• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Icelandair til Toronto

MartinL

ScanFlyer Dusty
Icelandair has decided to start operations to Toronto in Canada next spring. This will be in addtion to the Halifax flights and Icelandair is also considering services to Montreal, Winnipeg, Ottawa and St. John in Canada. This decision was taken following the completion of the new Open skies agreement signed by the Icelandic and Canadian authorities in Ottawa last week.

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/search.main?search_table=general_aviation&search=osl&search_field=datedesc&search_type=all&search_active=1
 
Spennende... Toronto har jo ikke vært noen suksess fra Skandinavia tidligere - men kanskje FI har den rette størrelsen på fly. Skal de feede Air Canada eller WestJet?
 
5 - 7 i uka skal det bli, sier dem.

I forrige uke signerte Islandske og Canadiske myndigheter en "Open Sky Agreement". Denne kontrakten gjør det mulig for Icelandair å bygge ut sitt rutenett i Canada. Det første steget vil være 5-7 flyvninger i uken til Toronto fra våren 2008. Flytiden fra Island til Toronto vil være 5,5t. Dette er omtrent samme flytid som til Baltimore/Washington BWI.
 
Originally posted by EB

Spennende... Toronto har jo ikke vært noen suksess fra Skandinavia tidligere -

Klarer ikke å dy meg med å kommentere at Island vel slett ikke er en del av Skandinavia, som består av Norge, Danmark og Sverige!

:old VC-10
 
Men! Trafikkgrunnlaget til Icelandair blir liksom ikke det samme uten Skandinavia...;)
 
Spennende og gutsy av Icelandair.
Dette blir vel en 757-200 destinasjon, men hva skjer i så fall når 787 begynner å komme? Jeg har aldri helt oppfattet om 787 skal overta etter 757 eller om de skal fly side om side og jeg sliter med å se for meg at Reykjavik - Toronto er noen 787-destinasjon.
 
men kanskje Osl er det;)

Det var faktisk ikke ment som en spoek. Husk at Icelandair er 100% avhengi av transfer for sine intercontinentale ruter. Naturlig ekspansjon ville vaere nye ruter som ikke nodvendig vis gaar via Reykjavik. I alle fall tror jeg det!

Rent teoretisk tror jeg ikke Iceland air ville hatt noe problemer med aa markedsfoere et direkte produkt under Icelandair merkenavnet i Skandinavia.
 
det er en annen sak, men til USA burde de ikke ha stoerre problemer. Jeg tror heller ikke det ville stoett paa problemer oest heller om ekspansjonen den veien kom etter at det var lansert ruter vestover.
 
Back
Top