• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

B777 motor...

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
For noen uker siden så jeg et elegant bilde av en B777 som kom taksende bak en B737 hvor du kunne sammenligne motoren på 777'en kontra fuselage'n på 737'en...

Jeg klarer ikke finne det? Noen som kan hjelpe?
 
Regner med det er bilde av klm 73 vs klm 777? Det bildet er tatt i amsterdam. Spesifiser søket ditt på 777-klm i amsterdam, så finner du det.
 
Originally posted by ENGM RAMP

For noen uker siden så jeg et elegant bilde av en B777 som kom taksende bak en B737 hvor du kunne sammenligne motoren på 777'en kontra fuselage'n på 737'en...

Jeg klarer ikke finne det? Noen som kan hjelpe?

I og med at du er inne på det, diameteren på GE-motorene som sitter på 777, er litt større enn kroppen på en MD-80. PW og RR-motorene har noe mindre diameter.

Det er vel nettopp dette "tøffe" visuelle bildet som gjør 777 til en virkelig favoritt blant oss flyinteresserte.

Når det er sagt, A340 er mer elegant, synes nå jeg.
 
Jeg skrev et innlegg for en stund siden om dette. Ikke at det var noe nytt å banebrytende jeg hadde å komme med. Og ikke at jeg vet hvordan man søker etter gamle innlegg her heller da :p

Alt i alt en ganske meninglsøs post:rolleyes:
 
Back
Top