![]() |
|
![]() |
#1 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Starter ny tråd da den gamle: LN-NOB er paa sin jomfrutur nærmer seg 200 poster, dessuten er det en stund siden LN-NOB hadde sin jomfrutur.
På hangar.no så ligger det 3 videoer om LN-NOB. En fra da den hadde kommet i hangar og Kjos kommer ut fra flyet, og 2 fra Seattle. En da den ble lakkert og en fra da den ble laget. Nå er deler av den videoen som viser når en -800 blir laget fra standard videoen som Boeing laget for x antall måneder/år siden, men deler av den viser faktisk LN-NOB. Disse videoene er da for de som interesserer seg for slikt, slik som meg ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
Og her er noen bilder av dem som vi tok igår av LN-NOB. http://www.hangar.no/news/117/ARTICL...008-01-26.html
Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ARGH!
Den kom "for tidlig" inn - så da jeg passerte sørenden av 19R holdt den på å taxe bort til hangaren. Snudde GO-bilen og raste bort til hangaren. Rakk å ta noen få bilder - gjennom TO sett med gjerder - før den forsvant inn i hangar (og de lukket dørene). Her er det beste! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
bare et lite spørsmål - selges flights med 738 nå med 189 seter ava?
Med bare én maskin med 189 seter blir det jo krise om den får tekniske problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Koster vel mer og ikke selge den full...så får man heller bare ta problemene hvis de kommer.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 956
|
![]() Quote:
Men, de kan vel ikke satse på å bruke en -300 til LPA/TFS heller..Det har den ikke range til ..Så det er vel en større kostnad å stoppe salg på 148 i tilfelle teknisk, en å booke 189...eller ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]()
Det varer ikke lenge .... maskin nummer to kommer denne uken. Noen som har sjekket om den blir paa OSL inntil videre eller om den skal rett til Rygge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
-Når den kommer i trafikk...,- er det da noen som vet hvilke ruter eller hvor den kommere til å fly ?
Er det fra OSL og til sydlige breddegrader,- eller innenlands, f.eks OSL-BGO-OSL ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Så lenge XL Airbusen skal hjem til Frankerike er det vel nærliggende å tro at det i første omgang er Las Palmas og Marrakech den blir benyttet på.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 352
|
![]() Quote:
![]() Får håpe at vi får 737-800 i trafikk innenlands raskt.. Jeg skal fly med Norwegian mellom TRD og OSL i august, så jeg håper jeg får sitte i en 737-800 da ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
Og Tenerife.... (TFS)
Airbus 330. Som trodde denne tråden ble stengt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
åpnet den igjen - som avlastning for den andre NOB-tråden der det var så mye gruff
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
BRA CK.
![]() Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Noe sjangs for at den blir ferdig torsdagskveld (31/1) og kan ta over i tilfelle snag?
Isåfall "håper" jeg på snag på den maskinen som skal fly siste flight til SVG ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Gjennomføres det noe form for opplæring for ansatte eller er Mr. 800 så lik Mr. 300 at det ikke trengs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Hvordan det er for pilotene er jeg ikke sikker på, men vel anta at de må gjennom ett slags diff kurs. Men de fleste pilotene er vel gjerne fra BU og SK og der har de vel allerede flydd NG.
Når det kommer til teknikere så må de ha et diff kurs fra CL til NG. Men da de fleste teknikere (ihvertfall på OSL og SVG) kommer fra BTS og STS,så har de vel allerede NG sertifikat.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,937
|
![]()
De fleste skal på 2 dagers diff kurs!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 82
|
![]()
Har nettopp vært ombord i NOB nå, og den er dritlekker for å si det pent!
Setene er kjempegode å sitte i, og det er merkbart bedre benplass enn i -300`ene. For øyeblikket holdt de på å montere sliding carpet i cpt/3. Det som overrasket meg mest var at det hadde 3 "bokser/luker" i taket med floating devices (rafts) for ETOPS flyvninger. Legger ut bilder senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Er den ETOPS godkjent da? Det var overraskende....har DY noen større planer her eller? Eller kanskje for å kunne "selge" den lettere?
Ved ettertanke så kan det være en option fra den som egentlig skulle ha maskinen, for det er vel en maskin som egentlig var tenkt til en annen operatør?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 28-01-2008 at 18:01. Reason: ettertanke |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]()
Hoeyst tvilsomt. Det ville ikke vaere loennsomt med DY's type operasjoner. Sertifisering og opprettholdelse koster endel kroner. Utstyret er nok ment for 'Overwater operations' - noe de jo har en del av - saerlig paa vei til Kanari.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN-NOB | putzmeister | Samlerhjørnet | 60 | 07-03-2009 08:48 |
ln-nob og noc 20.03? | PC | Register- og ATC-Forum | 5 | 20-03-2008 15:20 |
Ln-nob | LN-KRF | Register- og ATC-Forum | 3 | 06-02-2008 14:24 |
Ln-nob | molin1955 | Flyforum | 62 | 19-01-2008 11:14 |