![]() |
|
![]() |
#1 |
Browncoat
|
![]()
Da ID reisen til Seattle skar seg så bestemte jeg meg for å ta turen alikevel, da jeg fant en billig billett t/r til 5000 kr. Hadde noen dager før avreise allerede bestillt togbilletter fra Egersund til OSL så der ble det ikke noe ekstra kostnader. Og for å "hevne" meg på Speedbird og MountainDew, (de sendte en sms til meg når de var på RTW på 6 dager hvor se skrev at de ikke hadde flere billetter eller noe peng og satt fast i Mexico, hvor de så møtte opp på Maura samme kveld) så skrev jeg her på forumet at jeg ikke kom mens jeg samarbeidet med Tommy777, LN-MOW og dc-8-63 slik at de viste at jeg kom.
Dere får bare beklage bildene....er ikke noe god fotograf og kameraet er et kompaktkamera. Fikk sjekket inn etter litt frem og tilbake, jeg måtte finne frem pcen og finne adressen til hotellet før jeg fikk lov til å sjekke inn. Gikk deretter gjennom sikkerhetskontrollen og bort til gate 41 uten problemer. Flyet var 30-45 min forsinket inn pga vær på AMS. Mens jeg ventet på å at flyet skulle bli klart oppdaget jeg noe..... var dette noe Speedbird hadde bestillt for å ta med seg??? ![]() ![]() Flyet ble enda mer forsinket ut fra OSL pga limitations på AMS. Da vi endelig begynte å taxe ut så taxet vi forbi flyet som Thomas skulle reise med Har fått en ny respekt for Fokker 100. Vi taxet ut på RWY 19L via de-icer plattformen, og flyet stoppet, motorene ble ruset opp og piloten slapp bremsene og vi akselererte ganske bra bortover før vi tok av og steg ganske bratt. Alt dette med flap 0. Da vi kom opp på cruise så ble det servert en liten snack, rundstykker, med en blanding av ost, egg og skinke og fikk et glass med appesinjuice. Dette er det eneste bildet av flymat på denne turen. Glemte å ta bilder av maten til og fra SEA, og på flighten AMS-OSL fikk vi det samme som OSL-AMS. Det var litt turbulens når vi nærmet oss AMS, men ikke noe mer enn en er vandt med. Crewet var hyggelig og ble forklart at fly ut fra AMS var for det meste også forsinket. Landet nesten 1 time og 30 min forsinket på AMS og ble busset inn til terminalen. Sjekket første skjerm jeg fant og der stod det på KL6033/NW33 "Gate Closeing". Så da var det bare å løpe det beina klarte til gate E07 for å se om jeg rakk flyet. Brukte vel ca 7 min på det strekket, tror det var lengre enn fra gate 49 til gate 05 på OSL, måtte også gjennom passkontroll på veien. Rakk akkurat flyet, og døren ble lukket bak meg. Flyet gikk ca på tiden. Pga at jeg var anpusten, svett og sliten ble det ingen bilder fra AMS. Havnet på siden av en søt og hyggelig jente fra Seattle, som hadde vært på ferie i europa. AVOD systemet ombord hos Northwest Airlines kunne vært bedre, men det var da et greit utvalg i filmer og annen underholding. Skjermen var av grei størrelse, så man kunne se hva som skjedde på den. Flyet til SEA var ganske fullt, vil gjette på over 90%. Det var en lang tur i en A332 selv med hyggelig selskap og AVOD system. Da jeg kom frem til SEA så fant jeg ut at kofferten jeg hadde sendt ikke var kommet med maskinen, selv om gatecrewet på AMS og crewet ombord hadde stor tiltro til KLM Ground Handling og at kofferten hadde kommet med. Så da var det bare å melde den savnet og ta med pc bagen ut og møte Andreas (LN-MOW) og Tommy (Tommy777). Vi reiste deretter ned til BFI og kikket litt på griser der nede. Fikk et glimt av LN-NOB mens vi var der. Møtte også Finn Erik (dc-8-63) og faren hans der nede. Vi fikk med oss et par bremsetester mens vi var der, og kjente lukten av dem. Etter å ha vært der en liten stund så reiste Andreas, Tommy og jeg opp på en høyde over SeaTac slik at vi ville få med oss når gjengen på Sk937 landet. Vi reiste bort og møtte dem der. Jeg ble sittende i bilen og vente til de kom ut etter å ha hentet tingene sine. Speedbird, MountainDew og C172 ble overrasket over at jeg var der. Fikk også møtt FedEx-Martin på flyplassen. Etter dette reiste Andreas, Boys'R'us, Martin og jeg til Sheraton hvor vi møtte på resten av gjengen som hadde kommet med Sk937 som hadde kommet sammen med Tommy som hadde rekvirert enda en bil. Vi fikk sjekket inn og noen reiste ut til Bainbridge og Finn Erik mens noen av oss ble igjen for å få oss noe å spise før vi la oss for å sove. To be continued.....
