Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2008, 11:19   #1
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Default SAS og Norwegian med lik pris.

EN kopp kaffe gir forskjeller:http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2196093.ece
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 11:35   #2
Egil
ScanFlyer Gold

Egil's Avatar

Default Re: SAS og Norwegian med lik pris.

Pøh... Tok denne testen høyde for at folk "ofte" reiser lengre enn fra A til B ? Videresending av bagasje ? Hva som skjer når du står i Tromsø og flyet ditt blir kansellert ?

I don't think soo...

E!
Old 16-01-2008, 11:40   #3
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Quote:
Originally Posted by Egil View Post
Pøh... Tok denne testen høyde for at folk "ofte" reiser lengre enn fra A til B ? Videresending av bagasje ? Hva som skjer når du står i Tromsø og flyet ditt blir kansellert ?

E!
Vel da kjøper du reise med Norwegian, for de kansellerer ikke like ofte som SAS
Old 16-01-2008, 12:00   #4
FBU
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Vel da kjøper du reise med Norwegian, for de kansellerer ikke like ofte som SAS
Kanskje ikke, men de er kraftig mye mer forsinket og det hjelper da like lite når du står med 2 separate billetter
FBU is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 15:08   #5
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

De aller fleste forsinkelser er under 30min. Vi ser allerede nedgang i forsinkelser og betydelig bedre vil det bli utover våren
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 15:14   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

"- Ikke alle ønsker seteplassering, har bagasje som skal sjekkes inn, eller ønsker en kopp kaffe. Hos oss har kunden et valg."

Det er et par ting som kan foyes paa her.. Glemte du frokosten, Anne Grete?? Er prisen lik og avgangstid er likt, ser jeg ikke en ENESTE grunn til aa velge Norwegian. BTW valget du har hos DY er en Nescafe pulverkaffe til 20 spenn som smaker PYTON
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 16:29   #7
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Jeg flyr helst med SAS fordi de er billige, har flere avganger, bedre service og bedre fly - men:

Jeg synes i utgangspunktet at det er mer fornuftig at man selv legger til bagasje og setevalg og betaler for dette (25/27 kr. x 2) enn at det automatisk legges til 50 kr. i et gebyr. Dessuten har jeg sans for at man kan ta med inntil 40 kg. for bare 52 kr. hos Norwegian. Jeg skulle ønske at SAS kunne innført en avgift på f.eks. 25-50 kr. der man kunne doble antallet kilo til 40.
Old 16-01-2008, 16:46   #8
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Personlig så velger jeg "utfordreren" når jeg skal ut å reise fordi jeg tenker mer ift konkurransesituasjonen og hva som er best for meg som forbruker på lang sikt.

Jeg husker jeg reiste til OSL-TRD t/r rett etter at Color Air gikk dukken og var happy med å få det til 2000kr. Never again....

Derfor håper jeg også at reisende på OSL-KRS ikke jubler uhemmet etter DY sin inntreden og fortsetter å reise med SAS, for så å begynne å sutre over at DY trekker seg og prisene går opp igjen (hvis det skulle skje).
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 18:41   #9
CabinCrewOSL
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
"- Ikke alle ønsker seteplassering, har bagasje som skal sjekkes inn, eller ønsker en kopp kaffe. Hos oss har kunden et valg."

Det er et par ting som kan foyes paa her.. Glemte du frokosten, Anne Grete?? Er prisen lik og avgangstid er likt, ser jeg ikke en ENESTE grunn til aa velge Norwegian. BTW valget du har hos DY er en Nescafe pulverkaffe til 20 spenn som smaker PYTON

Och exakt vilken kaffe tror du att SK häller i sina kannor innan de drar ut i kabinen? Wake up and smell the coffee, Tommy777...
Old 16-01-2008, 18:50   #10
Wishmaster
avsluttet

Wishmaster's Avatar

Tja... Jeg ville nok ha sett an skulle jeg bare den ène strekningen... Da er det ikke så farlig med den ene eller den andre. Billigst vinner.

Men skal man videre, så hadde jeg klart valgt orntli' selskap med gjennomgående tkt.
Om man betaler 200-300 mer, så er det nesten verdt det.
Vi alle vet jo hvordan lavpris selskapene prøver å vri seg unna når det skjer noe
irregulariteter. Først da får man det man betaler for...
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 19:42   #11
Egil
ScanFlyer Gold

Egil's Avatar

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
De aller fleste forsinkelser er under 30min. Vi ser allerede nedgang i forsinkelser og betydelig bedre vil det bli utover våren
Om man kun skal fra A til B så har ikke jeg noen problemer med forsinkelser! Selv ikke 2-3 timer på Værnes vipper meg av pinnen bare jeg vet at jeg kommer meg dit jeg skal
MEN, det har vært nok av "skrekkhistorier" der Norwegian har kansellert en flyvning fra destinasjoner i utlandet hvor mer enn 100 pax ikke har fått hjelp til å komme seg hjem!

E!
Old 16-01-2008, 19:42   #12
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Det glimrende at det kommer slike artikler i de seriøse avisene, da dette er med på å slå hull på myten om at DY alltid er billigst.
DY har vært meget dyktige til å innprente at de ALLTID er billigst, med det resultat at utrolig mange reisende faktisk aldri sjekker annet enn Norwegian.no.
Ved at det kommer slike artikler som dette, er pressen nå med på å gjøre de reisende til bedre kjøpere, ved at de blir oppfordret til å sjekke flere alternativer før de bestiller.
BRA Aftenpoften!

