![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra hegnar.no
Flyselskapet Qantas får ikke mye drahjelp på hjemmebane: Australierne mener Qantas er verdens verste flyselskap. I en markedsundersøkelse blant 4.000 australiere kommer både Singapore Airlines, Emirates, Air New Zealand, Malaysia Airlines, Thai og Cathay Pacific foran hjemmelaget. Mange av de spurte klager på at setene på Qantas-flyene er trange og ukomfortable og at kabinpersonalet er uinteressert og lite serviceinnstilt. http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=254511&cat=66 Minner jo litt om debatten her hjemme enkelte ganger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I hovedtræk så kan dette overføres til næsten et hvilken som helst land.
I skandinavien kan vi godt li at klage over SAS og lovprise diverse udenlandske selskaber fx KLM/Air France. Men sjovt er det at læse fx FlyerTalk delen om fx KLM/Air France, her er deres "stamkunder" meget utilfredse. Sådan kan man blive ved og ved. Husk græsset er altid grønnere hos naboen......(ved ikke om man siger sådan i NO og SE). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg har prøvd Qantas et par ganger og jeg synes selskapet var bra. Uansett så er vel dette så enkelt at et selskap mer utsatt for kritikk fra passasjerer som benytter det ofte ettersom de vil oppleve flere problemer, intet selskap er forskånet for tekniske problemer o.l.. Jeg er passelig fornøyd med SAS, selskapet har klart et forbedringspotensiale når det gjelder service og bonusprogram. Hvor blir det forresten av de bebudede endringer i Eurobonus, de skulle komme i mai, og mai er snart over. de har kanskje valgt å utsette dette pga streiken i Sverige. det er ikke lett å overdøve rasende passasjerer.
![]() |
![]() |
#5 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Nå er ikke 4000 australiere så mye ,og jeg sår litt tvil om bakgrunnsmaterialet for disse utalelsene. Det har litt med utvalget av de man spør blant annet ,og hvordan man er kommet i kontakt med disse. Spør man f.eks et utvalg Svensker i dag om hva man synes om SAS så vil man få et helt annet svar en forrige Tirsdag osv osv.
Har fløyet med QF mange ganger og de er ihvertfall mye bedre en Thai ( synes jeg) ![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og i et gammelt ordspråk heter det: Den man elsker, tukter man.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det er jo gjerne slik det blir med selskaper som har store kundegrupper - det være seg Qantas, SAS, Telenor, Microsoft eller NSB. Alle bedrifter med mange kunder har også mange misfornøyde kunder, og det er alltid lett å sparke oppover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA's verste flyselskap | LN-MOW | Flyforum | 6 | 02-08-2018 15:48 |
Og verdens verste flyselskap er ..... | LN-MOW | Flyforum | 13 | 12-06-2008 14:01 |
Kjos mener DY er kommet for å bli | AirbusTrond | Flyforum | 18 | 24-01-2008 01:15 |
VG mener vi er nerder! | MartinL | Flyforum | 31 | 14-12-2005 20:04 |