![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() ![]() næste uge har Airbus i øvrigt inviteret til pressemøde i København – med deltagelse af bl.a. flyfabrikkernes vicepræsident for Nordeuropa, Thomas Schmidt-Mumm. Gad vide hvad formålet er ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sterling skal kjøpe Airbus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNews...&nNewsId=14040
Tråd på airliners.net: http://www.airliners.net/discussions....main/3716186/ Nye fly til SAS kanskje?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mon ikke det er SAS indkøb. Rygterne internt går på at SAS DK fremover vil have flg. shorthaul-fly
A318 (primært pga. LCY) A319 A320 A321 CRJ700 CRJ900 CRJ1000 I løbet af 4 år skulle MD80 udfases og erstattes af Airbus.. Dog er det lidt tidligt at melde disse ting ud, da der endnu ikke er truffet nogen beslutning af bestyrelsen - officielt ihvertfald. Hvis ovenstående rygte er sandt, så synes jeg personligt det er en rigtig god beslutning af SAS. Selvom der er mange varianter, så vil det give en stor fleksibilitet mht. schedulering af crew, flybytte afhængigt af efterspørgsel m.v.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
A318 er forløpig ikke sertifisert som passasjerfly til å lande på LCY. Kun executive jet utgaven er det vel som er godkjent
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Vel å merke så står ingen A318 på lista over godkjente fly per i dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Etter hva jeg har forstått så er det i praksis bare formaliteter igjen før A318 er godkjent - både som paxmaskin og som A318 Elite. Vil tro at SAS i så fall tar med dette som en klausul når bestillingen i så fall kommer.
Men en ting som skulle vært interessant å se i den sammenhengen var om SAS DK da overtar LCY-rutene fra OSL og ARN? Skulle sånn i prinsippet tro at det var billigere å operere selv når man først skal ha en 3-4 (?) stykker.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
....og da har jeg ikke engang nevnt at det vil være det samme som å be om bråk fra norske og svenske fagforeninger....om ikke alle 37 så ihvertfall en god del av dem ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel SAS DK skal jo ha nye fly snart, så før eller siden må det jo annonseres. Jeg hadde dog forventet det på nyåret. IC blir vel bare på leasing foreløpig hvis det blir noe, så jeg tror ikke det er der det gjelder, men man har lov og håpe!
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Nå er jeg usikker på om det er riktig å anta at SAS DK vil bestille A318 eller A319 som erstatter for Q400. Til det blir regnestykket for Q400 erstatter negativt.
Om SAS er kunde for flere A320 familien maskiner utenom Q400 erstatning må de handle kjapt. Airbus er solgt ut fram til 2012 for denne type maskiner ifølge John Leahy i Airbus. Her kan ikke SAS sitte på gjerdet lenger å vente på finansiering. Her må det handles kjapt og så kommer finansiering på plass i løpet av de neste årene fram til flyene leveres. De trenger jo ikke å kjøpe flyene , de kan jo leies og. Om ikke SAS bestiller kjapt så vil selskapet bli utkonkurrert på bestillinger fra selskaper i midtøsten og fjerne østen/China. I såfall kan de bare sette igang opp gradering av eksisterende MD80 materiell og fly de like lenge som AA pleier å gjøre med sitt materiell. Det er ikke meg imot som kunde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vet någon när under veckan PKn är?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Se två poster ovanför din
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Svært lite sannsynlig at pressekonferansen har noe med SAS å gjøre, så lenge flåteplanen til SAS-konsernet først skal opp i styremøtet som er 17.desember.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da har visst pressekonferensen vært og det viste seg kun å være en liten PR-tur for Airbus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tviler overhodet ikke på at SAS kommer til å adde flere Airbus til flåten. De har jo så mange 737, så de synes vel de må ha noen busser også.
Er det ikke slik flåteplanleggerne i SAS tenker? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Luft-Slagt om Danmark", Del 2: Hvordan gar det egentlig med Transavia Danmark??? | BU662 | Flyforum | 9 | 19-01-2010 22:33 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |