![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
A3'en er søt! Men Nils Holgerson-flyet er best! haha
Men disse flyvende vingene er jo ikke langt unna sannheten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
|
![]()
Meget artig.
__________________
--- Tidligere brukernavn: Captain Caveades |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Men hvis vi drar spøk tilside litt. Det er jo litt rart at det ikke fokuseres på nye måter å konstruere ett fly på.
Grunnkonstruksjonen har jo stort sett vært uendret siden 30 tallet og kanskje før det. Er vel bare Concorde som har utfordret det. Nå kommer dreamliner med nytt materiale i kroppen, men motorplassering og grunnkonstruksjon er uendret. Jobber produsentene med designstudier som i bilverdenen, og når kan man forvente at vi ser nye motortyper og design av fly i kommersiell drift ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
|
![]()
Det forsoekes da, det .. de bare paa Boeing og Sonic Cruiser. Det endte opp som 787 fordi kundene ville ha et tradisjonelt design ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,288
|
![]()
Utfordringen ved en markant designendring av flyets struktur er vel først og fremst de tilpasningene som må gjøres ved lufthavnenes infrastruktur? En tallerken med vinger vil etter all sannsynlighet passe svært dårlig inn ved gatene på eksempelvis OSL...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Men finnes det noe bilder av slike design studier noe sted på nettet ?
Kan jo ikke være flyplasskonstruksjoner som holder igjen utviklingen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Behovene for passasjerer og mannskap er kanskje litt forskjellig. Eierene har vel sikkert også sine behov.
Men et fly har nå stort sett sett likt ut siden barndommen. Bare Concorde som har skilt seg ut. Må da være noe som forskes på innen motor, flykropp, innvendig design osv, eller døde dette hen med Sonic ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Lockheed Martin lanserer sin SR-72.
http://e24.no/naeringsliv/dette-flye...-time/22618783 Mach 6 flytter folk. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
|
![]()
Å overføre dette til en sivil modell er ikke nødvendigvis en mulighet ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Noe sier med CASM på sistnevnte hadde vært relativt høyt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Miljøvernministeren snakket i går på Dagsnytt 18, sitat: "Siemens har tanker om at man kanskje om få år får el-fly."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
Ellers bør man også autmatisere og individualisere flyene, ser frem til når jeg kan ta en helgetur til IPC. Det er jo ingen grunn til at 200 må reise samtidig eller at man skal ha mannskap med. ![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
|
![]()
Det kan du da i dag også. Bare å chartre deg en Lear det ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,632
|
![]()
Det finnes da måter å få bonuspoeng med privatjet på også ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Privatfly som trenger bemanning blir uforholdsmessig dyrt for de fleste.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,946
|
![]()
Det går å haike..Flere som har gjort en sport av det i USA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Om du har forslag til hvordan jeg kan haike frem og tilbake fra Norge til IPC for en helgetur tar jeg gjerne mot tips om det.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Men du får jo ikke bonuspoeng da. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fremtidens løsninger? | Discus | Småprat | 0 | 24-12-2017 12:58 |
Fremtidens flyreise (satirisk) | sirpjalle | Småprat | 2 | 12-03-2015 14:39 |
Fremtidens sikkerhetskontroll uten kø! | C130 | Flyforum | 6 | 07-06-2011 21:15 |
Fremtidens flykabin.. | LN-FHU | Flyforum | 6 | 09-12-2009 17:38 |
Fremtidens lufttransport - AeroTrain | CK | Flyforum | 0 | 13-05-2009 21:15 |