![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]()
Litt av en måte å møte problemene med slitne og overarbeidede piloter kanskje?
"Gjør feil 2 ganger og du får sparken" ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Synes synd på Ryanair om noen år når pilotmangelen virkerlig setter inn. Neppe mange som vil slave rundt i det selskapet der da.
Det er jo ikke første gang pilotene trues av ledelsen. Leste om en skipper som ble sagt opp for et par år tilbake fordi han meldte seg "not fit for flight". Da er det tross alt bedre å være underordnet mr. Watle ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]()
Sånn er det å drive low cost, harde bud, men Ryan air gjør cash, det skal dem ha. Tror at dette har gått i huet på høvdingen, får man penger på hue så blir man gæærn når man ser at det går så bra, så blir man bare idiot. Det blir som spillegalskap, man blir kokko og satser mer for å vinne, så en vakker dag raser alt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
I utgangspunktet er jo det å gjøre slike feil en god grunn til å gi folk en advarsel og kanskje sparken, men problemet med FR er jo at pilotene også får trøbbel om de bruker for mye drivstoff eller på annen måte gjør noe som koster penger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
De som har blitt de-icet her før kommer aldri igjen? ![]() Legger forøvrig merke til at journalisten har brukt en del kreativitet i sin tolkning av hendelsen han refererer til... Den offisielle rapporten er ikke helt overens med journalisten sin historie... Maks. 32 grader bank kvalifiserer vel knapt til en "krapp sving", og 425 fot AGL er da vitterlig noe mer enn "få meter over tretoppene", selv om det er lavt i mine øyne, og jeg kan heller ikke se noen referanser til trær i den nevnte rapporten... ...men det var vel ikke saftig nok slik det sto skrevet i rapporten ... Kanskje det bare er meg som spikker fliser...? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Joda, hvis det blir pilotmangel, vil sikkert markskreftene trå til og de må følge andre på bud.
Men når det KAN bli mangel dukker det sikkert opp mange kvalifiserte folk som av usikkerhet har sittet på gjerdet. Så blir det status quo til neste krakk, som sikkert kommer, DESSVERRE ! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Piloter i TAP truer med streik | Desk pilot | Flyforum | 0 | 23-04-2015 21:55 |
Svenske Sas piloter truer med rettsak | krølle | Flyforum | 12 | 12-03-2010 15:12 |
Piloter truer med at lamme Sun-Air fra 1. august | Bll spotter | Flyforum | 0 | 07-07-2006 17:34 |
Truer SAS-piloter med oppsigelser | Hurum | Flyforum | 0 | 10-02-2006 10:16 |
Truer Ryanair med saftig bot | storg | Flyforum | 5 | 08-02-2006 08:34 |