![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg har ingen referanse på dette, men etter hva jeg har hørt går det mot utsettelse av Moss Lufthavn Rygge. Etterspørselen etter lufthavnen har fra flyselskapenes side vært svært begrenset, og det er derfor uforsvarlig å starte den ordinære driften. Norport, som skal være handlingagent, ser i alle fall ikke ut til å starte før over nyttår - og de som har bestilt charterreise før denne tid, vil få pengene tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
kanskje ingen bombe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Feil informasjon, flyplassen åpner 1. oktober med redusert drift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette skrev Moss Avis 5. juni:
"Etter et styremøte i dag har RSL vedtatt å åpne flyplassen for trafikk fra høsten av. - Vi vil bruke tiden frem til neste vår til testflyvninger og testing av våre systemer. I tillegg vil vi ta de utenlandsflyvningene som kommer, bekrefter styreleder Svein Hurlen til Moss Avis. Hurlen forteller videre at man vil åpne en mindre Tax Free butikk, og satser på at man en gang til våren har en "ordentlig" åpning med fast rutetrafikk fra Moss Lufthavn Rygge. Styrelederen vil ikke fastsette datoen for åpningen i høst eller når det blir offisiell åpning neste år." Edit: Hva som har skjedd etter dette, vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det var vel ikke annet å vente var det... Er jo på en måte OSL som tar mesteparten av trafikken. Og TRF som tar resten...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Godt det er brukt så altfor mye skattepenger sier nå jeg.
Leser for moro skyld litt på ryg.no og kommer over denne: "Reduserte flytider til kontinentet medfører redusert drivstofforbruk og utslipp i forhold til flygninger til Gardermoen. Besparelsen tilsvarer nærmere 1000 liter drivstoff pr. landing." Jeg har litt vanskelig for å tro at den korte biten som innspares fører til så mye reduksjon. Hva har de tatt som utgangspunkt Tupolev 154? Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
N/A
|
![]()
Så Forsvaret har ikke brukt en eneste krone på dette?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DAT klare for Moss Lufthavn Rygge | Glenn | Flyforum | 94 | 29-04-2012 21:05 |
Moss Lufthavn - Rygge - 22. august | AggTouchdown | Bilder & foto | 7 | 23-08-2011 13:41 |
Moss lufthavn Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 5 | 09-10-2009 00:30 |
Det går mot en kanonåpning for Moss Lufthavn Rygge. | linium | Flyforum | 27 | 06-02-2008 10:44 |
Moss lufthavn, Rygge | TG923 | Flyforum | 15 | 10-08-2007 15:36 |