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 22-01-2008 at 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Meget bra start! Gleder meg til fortsettelsen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
1: Og hevne deg klarte du også - stemningen på rom 2373 var mildt sagt trykket torsdag kveld!
2: Fikk ikke med meg Solo'en, nei.. ..forsøkte å krangle og vise MM-kortet, men ikke pokker.. 3: Ser frem til fortsettelsen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
På fredagen var det opp kl 07 for å dusje å gjøre seg klar til frokost i loungen før jeg måtte ut for å skaffe meg bukse og genser siden kofferten min fremdeles var på AMS. Fikk tak på genser på hotellet og buske over gaten på en butikk som åpnet litt tidligere for at jeg skulle få meg en bukse. Takk til hotellet for hjelpen der
![]() Så var det å hive seg i en av van'ene som Boeing var så hyggelig å sende for å hente oss, og kjøre i retning Renton og grisefarmen. Da kom frem der så var det få ID og komme seg inn. Flere av oss fikk feil navnelapp, etter en feil fra Boeing sin side. Jeg fikk lappen til Ole Martin (OMW) som ikke kom til SEA før lørdag. Bildet viser fra venstre: C172, Dag Johnsen, Tommy777 bak MountainDew, og Speedbird Så var det inn å kikke på grisene. Er litt skuffet da jeg ikke fikk sett det jeg hadde mest lyst til å se, nemlig hvordan Boeing har laget bakre trykkskott på 739ER, selv om Dag sin neste 739ER faktisk stod der. Etter å ha vært der en stund så bar det opp til Everett i en Boeing-bus for å kikke noen litt større fly. Detaljene fra Renton og Everett har andre tatt seg av å formidlet så de hopper jeg over. Før vi reiste fra kontorene til Boeing og ned til selve fabrikken på Everett så hadde vi noe problemer med å komme oss ut fra parkeringsplassen da en lastebil sperret oss inne. Og den lastebilen tilhørte......, Martin, hvem var det den tilhørte??? ![]() Da vi kom opp til Everett så var vi for tidlige. Vi ble sittende i resepsjonen og vente før Alan Mui, som skulle følge oss rundt, kom. Først ble det lunsj i Boeings kafeteria før det ble en "liten" handletur i Boeings giftshop som hadde en veldig god dag den dagen ![]() Deretter bar det ned til selve fabrikken for å bli kjørt rundt i golfbiler og kikke på fly fra gulvet. Om dere som satt i den bakerste bilen hørte hva guiden sa når avstanden mellom bilene var på det størrste? Etter å ha blitt kjørt rundt på gulvet en stund så var det tilbake til hotellet i en annen Boeing-bus. Når vi var tilbake på hotellet så ble det litt alene tid for dem som ville det før vi skulle ut å spise senere på kvelden. Noen bestemte seg for å stikke på Hooters, mens noen gikk for å handle. Jeg ville finne ut om kofferten min hadde kommet til SEA så jeg gikk i gang med det. Kofferten fikk jeg senere på kvelden. C172 og jeg prøvde å komme oss til Hooters, men beskjeden vi fikk var å gå ut døra og ta til høyre så begynte vi å gå, lystige som vi var ![]() ![]() ![]() Senere gikk vi for å spise på en italiensk restaurant. Humøret var på topp. Etter å ha spist der så bar det til Vons for drikke til dem som ville det. Der var humøret enda høyere, selv med en litt problematisk start. Alle måtte vise ID, enten pass eller amerikansk ID, norskt sertifikat gikk