Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-06-2007, 21:52   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Artikkel om Norge i Conde Nast

I siste nummeret av Conde Nast sto det en lang artikkel om Norge. Nå er den på nett:

http://www.concierge.com/cntraveler/articles/detail?articleId=10834
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 00:04   #2
Turbofan
ScanFlyer Blue

Turbofan's Avatar

Default Re: Artikkel om Norge i Conde Nast

Varmer godt med ros av fedrelandet, og ikke minst god pr!

Men det er ikke alle som er like begeistret!

Turbofan is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 00:44   #3
Enhanced
ScanFlyer Blue

Enhanced's Avatar

God pr. er det nok, men jeg tar meg i å undre meg over hvilket land han egentlig var i, for det høres ikke ut som Norge.
Enhanced is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 10:52   #4
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Det jeg reagerte mest på var at han ikke kan ha vært i østre del av Karl Johan siden han ikke nevnte alle narkisene som er der. Ellers var det jo artig lesing.
Old 12-06-2007, 11:07   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

"Sult" er jo utmerket lesning, og det gir jo full kontrast hvis man har tenkt å spise på Bagatelle samme dagen!

Ellers er legger jo man merke til at også denne amerikaner bemerker det høye skattenivået, så da er jo det å håpe at leserne forstår at det kan føre noe godt med seg for samfunnet..., tross alt...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 11:26   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by The Ticketor

Det jeg reagerte mest på var at han ikke kan ha vært i østre del av Karl Johan siden han ikke nevnte alle narkisene som er der. Ellers var det jo artig lesing.
Tydeligvis. Oslo har jo alt fra himmel til helvete å by på avhengig av hvor man går
Old 12-06-2007, 12:14   #7
N2630B
ScanFlyer Blue

N2630B's Avatar

Det var jo fin lesning det der, men som skrevet tidligere, tror jeg nok ikke han har utforsket så veldig mye av Oslo nei.

Men selvsagt, Oslo er jo en herlig by, og ikke noe kan sies på statens høye penge bruk, selv om jeg fortsatt ikke har møtt en person (som jeg kan huske) syntes at vi "trenger" et operahus.
Men hver person for sin mening vel..

Og det er jo fint å se at noen liker det lille "horehuset" vi har også!
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 12:59   #8
OJB
ScanFlyer Rusty

Fin lesning , men har dere hørt om betalt omtale /reklame?
OJB is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 13:06   #9
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Det at han har snakket med dronningen kan jo tyde på at Innovasjon Norge har hatt en finger med i spillet. Og det er jo det vi har dem til!
Old 12-06-2007, 13:20   #10
Isbamse
ScanFlyer Molded

Norge er et fantastisk flott land, med verdens fineste natur...og Europas mest fragmenterte, amatørmessige, respatekskafemedmuffinsiplastpakning turistnæring.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 13:58   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-RRL

Det var jo fin lesning det der, men som skrevet tidligere, tror jeg nok ikke han har utforsket så veldig mye av Oslo nei.

Men selvsagt, Oslo er jo en herlig by, og ikke noe kan sies på statens høye penge bruk, selv om jeg fortsatt ikke har møtt en person (som jeg kan huske) syntes at vi "trenger" et operahus.
Men hver person for sin mening vel..

Og det er jo fint å se at noen liker det lille "horehuset" vi har også!
At Oslo trenger et nytt operahus vet alle som har besøkt dagens opera.. Vi trenger det like mye som vi trenger en ny Holmenkollbakke
Old 12-06-2007, 18:02   #12
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Quote:
Originally posted by Tommy777
At Oslo trenger et nytt operahus vet alle som har besøkt dagens opera.. Vi trenger det like mye som vi trenger en ny Holmenkollbakke
Og hvis LN-RRL trenger en til som mener det samme: Oslo trenger et nytt operahus! :clap

Fly high is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 19:30   #13
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by Fly high