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 19:58   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by CabinCrewOSL View Post
Och exakt vilken kaffe tror du att SK häller i sina kannor innan de drar ut i kabinen? Wake up and smell the coffee, Tommy777...
Vel, paa eks Braathens maskiner serverer de nytraktet Friele kaffe... Smells pretty good to me...

I tillegg, naar du kjoeper billigste sort kaffe hos DY kommer koppen med pulver i bunn mao ingen mulighet for paafyll.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 20:04   #14
LN-Q
ScanFlyer Blue

Man har jo nesten flere rettigheter som id pax enn som kunde i norwegian.
LN-Q is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 20:07   #15
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
Det glimrende at det kommer slike artikler i de seriøse avisene, da dette er med på å slå hull på myten om at DY alltid er billigst.
DY har vært meget dyktige til å innprente at de ALLTID er billigst, med det resultat at utrolig mange reisende faktisk aldri sjekker annet enn Norwegian.no.
Ved at det kommer slike artikler som dette, er pressen nå med på å gjøre de reisende til bedre kjøpere, ved at de blir oppfordret til å sjekke flere alternativer før de bestiller.
BRA Aftenpoften!
Enig! Avisene har vært veldig lite kritiske til Norwegian - vet ikke hvor mange "reklamesaker" de har fått om billige billetter og nye ruter, men det er ikke få. Norwegian har selv vært flinke med å selge inn slike saker og bruke dem som strategi for å bygge egen merkevare. Det finnes ingen bedre reklame, så all honnør til dem... Men faktum er at det er dødt løp mellom SAS og Norwegian på de viktigste innenriksrutene når man ser på pris. SAS og Norwegian har hatt litt ulike produkter på utenlands frem til nå, men uavhengig av det blir det helt feil å si at Norwegian gjennomgående et spesielt mye billigere enn SAS - se f.eks. til Syden. Skal du reise til Syden mellom mai og september er det vanvittig hvor høye priser Norwegian tar.
Old 16-01-2008, 23:13   #16
Vede
ScanFlyer Dusty

Vede's Avatar

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Det er jo så klart ekstra bra denne uken.
Old 16-01-2008, 23:33   #17
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Ja takk til Vede og de andre fra Norport og Rfly Nord-Norge som stiller opp under kursing av OSL ansatte Dere er flink! Fikk ikke tid til å treffe deg, for har vert på kurs selv og reiser til SEA i morgen

Endte faktisk på 94% punktlighet og best av alle. Er ihvertfall årsbeste for DY på OSL!!

Last edited by MountainDew; 16-01-2008 at 23:40.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2008, 08:05   #18
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Å prøve å komme med noe konstruktivt om SAS på dette forumet blir jo bare som støy i munnen på alle DY tantene som kunne tenkt seg Ryanair som flag-carrier enn SAS.

"Im Norwegian, so its my constitutional right to fly for free and i dont care about the 1000 i can earn tomorrow as long as i get 100 today"

Last edited by Jarlabanke Vking; 17-01-2008 at 08:08.
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2008, 08:56   #19
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post
Å prøve å komme med noe konstruktivt om SAS på dette forumet blir jo bare som støy i munnen på alle DY tantene som kunne tenkt seg Ryanair som flag-carrier enn SAS.

"Im Norwegian, so its my constitutional right to fly for free and i dont care about the 1000 i can earn tomorrow as long as i get 100 today"
Det er vel slik at kritikken av henholdsvis DY og SK er relativt likt fordelt. De som sitter i "SAS-leiren" mener at de alltid blir kritisert, og de som sitter i "DY-leiren" hevder at de alltid blir kritisert. Uten å definere meg som hverken DY- eller SK-pro, så vil jeg vel hevde at det til tider er minst like mye "aggressiv" respons fra SK-folket som det er fra DY-folket. Du hevder at om man forsøker å komme med noe konstruktivt om SAS så drukner det i støy, men slik er vel også min oppfatning av saken om man kommer med kritikk av SAS. Det samme gjelder for hhv kritikk og ros av DY.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2008, 09:05   #20
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det er vel slik at kritikken av henholdsvis DY og SK er relativt likt fordelt. De som sitter i "SAS-leiren" mener at de alltid blir kritisert, og de som sitter i "DY-leiren" hevder at de alltid blir kritisert. Uten å definere meg som hverken DY- eller SK-pro, så vil jeg vel hevde at det til tider er minst like mye "aggressiv" respons fra SK-folket som det er fra DY-folket. Du hevder at om man forsøker å komme med noe konstruktivt om SAS så drukner det i støy, men slik er vel også min oppfatning av saken om man kommer med kritikk av SAS. Det samme gjelder for hhv kritikk og ros av DY.
mye mulig, jeg bare synes jeg registrerer at det er veldig mange som har et litt ensidig fokus og liten evne til å se fakta i en del saker som utarter seg i negativ retning mot SAS. Diskusjonene blir liksom litt dødfødte.

Men mulig jeg tar skammelig feil og at jeg bare er en kjedelig prompenisse som ikke liker å snakke om hvorfor fingra ikke er like lange.

Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules