![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Et litt tullete spørsmål, men jeg sitter og ser på Airline på TvN.
Der påstås det at man ikke kan ta med champagne ombord i flyet. Det kan vel ikke være standard prosedyre...?? Man har jo champagne ombord og det selges på tax free butikkene. jy |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har tatt med sjampis opp til flere ganger ombord. Inntatt det ombord og stukket med meg en og annen flaske i det jeg fra bord. Dette er bare sprøyt, evnt [glow tcolor=orange, fcolor=red, size=2, strength=1]company procedures[/glow]
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Å ta med seg champagne ombord kan man vel hos de aller fleste, men å drikke det er ikke tillatt. Iallfall ikke hos noe selskap jeg kjenner til. Å drikke medbrakt alkohol er fy fy!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Jeg så også på det programmet, og når det gjelder Easyjet og andre lavprisselskaper så er det nesten ingenting som overrasker meg lenger!
Men dette er jo noe sludder og vrøvl! Etter mange år med drøssevis av flygninger har jeg aldri sett ett eneste oppslag som sier at det er forbudt å ta med seg champagneflasker ombord. Som det blir påpekt her så selges det jo i tax free butikken. Så var det forbudt, burde man jo gjøres oppmerksom på forbudet. Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg hadde kjøpt en flaske sjampis i taxfreen, for så å gå de 10 skrittene til gaten og blir nekta å ta den med. Det blir for dumt. Det blir iallefall for dumt når man vet at alle flyselskaper som selger/ deler ut drikkevarer ombord har flasker med musserende. Når jeg har flydd interkontinentalt har champis alltid blitt servert fra hele flasker. Om de selger dette på Easyjet vet jeg ikke, for jeg har aldri nedverdiget meg i å fly med et slikt selskap. Men har de det på menyen, så sier vel saken seg selv. ![]() Men jeg må jo si alt i alt at den serien er ikke mye god reklame for selskapet. Det hadde vel gått om man bare skulle fra A til B på ferie og tiden ikke spilte noe rolle. BZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg kjøper da ofte en "voff klikk" på flyplassen før jeg reiser...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg tror vi kan skylde på uefarne, underbetalte fjortisser! Etter å ha sett Airline et par ganger lurer jeg på om det er et MAKS-krav til IQ for å jobbe med pax hos easyJet. Vel, har man sett uniformene så skjønner man jo at man må være litt blåst for å jobbe der...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() jy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå fikk jeg ikke med meg den episoden av Airline, så hva brukte de som begrunnelse for at vedkommende ikke kunne ta med champagne ombord? Fare for sikkerheten? Var det ok med andre typer alkohol?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
At det var trykk i flasken som kunne få den til å eksplodere. Personalet i billetten pluss en dispacher sjekket til og med ved å ringe kapteinen på flighten som sa nei.
![]() Vel vel! Amatørselskap for amatørpassasjerer. Så får vi andre velge riktig! BZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmm..inte helt enigt i att EZY är ett amatörbolag. Har bara goda erfarenheter av dom. WYPFIWYG. Vill jag komma utan frills från A-B utan att betala dubbla priset (ex NCE-LGW-NCE förra året) kan jag gott klara mig utan smörgåsen. €100 för en chicken or bacon sandwich med dryck är inte värt det.
Åter till topic. Hela AF 6246 "La Navette" ORY-NCE fick igår Champagne ur stora flaskor för att markera någonting speciellt. Mer om detta i en kommande travel report. Överlåter till experterna att kommentera orsakerna till varför vissa tillåter det och inte andra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det finnes faktisk regler for hvor mye alkohol man kan ta med seg inn i fly. Det er på grunn av brannfaren, og reglene står i IATAs Dangerous Goods Regulations. Skal sjekke når jeg kommer på jobb i kveld hvordan reglene var, men jeg mener å huske at en person maks kan ha 2liter sprit over en viss prosentsats med seg. (både inn i cabin og i bagasjen). Men champagne har jo som regel ikke store andelen alkohol, så jeg tror ikke den er omtalt i regelverket....
![]() Eivind |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
okei, får moderere meg litt. hver person har ikke lov til å ha mer enn 5 liter med sprit som inneholder mer enn 70% alkohol med seg. Og det er vel ikke så ofte man har med seg såpass mye.... sett bort i fra avgangene fra trøndelag....
![]() Visste dere forresten at det ikke er lov til å ha med seg lightere (vanlige lightere) på fly, bortsett fra dersom man har den i lomma (i direkte kontakt med kroppen)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Champagne til kapteinen? | TLS at OSL | Småprat | 2 | 15-07-2019 20:39 |
Champagne i Premium hos Norwegian Longhaul? | Hpkris | Reiseforum | 4 | 26-11-2014 17:30 |
SALT og Champagne | Dag Viking | TripReports | 71 | 21-09-2011 18:41 |
Farewell Champagne Flight - BA B757 | Blubird | Flyforum | 24 | 06-11-2010 22:39 |