![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har fått en flyrute som tilsier at jeg skal connecte mellom SK og UA (United Express/Shuttle America) på IAD. Tiden tilgjengelig er 1 time og 53 minutter fra SK til UA og 1 time og 25 minutter tilbake. Frykter spesielt at forbindelse ved ankomst til USA kan være i knappeste laget.
Er det noen som har erfaringer med IAD generelt (og immigrasjon spesielt) som tilsier at jeg burde finne en annen rute? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Standard MCT for IAD er:
>KEC*IAD ** EXCEPTIONS EXIST ** DD DI ID II STANDARD: IAD 045 045 090 090 INTER-AIRPORT: DCA TO IAD 180 180 180 180 IAD TO DCA 180 180 180 180 **END OF DISPLAY** Det vil si 90 minutter for conx International - Domestic og 45 minutter for Domestic - International. Det finnes unntak, bland annet for en del SK-UA conx, men uten å vite flighnummer kan jeg ikke finne ut av det. Uansett er dette ikke så veldig spennende for ingen (skal) selge deg en forbindelse som ikke er godkjent, så dette er jo egentlig ikke det du spør om, men jeg har aldri byttet fly på IAD så dette er det eneste jeg har å komme med... ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
1:53 paa IAD skulle overhode ikke by paa problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har stået over 2 timer i kø på immigration i IAD - et zoo uden lige. Men det er jo kun een oberservation, so your milage may vary. Har dog mest hørt dårligt om IAD.
Men som ovenstående post siger er det jo airlines problem hvis du har købt en gennemgående billet - med mindre du selvfølgelig har noget du skal nå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
SK 0925 105
UA 5200-8099 UA 5200-8099 060 SK Altså 105 minutter på utreisen og 60 minutter på hjemreisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Foreldrene mine hadde 1:50 på IAD i Februar mellom sin SK flight fra CPH og Ua videre til MIA. Det gikk IKKE!!! SK var en halvtime forsinket, og som noen alelrede har sagt her, immigration på IAD er TREEEEG, og det hjelper ikke at det ankommer maskiner fra både Wien og CDG samtidig med flyet fra CPH. Foreldrene mine kom seg ike avgårde før to dager senere, og da fordi en i reisefølget la ut for billetter på JetBlue. SAS og VIA var visstnok helt ubrukelige.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har skiftet fly på IAD relativt mange ganger. SAS kommer inn til terminal B, UX går fra enten A, C eller D. Det er en meget stor sjanse for at du må over til CD gatene. Du har plenty med tid dersom flyet fra CPH lander på rute. Du må ned i kjellern. SAS bruker å lande litt etter kl 14 lokal tid. Passkontrollen bruker aldri å være mer enn 15-20 minutter. Sist gang jeg reiste var med UA, var det INGEN personer i køen da vi landet fra BRU omtrent samtidig som SAS maskinen. Bagasje utleveringen skjer rett etter passkontrollen, deretter må du igjennom sikkerhetskontrollen. Denne er dedikert for transfer passasjerer, så vanligvis lite kø.
Så må du opp trappen og er da i AB terminalen. På midten går månebussene til CD hele tiden. På returen slipper du jo passkontrollen slik at en time bør holde (dersom UA er på rute...) God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er det i allefall svar å få - i motsetning til på SAS forumet på Flyertalk..
Spørsmålet om flybytte i IAD skyldes at jeg her har mulighet til å ta en litt alternativ routing fra SVG til IAH (skal reise på betalt C-klasse). Men det er såpass blandet tilbakemelding om IAD her, at jeg tror jeg faller tilbake til trauste Lufthansa med flybytte i FRA. Så får jeg ta immigrasjon og slikt på sluttdestinasjonen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Tidsmessig holder din ruteplan i massevis. Du trenger ikke bekymre deg. Jeg ville ikke tatt valget på bakgrunn av at en familie misset connection... Jeg har connected 20 + ganger på IAD de siste 2 årene og har aldri misset min connection. Dersom du flyr via FRA, vil du ikke rekke direkteflyet FRA-IAH. Det går kl 0945. Andre veien er det greiere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Washington DC (IAD) - om flyplassen (transfer, til/fra, etc) | Tomba | Reiseforum | 14 | 18-11-2022 10:37 |
Washington (IAD) til Albany 16. mai? | Cecilie | Reiseforum | 6 | 13-05-2013 22:12 |
IAD: 52 minutter flybytte fra USA Domestic til International | seilfly | Reiseforum | 9 | 21-03-2010 22:19 |
UA aapner IAD-DXB og IAD-SVO | Tommy777 | Flyforum | 0 | 08-05-2008 18:23 |
Washington Dulles (IAD) til Beijing (PEK) | Dag Johnsen | Flyforum | 1 | 10-01-2007 01:34 |