![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Avlyser møter i Molde pga latterlig dårlig flytilbud! Romsdals Budstikke
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Norwegian, coast air, bergenair, widerøe behandler Molde enda værre på lørdager! sammensvergelse mot den lille byen i Romsdalen!
![]()
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er temmelig uinteressant hvor mange pax man har. Det som er interessant er hva de betaler. At konkurrentene ikke staar i koe for aa overta, er nok et tegn paa at heller ikke de ser det store potensialet ...
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå kan vel få byer i Norge måle seg med Trondheim når det gjelder å få konferranse gjester til byen.. Til Trondheim kommer man fra nord, nordvest og syd - der kan ikke Molde måle seg - ei om SAS tredobler dagens tilbud!!!
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Selvfølgelig er det bedre å ha 1 pax som betaler 100.000 for en enkeltbill enn 100 som betaler 1.000 for tur retur LN-MOW. Såpass skjønner til og med jeg. Men når saken er den at OSL-MOL har et høyt innslag av forretningsreisende og SAS Braathens tidligere her i høst inrømmet at det er vanskelig for privatreisende å få seg billig bill på strekningen etter at ordføreren i Molde tok opp saken med dem, ja da har jeg litt vanskelig for å forstå at det er slik de ønsker å behandle sine kunder.
Men det er da ikke første gang SAS Braathens utøver maktarroganse... Det finnes plenty av elsempler bare i byen nord for Molde. Men hvor mange konkurenter finnes på det norske markedet? 1, om jeg ikke tar helt feil. Og denne konkurenten venter nok til 2008 før de er på plass. De står på sitt og sier at deres 733 ikke kan benyttes på Årø før asfalten har blitt lengere. |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Rart at hvis noen kutter kraftig i et økende marked så burde vel andre aktører hive seg på...eller?
|
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hehe...
Du prøver og du prøver, ENML, men du får det ikke helt til. Idrettstyret har vel da også latt være å legge ledermøtet sitt til Røros på grunn av dårlige flyforbindelser dit også. Det er neppe SAS Braathens' ansvar å sørge for at idrettstyret eller andre organisasjoner for den saks skyld, skal kunne holde sine møter på alle mulige merkelige utkantsteder. (Bøyer meg ned og venter på "incoming"... ![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, men hadde SASBU droppet å fjerne avgangene som ble fjernet før jul hadde problemet vært borte. Kristiansund har langt lavere antall reisende, men fortsatt flere flyavganger lørdager.
Slik situasjonen er på lørdager må det være bedre å sette inn flere avganger med F50, enn en avgang med 737. |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Nå er det vel ingen her som har snakket om SAS Braathens sitt "ansvar" å få sørget for avvikling av idrettsstyrets møter. Men, du finner ikke mye ydmykhet overfor kunden i SAS Braathens (og da tenker jeg på konsernets politikk). De skryter uhemmet i allskens reklamer om "from the producer of stort rutenett og maænge afganger"... realiteten er en helt annen på de flyplasser hvor de er alene på en rute... |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hva er egentlig problemet?
OSLMOLOSL har 5 avganger daglig på ukedagene og søndager samt 2 på lørdager. Dette er sutring i lik linje som vi kjenner fra den kanten av landet. Når dere klarer å få til en felles flyplass der, så vil frekvensene bli mye større og da får dere helt sikkert glede av idrettstyremøter også i Molde (gjesp).
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jammen for f*** Wiggo... Jeg skjønner godt at du synes det er kjipt at SAS dropper frekvenser på MOL.
WF tapte (visstnok) ikke penger på ARN-TRD, men hvor mange sutretråder med samme argumenter om og om og om og om og om og om igjen så du p.g.a. at de la ned ruta? Kan du ikke ta deg en pause fra dette temaet? Argumentene dine var oppbrukte for 23 tråder siden. Mener ikke å være slem, men er litt lei, og det er da så mye mer fornuftig du kan bruke tiden din på? Ærlig hilsen, Jens |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette skjer vel jevnlig i mange byer rundtomkring.
Tilbudet på lørdager til Alta, Harstad/Narvik, Haugesund, Røros etc etc er neppe optimalt for alle...... Avgjørelsen som er tatt i Idrettsstyret er ikke uvanlig..... |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
SAS har opptil 5 daglig Foelger vi ENML standard for hva som er ikke er raatten behandling av Molde, er det enkelt for SAS aa bli like gode som DY her...slutt aa fly !!!
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det er sagt så klarer jeg ikke å piske opp det helt store engasjementet rundt det at SAS gjør disponeringer som man må anta bidrar til å bedre lønnsomheten til konsernet (men jeg skjønner at moldenserne ikke liker at flytilbudet blir redusert). Jeg tror ikke SAS gjør dette for å jævles spesielt mye med moldenserne, men det er nok en konsekvens av at SAS er alene på destinasjonen og at ruten er marginal slik at en ny aktør ikke vil finne det lønnsomt å etablere seg så lenge SAS er der. Så litt meningsløs statistikk: Fra Tromsø har vi per i dag 8 avganger med SAS til OSL og 3 avganger med DY (ukedager). Det blir ca 5800 innbyggere per avgang. Fra Molde til OSL har man 5 avganger, noe som vil si at det er ca 4800 innbyggere per avgang...:wink |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dreamliner - hva gjør Boeing for sine kunder? | Radiv | Flyforum | 59 | 28-01-2014 12:01 |
SAS pisser på sine beste kunder! | Bizflyer | Reiseforum | 18 | 29-09-2009 21:27 |
Selskapet som elsker sine kunder... | EB | Flyforum | 6 | 07-03-2007 21:08 |
Når skal SAS Braathens sine fly om-males? | anders320 | Flyforum | 21 | 01-01-2007 07:24 |
I følge NRK Ålesund vil SAS Braathens legge ned Molde - Oslo | enml | Flyforum | 23 | 13-06-2006 14:49 |