![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Følgende artikkel sto å lese i siste nummer av Bæringen, Bærum kommunes informasjonsavis.
Nils ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Jeg oppdaget at Asker og Bærum Budstikke hadde et spesial nummer om Fornebu sist uke datert 7. juni med tittel Fornebu idag og tidligere.
Ringte Budstikka og fikk tilsendt et dusin eksemplarer som er fordelt mellom interesserte her på sør-vest landet. Noterte meg en fin artikkel der noen av forumdeltagerne var intervjuet og avbildet. Bra!:-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
du har vel ikke tilfeldigvis scannet det også??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En liten pdf-kopi hadde ikke vaert aa forakte for oss her ute i Bushen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg drar til EWR fredag og tar med en kopi jeg sender fra et postkontor i NY eller DC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Vel , jeg skal scanne artikkelene i Stikka og legge dem ut , men vet ikke om jeg får tid denne uka eller om det blir om noen uker etter første del av ferien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
som innfødt Oslo-borger nekter jeg å abonnere på Budstikka! basta!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Merket meg et par faktafeil i neskrivelsen av den siste dagen paa FBU .. for det foerste var avgangstiden feil - SK333 tok av rundt 19.40 .. og i tillegg var bildet av siste avgang feil. Det viste en 737 som steg inn i kveldssolen, men SK333 var en MD80 og i tillegg var det bekmoerkt .....
![]() Dette er SK333 paa low-pass'en foer kursen ble satt mot Bergen, tatt fra taket av ekspedisjonsbygningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Budstikka har kommet med nytt nummer om Fornebu.
Denne gang ikke så mye om flyhistorie som sist. Har ekstra nummer for dem som er interessert å følge med FBU utviklingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Hei alle!
Nytt om boka om Fornebu. Jeg har vært i møte med Dinamo Forlag idag om boka og kan fortelle følgende: Den er ment å komme ut til 10-års markeringen av nedleggelsen av flyplassen (dvs okt 2008). Innholdet blir mangeartet - rød tråd skal være folk i farten med et eller annet forhold til Fornebu eller hendelser der. Kjente skuespillere, såvel som forfattere, journalister, eldre sportsstjener og andre har samtykket i å skrive litt om sine opplevelser på og rundt Fornebu. Også mennesker med yrkestilknytning til flyplassen skal fortelle; flygere, bakkefolk etc. Mange kjente navn på lista. Men forlaget søker fortsatt etter personer som kan skrive 1 - 6 sider hvor de forteller en historie. Også billedmateriell er velkomment. Hvis noen vet noe om tidig charterturisme (før 1972) og har historier derfra er det kjærkomment. Ta gjerne kontakt med forlaget direkte - Jan Kristian Mardal på jankristian@dinamoforlag.no eller kontakt meg. Så stå på folkens - fram med de gode historiene om gode, gamle Fornebu! Hilsen Knut A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boka plats på SAS sista flygning med MD-80 | bjornstrom | Flyforum | 41 | 04-12-2013 22:00 |
Fornebu? | Rob Mulder | Flyhistorisk forum | 27 | 19-10-2010 11:09 |
Klart du kan boka på Sola | sirpjalle | Bilder & foto | 9 | 12-02-2009 15:26 |
Fornebu | DY | Flyforum | 9 | 19-09-2005 12:00 |