ikke. Så da måtte ihvertfall Frode (LN-FHU) tilbake på hotellet for å hente passet. På Vons så ble det runde på runde med Arrogant Bastard og tequila for de som drakk slikt, mens jeg fikk en gul drikk med kjent smak ![]() Mens vi var på Vons var Tommy og Frode veldig interessert i å se tatooveringene til servitrisen Sonja. Frode viste til og med ryggen for å få se albuene hennes.... Bilde av Frode og Sonja. Og av Frode, Sonja og Speedbird når vi skulle dra FedEx-Martin minnet meg noe voldsomt om en russer når han satt der med drinken sin.... Så nå kan du vel skifte nick til russern ![]() Når vi måtte gå, pga de stengte, så fant vi ut at det satt noen svensker rett i nærheten av der hvor vi satt, det ble litt snakking med dem før noen gikk tilbake til hotellet for natten, mens noen fortsatte kvelden. Hva de bedrev får vel de forklare ![]() To be continued
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 23-01-2008 at 01:19. Reason: skriveleif og retting av tekst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]()
Lørdagen begynte kl 08, med en kjapp dusj og så opp i loungen for å spise frokost. Det var flere som merket at de hadde vært ute kvelden før.
Denne dagen ble det tur til Museum of Flights restaureringsavdeling. Hvor vi fikk se mye "nytt". Det var bl.a en Comet som de holder på å restaurere og hvor Speedbird skal fly tilbake i sommer for å hjelpe til med. Vi fikk også sett inn i en annen hangar de hadde der. Bildene er fra Cometen (innvendig) og av et par andre interessante/"merkelige" fly Etter at vi hadde vært der en stund, og lagt igjen noe dollar, så bar det videre til kinesisk restaurant ikke langt derifra for en liten lunsj. Og hvor jeg endelig fikk satt tennene i noe god kinesisk mat siden sist vi var på Tims, Speedbird. Det var godt. Etter å ha spist ferdig så gikk turen til Future of Flight rett ved fabrikken på Everett, hvor jeg hadde vært ifjor, ikke så mye nytt der igården. Fikk sett litt rundt, mens folk igjen gikk vill i giftshopen der. Det ble også funnet en god spotteplass der, hvor du på en fin solskinnsdag kan sitte med noe kaldt i hånda å se på nye fly ![]() ![]() Bilder av Speedbird og meg, og av meg, Tommy777, Dag Johnsen og vennen til Tommy777, fra FlyerTalk Etter at vi var ferdig der så bar det tilbake til hotellet for litt R&R før julebordet den kvelden. Vi møttes i lobbyen på hotellet ca 2015 og gikk derifra til restauranten hvor julebordet skulle holdes. Men ikke alle kunne bli med.... MountainDew var ikke helt frisk så han ble dessverre ikke med på julebordet ![]() ![]() Etter det så gikk noen, da de skulle reise tidlig neste morgen. Resten ble litt til for å drikke og spise kake. Da det begynte å bli sent så gikk resten også. De fleste skulle reise på søndagen og da trenger man søvn, spesielt hvis man skal reise i nesten 10 timer på monkey. To be continued
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 23-01-2008 at 01:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Rettet Det er meg ja ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mye flotte bilder, Olav!
Ta med cam'et med bildene på når du kommer på intervju hos SAM! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
|
![]()
Så var det søndag og avreise tilbake til Norge.
