![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools
![]() |
Display Modes
![]() |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]()
http://www.business.dk/article/20070503/transport/70503038/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]()
http://borsen.dk/nyhed/108832/
Quote:
Dog er det uklart hva som har blitt sagt og om det er all eller bare noe produksjon som skal overflyttes og CPH-SVG/BGO/GOT har heller ikke blitt nevnt. http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=689239 Jaja, Verner, gleder meg til du skal forklare dine medlemmer som nå mister jobben hvorfor dette skjer:clap |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
:clap :clap :clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]()
Og røde-Verner skjønner ingenting
![]() http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=891780 Det har tydeligvis kommet som ett totalt sjokk på han at man ikke kan drive slik han og CAU har gjort uten at det får konsekvenser ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,602
|
![]()
Det var en fagforeningsleder på Theatercaféen som ble kastet av sine egne nylig pga. at han stod for mye "på krava". Jeg kjenner ingen av sakene fra innsiden, men kanskje dette ville være en idé for den danske kabinforening. Det virker som dennes leder lever i fortiden.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
I artikkelen den opprinnelig vises til står det at det har vært 73 arbeidsnedleggelser de siste 10 årene (hvorav minst halvparten har rammet de reisende). Det høres da veldig mye ut med 7-8 arbeidsnedleggelser per år... Selv om det sikkert er noe i det man hører/leser om at ledelsen i SAS ikke akkurat er flinke på HR-management, så kan vel neppe alle disse arbeidsnedleggelsene være på grunn av at ledelsen ikke overholder avtalene de har inngått med sine ansatte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Endeleg!
Håper no at SAS har guts nok til å gjennomføre dette. Dette er BRA for sas, og eit steg i rett retning for å gjenopprette tillitta til SK:clap :clap :clap
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,384
|
![]()
Hurra! Dette var andre boller .. Nå må sikkert den godeste Verner gå.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]()
Ikke overraskende at denne reaksjonen kommer fra konsernsjefen. Det ville vært overraskende om den ikke kom.
Som forventet etter min oppfatning. Så har da SAS fått tilbakemeldinger fra både små og store brukere i det siste som nå tvinger SAS til å fortelle markedet at de skal rydde opp internt en gang for alle i SAS DK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Rene og gode ord fra sjefen:
http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.2362190 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,116
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]()
Kan dette bety at de overflytter noen intercont ruter til OSL?
Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]() Quote:
Langruter fra OSL kan du glemme, men noen flere direkte ruten kan kanskje dukke opp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Det var vel Stein som kom med det gode forslaget om at SAS IC sine ruter til Østen burde alle avgå fra ARN og alle IC ruter vestover gå fra OSL.
Egentlig et veldig godt forslag! MATS: Leser du dette nå??? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
CPH kan få behålla DXB... we can't take it all
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Glem luftslottet at OSL skal ta vestgående IC-flighter - OSL har rett og slett ingen ledig kapasitet!!!
Det som forundrer meg er at Avinor/OSL har sovet så i timen - flyplassen er rett og slett nedslitt og nesten like full av provisorier som FBU var for rundt 10 år siden. For en uke siden var vi fire musketerer på besøk på Arlanda. For undertegnede var det nesten fire år siden forrige ARN-besøk (var med første DY-flight til ARN 1. september 2003), og forbedringene var utrolig godt merkbare. Det ser ut til at de brune/bæsje fargene med ditto lite lys utenfra er på vei ut. De videre planene for flyplassen var rett og slett spennende - så gled dere godt folk i Sveariket. Uten å røpe for mye, så var personalet vi traff fra LFV ekstremt mer profesjonelle på marketingsiden enn amatørene fra OSL - det er rett og slett ikke uten grunn at SAS har flyttet flere av sine IC-flighter til ARN og flere nye flyselskap, både passasjer og cargo, har startet opp i løpet av de(t) siste året/årene. Det Avinor må gjøre er å gå vekk fra å bare sitte med nisselua i hånda og vente på at nye kommer til deres flyplass. Det som må til er å markedsføre destinasjonene (Oslo, Bergen, Trondheim) og ikke bare en mer eller mindre skrøpelig flyplass. For å få til det må Avinor samarbeide med alle lokale parter som kommuner, turistnæring, lokal industri, osv. og sammen skape et totalt konsept for destinasjonen f.eks. Oslo og benytte OSL bare som et en passant (av typen: ... og vi har en god flyplass der man slipper å vente på bagasjen - den står på båndet og venter på deg slik at du er i sentrum av Oslo litt over en halv time etter du steg ut av flyet. Men nå kan bare Avinor glemme en slik måte å tenke på frem til OSLs Terminal 1 er fullstendig pusset opp, Terminal 2 er online og det er nok plasser å parkere fly over natten.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Selv om jeg er på arbeiderenes side så syns jeg at de i Danmark har gått for langt her...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mats Jansson slutter i SAS | FlightDeck | Flyforum | 69 | 13-08-2010 22:25 |
Hvorfor har ikke SAS ruter til USA fra Norge? | Robin882 | Flyforum | 10 | 29-01-2010 21:30 |
Flyr SAS Norge for SAS Danmark? | FlightDeck | Flyforum | 9 | 11-05-2009 19:30 |
SAS Sverige og SAS Danmark? | Lennart | Flyforum | 3 | 22-07-2008 01:07 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |