![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Hva er kravene til kabin interiør i forhold til G krefter på kommersielle airliners ? er det evnt forskjell på BBJ og andre "private" varianter av store fly ?
/G |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
The FAA's "16g Rule" says airline passengers must be able to survive and walk away from a 16g crash in any airline aircraft certified after 1988. Seat manufacturers have not been able to meet passenger injury criteria in the 16g Rule, so airlines have been operating with waivers.
http://www.elliottaviation.com/wavelink/1999q4/wavart55.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange unike bestillingsreferanser finnes? Hvor mange trengs? | blazius | Småprat | 6 | 01-06-2019 13:49 |
Hvor mange fly skal Norwegian fase ut mange fly i 2016 | Tarzan | Register- og ATC-Forum | 3 | 29-06-2016 16:45 |
Hvor mange SAS MD80 er igjen, og hvor er de? | ENTO | Flyforum | 11 | 15-03-2010 22:51 |
Hvor mye fuel... | catocontrol | Flyteknisk forum | 8 | 06-01-2007 09:15 |
A380.. Hvor skal de fly ?.. Når blir de levert ?.. Hvor mange seter ? | LN-OSS | Flyforum | 8 | 26-01-2005 15:38 |