Quote:
Originally posted by Tommy777
Og hvis LN-RRL trenger en til som mener det samme: Oslo trenger et nytt operahus! :clap
Norge (!) trenger et nytt operahus, og det er naturlig at det ligger i Oslo....!:wink
TOS is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2007, 21:14   #14
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Og for g..s skyld ikke la disse trekkspillerne fra Sørlandet komme nær operahuset - de kan ta seg en tur til Drangedal i steden og mellom slagene diskutere underbukser :exclamati
Old 13-06-2007, 00:28   #15
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Og for g..s skyld ikke la disse trekkspillerne fra Sørlandet komme nær operahuset - de kan ta seg en tur til Drangedal i steden og mellom slagene diskutere underbukser :exclamati
Hallo - ja, jeg så denne harmdirrende trekkspillereren i går som framstod som "folkets representant" på Dagsrevyen...! Han burde heller hatt en skolering i Østfold (tror jeg det var), der 30 Harley-folk stilte opp i en operaforestilling. Jeg vil nå påstå at opera er bedre for "folk flest" enn trekkspill... Vi vil ikke har sørlandsk underbuksehumor her i Oslo Øst, gi oss heller Don Giovanni.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2007, 00:44   #16
N2630B
ScanFlyer Blue

N2630B's Avatar

Greit, legger meg flat for at det trengs!
Men syntes det er litt spesielt å prioritere det så uendlig som det er blitt gjort!
Og det hele med plasseringen syntes jeg er litt "tacky", om en ser på et visst annet opera bygg som har blitt et ikon for et helt land, og deretter prøver å etterligne det (virker det som).

Men for all del! Det blir en veldig fin byggning, og veldig bta til det den skal brukes til...

Det jeg heller tenkte på med mitt utsagn, er at det er flere byer i europa hvor en kan se en bedre infrastruktur osv enn her.
For å refferere til artikkelen, så skrives det om rene og fine gater osv., men vi som tråkker i dem hele året vet at det ikke er slik.
Skribenten var bare heldig med tidspunktet han var her (Dvs. kort tid etter 17. mai).

Det samme gjelder politiets tilstedeværelse.
Det er jo ikke så ille i Oslo, men alikevel ille nok!

Bare for å ta et raskt eksempel på en by som har det; Madrid.
Gatene feid og vasket hver eneste natt, og du kan ikke snu deg rundt hjørnet uten å se et par politimen/damer som står der.

Men jeg er ingen politiker, og kommer aldri til å bli det, grunnet min misstro til hvordan det fungerer/ikke gjør det.
Og det går jo greit her uansett. Kan ikke tenke meg noe annet land jeg ville slått meg ned i for lengre tid
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2007, 01:48   #17
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-RRL

Greit, legger meg flat for at det trengs!
Men syntes det er litt spesielt å prioritere det så uendlig som det er blitt gjort!
Og det hele med plasseringen syntes jeg er litt "tacky", om en ser på et visst annet opera bygg som har blitt et ikon for et helt land, og deretter prøver å etterligne det (virker det som).

Men for all del! Det blir en veldig fin byggning, og veldig bta til det den skal brukes til...

Det jeg heller tenkte på med mitt utsagn, er at det er flere byer i europa hvor en kan se en bedre infrastruktur osv enn her.
For å refferere til artikkelen, så skrives det om rene og fine gater osv., men vi som tråkker i dem hele året vet at det ikke er slik.
Skribenten var bare heldig med tidspunktet han var her (Dvs. kort tid etter 17. mai).

Det samme gjelder politiets tilstedeværelse.
Det er jo ikke så ille i Oslo, men alikevel ille nok!

Bare for å ta et raskt eksempel på en by som har det; Madrid.
Gatene feid og vasket hver eneste natt, og du kan ikke snu deg rundt hjørnet uten å se et par politimen/damer som står der.

Men jeg er ingen politiker, og kommer aldri til å bli det, grunnet min misstro til hvordan det fungerer/ikke gjør det.
Og det går jo greit her uansett. Kan ikke tenke meg noe annet land jeg ville slått meg ned i for lengre tid
Nå synes jeg Oslo blir rimelig svartmalt.. Har selv bodd der siden jeg gikk ut av gymnaset for 15 år siden. Selv om vi har elementer som horer, søppelfolk og tiggere, har jeg aldri følt meg truet på noen som helst måte i Oslo. Til sammenligning vet jeg om 4 kompiser som alle ble ranet/frastjålet ting på gaten i Barcelona de siste 2-3 årene. Oslo kan ikke sammenlignes med Barcelona, Amsterdam, Berlin, Hamburg og diverse andre tvilsomme steder. Og for ikke snakke om her i USA. Der jeg bor nå har vel like farlige nabolag som det verste man finner på denne jordkloden..

Ting skjer i Oslo akkurat som andre steder, dog er det sikkert i byen. At Operaen er plassert der den er, gjør at man endelig har håp om å få ryddet ut rasket i kvadraturen og rundt Oslo S
Reply

Posting Rules