737 linjen....de har faktisk oeket produksjonen ved hjelp av effektiviseringer...saa det maa vaere en SAS forsinkelse ute gaar....DY har vel omrokert paa noen av sine leveranser, dvs. det er jo ennaa ikke DY leveranser, men leasing selskaper og jeg mener at den neste nye -800 til DY kommer fra et annet leasing selskap enn opprinnelig planlagt....

....ingen produksjonsproblemer eller forsinkelser paa 737 linjen....de har faktisk oeket produksjonen ved hjelp av effektiviseringer...saa det maa vaere en SAS forsinkelse ute gaar....DY har vel omrokert paa noen av sine leveranser, dvs. det er jo ennaa ikke DY leveranser, men leasing selskaper og jeg mener at den neste nye -800 til DY kommer fra et annet leasing selskap enn opprinnelig planlagt....

Ja, ifølge vår mann i Houston som mottar mange 737 om dagen er produksjonen på eller før rute.. Siste -900ER var levert to dager før rute tror jeg

Spørsmålet altså nå: Forum Avdeling aller lengst Vest, kan dere finne ut av hva som skjer på 737 prod-linjen? :) ER det forsinkelser på den eller ei, og hvis det er, hvorfor? :)
Ingen forsinkelser forårsaket av Boeing , men der kjøper har spesifisert "buyer furnished equipment" er det i enkelte tilfeller små forsinkelser forårsaket av underleverandører.
Det kan være kabinutrustning f.eks.
Slike forsinkelser noteres ikke av Boeing.

Var ikke dette snakk om fly som noen andre skulle ha (Air Europa ???) Da må vel innredningen byttes ut. Vel hvis flyene var kommet så lang i produksjonen da.

Back