Stod opp kl 0800 og etter en kjapp dusj så bar det opp til loungen for en siste frokost før hjemreisen. Etter frokost så var det tilbake til rommet for pakking. Deretter var det utsjekk og innsjekk, henholdsvis hotell og fly. Før LN-MOW kjørte meg ut til SeaTac for avreise. Etter bag drop-off så var det gjennom sikkerhetskontrollen. Der fikk jeg knipset noen bilder, bl.a av fly som ikke flyr i skandinavia ![]() Så bar det ut til gate og knipsing av flyet som skulle bringe meg tilbake til AMS. Det var litt færre pax på returen ca 70-80%. Etter mange søvnløse timer på NW332, med en del lett turbulens, så var det ankomst AMS, som hadde problemer med vind og regn. Fikk knipset noen bilder av flyselskaper jeg ikke har sett eller hørt om før. Bildene her må unnskyldes da de er gjennom et flyvindu med masse regndråper på. Catering bilen som skulle levere maten til flyet måtte manuvrere en del for å komme seg til og en del når den skulle kjøre bort etterpå. Den kjørte inn mellom tauetraktoren og beltebilen til venstre i bildet, og rygget ut mellom vingene på de 2 737ene. Men han måtte vente en liten stund før stuerene hadde fjernet trallene slik han kom seg ut. Ganske trangt og kaotisk altså. Det ble endel forsinkelse pga været, da de fleste fly kunne kun ta av fra en rullebane, inkludert oss. Så var det tilbake til OSL og etter en uneventfull flytur så landet vi på RWY 01L og taxet rundt HELE terminalen og stoppet på gate 45 og vi kunne forlate flyet og gjøre det vi ville. Og da toget mitt videre til Egersund ikke gikk før kl 22 så hadde jeg GOD tid til å gjøre ingenting. Fikk satt meg ned og hvilt en del. Var så trøtt at jeg ikke orket å spotte noe. Takker scanair gjengen for en hyggelig tur. Det var fint å møte dere pluss å få en skikkelig tour på fabrikkene ![]()
![]() |
#10 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Bildene er ikke lengre på kameraet. Send meg en PM med hvilke bilder du vil ha og til hvilken email jeg skal sende det til. Bildene tar litt plass.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Takk for flott rapport! Har hatt en god del turer med NW32/33 og er helt grei service ofte med veldig senior crew, type Fred Olsen, men som oftest meget hyggelige.
Synd Boeing er så kjipe med fotoforbud, hadde vært kult å få sett detaljbilder fra gølvet på RNT og PAE. Hadde sinnsykt lyst å være med på denne turen, men akk, det ble ikke noe av i år, får håpe det er mulig å være med på 2009 Julebordet når den tid kommer ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for en flott rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Herlig rapport dette !! Flere av de takk !
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jepp, dette var hyggelig lesestoff. Keep'em coming!
Martin ser virkelig ut som en russer i den skinnjakken!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flott rapport.. og bra bilde av CO'n min!
![]()
![]() |
#16 |
Browncoat
|
![]()
Takk takk. Skriver gjerne flere rapporter, men må bare fly litt først
![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Knallbra rapport!!! Men du gikk glipp av verdens beste lille øy - Bainbridge!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DL 232 SEA-AMS (030910) | Lennart | Register- og ATC-Forum | 5 | 19-12-2011 08:58 |
OSL-AMS-ZRH-AMS- med KLM | grove | TripReports | 3 | 06-09-2011 10:51 |
Info om AMS-SEA 27/9 | LN-FHU | Register- og ATC-Forum | 2 | 27-09-2010 20:35 |
TRD-AMS-SEA-HNL-SEA-AMS-TRD (KLM/NWA) | O_K_ | TripReports | 12 | 28-10-2008 18:21 |
TRD-AMS-SEA-HNL HNL-SEA-AMS-TRD | O_K_ | Reiseforum | 8 | 11-09-2008 06:24 |