![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]()
Sliter du med at automaten ikke lar deg sjekke inn, eller online-innsjekk ikke funker?
http://www.aftenposten.no/reise/article2063472.ece http://www.bt.no/utenriks/article429077.ece http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1209612.ece?jgo=c1_re&WT.svl=article_ti tle "SAS medgir at flyselskapet driver særbehandling, når det sikkerhetssjekker sine passasjerer. Men navn er bare ett av kriteriene for kontrollen av folk som flyr til og fra København, sier en SAS-talsmann." -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Egentlig helt greit, for husk det er flyselskapet som får svi når de befrakter personer som ikke har papirene i orden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Litt på siden, men likevel: da jeg reiste hjem fra jobb i Tromsø forrige uke ble jeg registrert med fingeravtrykk på høyre pekefinger både ved innsjekk og ved gaten. Skal dette systemet innføres her til lands hos SAS nå?
Fungerte veldig smooth synes jeg; gikk rett igjennom gaten ved å dra kortet og trykke med fingeren. Man slipper med andre ord å vise ID i gaten selv med innsjekket bagasje. Bra SAS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En del utenlanske pass må kontrolleres og sjekkes mer nøye med hensyn til diverse Visum regler. F.eks til UK er det mange nasjoner som trenger Visum og det er jo med hensyn til både passasjer og flyselskap at det sjekkes nøye. Er kjedelig å måtte snu i passkontrollen i England sammen med en bot til flyselskapet. Da har kontrollen sviktet på avreisestedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Riktig som MountainDew skriver, det er jo en del ting som skal sjekkes.
Men min erfaring er at det er ikke de med utenlanske navn som trengs å sjekkes. Det er stort sett Ola og Kari på tur som ikke har sjekket visum reglene til landet de skal, eller at en i familien kommer med "gammelt" håndskrevet pass til USA. Har ikke tall på hvor mange nordmenn jeg har stoppet med feil dokumenter, men det er ikke få. Og av de så kan det telles på 1 hånd personer med "utenlandske" navn. De har stort sett papirene i orden. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
registreres det og ved gate slettes det....og det er kun PAX som har bagage som bruger fingeraftryk...I øvrigt er det ganske frivilligt.....Du kan vælge at vise ID istedet, hvis du ønsker det.. Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Jeg fikk sjansen til å prøve systemet da jeg reiste AES-TRD-BOO for noen uker siden. Da brukte jeg fingeravtrykk i AES (ingen ID), men i TRD fungerte ikke systemet ennå. Så da måtte jeg frem med IDen (som altså ikke hadde blitt sjekket da bagasjen ble levert i AES). Pottetett system, med andre ord. ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Re-ruting og ombooking ved innsjekk? | VirreVapp | Reiseforum | 25 | 26-04-2014 22:54 |
Forslag til navn for 'nye SAS' ved en evt. konkurs | Everest | Småprat | 42 | 19-11-2012 09:18 |
Sjekker DY rabattavtaler ved innsjekk? | blazius | Reiseforum | 6 | 02-06-2010 16:54 |
En nier ved navn Rolf - liten tripreport fra SAS' CRJ900 | Spantax | TripReports | 8 | 22-02-2010 10:14 |
Betal flyturen ved innsjekk | goOSL | Flyforum | 4 | 22-02-2007 07:49 |