![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I siste nummeret av Conde Nast sto det en lang artikkel om Norge. Nå er den på nett:
http://www.concierge.com/cntraveler/articles/detail?articleId=10834 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God pr. er det nok, men jeg tar meg i å undre meg over hvilket land han egentlig var i, for det høres ikke ut som Norge.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det jeg reagerte mest på var at han ikke kan ha vært i østre del av Karl Johan siden han ikke nevnte alle narkisene som er der. Ellers var det jo artig lesing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Sult" er jo utmerket lesning, og det gir jo full kontrast hvis man har tenkt å spise på Bagatelle samme dagen!
Ellers er legger jo man merke til at også denne amerikaner bemerker det høye skattenivået, så da er jo det å håpe at leserne forstår at det kan føre noe godt med seg for samfunnet..., tross alt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var jo fin lesning det der, men som skrevet tidligere, tror jeg nok ikke han har utforsket så veldig mye av Oslo nei.
Men selvsagt, Oslo er jo en herlig by, og ikke noe kan sies på statens høye penge bruk, selv om jeg fortsatt ikke har møtt en person (som jeg kan huske) syntes at vi "trenger" et operahus. Men hver person for sin mening vel.. Og det er jo fint å se at noen liker det lille "horehuset" vi har også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Fin lesning , men har dere hørt om betalt omtale
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det at han har snakket med dronningen kan jo tyde på at Innovasjon Norge har hatt en finger med i spillet. Og det er jo det vi har dem til!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Norge er et fantastisk flott land, med verdens fineste natur...og Europas mest fragmenterte, amatørmessige, respatekskafemedmuffinsiplastpakning turistnæring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og for g..s skyld ikke la disse trekkspillerne fra Sørlandet komme nær operahuset - de kan ta seg en tur til Drangedal i steden og mellom slagene diskutere underbukser :exclamati
![]() ![]()
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Greit, legger meg flat for at det trengs!
Men syntes det er litt spesielt å prioritere det så uendlig som det er blitt gjort! Og det hele med plasseringen syntes jeg er litt "tacky", om en ser på et visst annet opera bygg som har blitt et ikon for et helt land, og deretter prøver å etterligne det (virker det som). Men for all del! Det blir en veldig fin byggning, og veldig bta til det den skal brukes til... Det jeg heller tenkte på med mitt utsagn, er at det er flere byer i europa hvor en kan se en bedre infrastruktur osv enn her. For å refferere til artikkelen, så skrives det om rene og fine gater osv., men vi som tråkker i dem hele året vet at det ikke er slik. Skribenten var bare heldig med tidspunktet han var her (Dvs. kort tid etter 17. mai). Det samme gjelder politiets tilstedeværelse. Det er jo ikke så ille i Oslo, men alikevel ille nok! Bare for å ta et raskt eksempel på en by som har det; Madrid. Gatene feid og vasket hver eneste natt, og du kan ikke snu deg rundt hjørnet uten å se et par politimen/damer som står der. Men jeg er ingen politiker, og kommer aldri til å bli det, grunnet min misstro til hvordan det fungerer/ikke gjør det. Og det går jo greit her uansett. Kan ikke tenke meg noe annet land jeg ville slått meg ned i for lengre tid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ting skjer i Oslo akkurat som andre steder, dog er det sikkert i byen. At Operaen er plassert der den er, gjør at man endelig har håp om å få ryddet ut rasket i kvadraturen og rundt Oslo S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jobber flyselskapene i Norge får å få tilbake bonuspoeng i norge? | vstenhjem | Flyforum | 6 | 22-03-2010 00:54 |
Artig artikkel | Tommy777 | Flyforum | 0 | 12-10-2009 01:25 |
Conde Naste Traveller | sail4fun | Flyforum | 3 | 19-09-2007 10:00 |
Conde' nast traveller kårer verdens beste flyselskaper | FBU | Flyforum | 8 | 13-10-2005 18:29 |
Interessant artikkel i FT.com | CK | Flyforum | 0 | 06-01-2005 08:24 |