![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tok turen opp til Kvernberget i kveld, og fikk med meg to smågriser der oppe; Den ene var SAS 737-ett-eller-annet og den andre var LN-RRA. Desverre var ikke jeg så smart at jeg tok med meg stativ oppover, så noen av bildene fikk en... vi får kalle det en kunstnerisk vri
![]() Først til de bildene som ble normale. Alle er av LN-RRA siden det var det flyet jeg fikk best bilder av uten stativ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så var det over til den kunstneriske delen. BLe litt stilig med alle de røde, blå, hvite, gule osv. lysene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Fikk sansen for det første kunstbildet ditt, men de andre ble bare standard lang-lukker-med-bevegelse. Jeg tror årsaken til at det første kunstbildet "slo an" hos meg var de store runde bevegelsene.
Håper du bruker stativ neste gang, det hadde blitt meeeget pent! EDIT: Ja da snakker jeg om flybildene...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja-jo- de ble jo ikke så værst til å være håndholdt! Hvilken ISO brukte du? Ville kanskje dempa rødstikket litt!
De kunstbildene synes jeg ikke hører hjemme her, kanskje med untak av nr 3, hvor det er mulig å lese SAS, men synes vel at flyet skal komme bedre fram. Legger ved et bilde jeg faktisk også synes er litt for mye bevegelse i, for å illustrere. Fint å se på- og kunne sikkert hengt på veggen, men...
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Likte alle kunstbildene jeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
RRA har blitt et fast innslag på Chania ruten tydeligvis :-p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
SE-DYD; Bildet av 747'en du la ut kunne vært logo/head-bilde for Accident Investigation serien på en eller annen TV-kanal
![]()
![]() |
#8 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
var også litt uheldig under en langeksponeringsøkt og slik ble resultatet:
![]() og bildet i stortformat (1200x800) kan sees her :-)
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Skjønner ikke hva som gikk av meg, når jeg ikke tok med meg stativ. Det blåste jo endel også, så så stødig ble man akkurat ikke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Det var 400 ISO i følge EXIF'en fra kameraet.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan forandrer man på ISO´en da? Skal den være lav eller høy når det er mørkt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Høy ISO for mørke bilder gir lysere bilde, men også mer støy (grums). På stativ bør du ikke høyne ISO, men slå av IS hvis du har det på optikken! Anbefaler også å bruke P når du har det på stativ. (blitzen går kun av på grønn sone og de automatiske innstillingene) Erfaringsmessig er ISO over 400 ikke å anbefale, men verdt å prøve om det fins en del flombelysning f.eks. Quote:
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Bilder av LN-RRA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SEILFLY : Hadde ikke du et ganske stilig bilde fra Andøya som var tatt i mørket. Mener å huske at det var i Flynytt en eller annen gang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja sikkert fornuftig det, får håpe at RRB rekker å smette innom før sesongen er over .
Siden temaet er kvelsbilder fra ENKB så smetter jeg inn et bilde som jeg selv synes ble bra http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=84258 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det bildet der er et blinkskudd, og rene julekortet!! Kjempebra...
![]()
![]() |
#19 | |
Infrequent traveller ;-)
|
![]() Quote:
Jo det var dette: http://www.airliners.net/open.file?id=0709180 som ble trykket over hele midtsiden i Utgave 6/2004. På side 2 var det et miniatyrbilde av dette: http://www.airliners.net/open.file?id=0709179 FN 06/04 kan lastes ned fra Flynytts sider ved å klikke på denne linken (PDF)
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sender en PM:-p
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kveldsbilder fra BGO 15.10.12 | Benjamin Hennes | Bilder & foto | 8 | 17-10-2012 12:17 |
Kveldsbilder fra OSL | Novair | Bilder & foto | 28 | 19-12-2009 10:29 |
Kveldsbilder Fra OSL 5/1-08 | Airbus 330 | Bilder & foto | 9 | 06-01-2008 14:28 |
Kveldsbilder fra en flyplass i nord. | atck | Flyforum | 7 | 31-01-2006 11:43 |