Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-01-2007, 13:29   #1
enml
ScanFlyer Gold
 
enml's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
Default Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsekvenser.

Avlyser møter i Molde pga latterlig dårlig flytilbud! Romsdals Budstikke
enml is offline  
Old 29-01-2007, 13:36   #2
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold
 
STARSHIP 2's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Norwegian, coast air, bergenair, widerøe behandler Molde enda værre på lørdager! sammensvergelse mot den lille byen i Romsdalen!
__________________
mvh

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline  
Old 29-01-2007, 13:41   #3
enml
ScanFlyer Gold
 
enml's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by JohnnyEagle

Norwegian, coast air, bergenair, widerøe behandler Molde enda værre på lørdager! sammensvergelse mot den lille byen i Romsdalen!
Over hodet ikke! SAS Braathens har hatt trofaste kunder her siden flyplassens morgen. Takka er at de nå skal tyne enda flere kroner ut av reisende OSL-MOL-OSL. Hvilken annen rute har et snitt på 103 pax eller flere på hver eneste flyvning i SAS systemet her til lands???
enml is offline  
Old 29-01-2007, 14:04   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Det er temmelig uinteressant hvor mange pax man har. Det som er interessant er hva de betaler. At konkurrentene ikke staar i koe for aa overta, er nok et tegn paa at heller ikke de ser det store potensialet ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 29-01-2007, 14:13   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,393
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Nå kan vel få byer i Norge måle seg med Trondheim når det gjelder å få konferranse gjester til byen.. Til Trondheim kommer man fra nord, nordvest og syd - der kan ikke Molde måle seg - ei om SAS tredobler dagens tilbud!!!
EB is offline  
Old 29-01-2007, 14:19   #6
enml
ScanFlyer Gold
 
enml's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Selvfølgelig er det bedre å ha 1 pax som betaler 100.000 for en enkeltbill enn 100 som betaler 1.000 for tur retur LN-MOW. Såpass skjønner til og med jeg. Men når saken er den at OSL-MOL har et høyt innslag av forretningsreisende og SAS Braathens tidligere her i høst inrømmet at det er vanskelig for privatreisende å få seg billig bill på strekningen etter at ordføreren i Molde tok opp saken med dem, ja da har jeg litt vanskelig for å forstå at det er slik de ønsker å behandle sine kunder.

Men det er da ikke første gang SAS Braathens utøver maktarroganse... Det finnes plenty av elsempler bare i byen nord for Molde.

Men hvor mange konkurenter finnes på det norske markedet? 1, om jeg ikke tar helt feil. Og denne konkurenten venter nok til 2008 før de er på plass. De står på sitt og sier at deres 733 ikke kan benyttes på Årø før asfalten har blitt lengere.
enml is offline  
Old 29-01-2007, 14:23   #7
enml
ScanFlyer Gold
 
enml's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by EB

Nå kan vel få byer i Norge måle seg med Trondheim når det gjelder å få konferranse gjester til byen.. Til Trondheim kommer man fra nord, nordvest og syd - der kan ikke Molde måle seg - ei om SAS tredobler dagens tilbud!!!
Det har du nok rett i EB, men poenget er at SAS Braathens har kuttet så kraftig i tilbudet at frekvensen begynner å bli et hinder. Forretningsreisende og kursdeltakere vil ha frekvenser, private/fritid vil ha billige bill... nå er det ingen som får noen av delene.
enml is offline  
Old 29-01-2007, 14:25   #8
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,393
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Rart at hvis noen kutter kraftig i et økende marked så burde vel andre aktører hive seg på...eller?
EB is offline  
Old 29-01-2007, 14:29   #9
enml
ScanFlyer Gold
 
enml's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by EB

Rart at hvis noen kutter kraftig i et økende marked så burde vel andre aktører hive seg på...eller?
Ja, i 2008. Men da skal du bare se at SAS Braathens kommer flere frekvenser... under påskuddet at "Dette har vi planlagt lenge og vi har hele tiden hatt våre kunder i tankene". Akkurat som på KSU-SVG. Var mange fra næringslivet/oljebransjen som maste på SAS Braathens om et tilbud, men ingenting skjedde før City Star startet sine flygninger.
enml is offline  
Old 29-01-2007, 15:27   #10
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver
 
Nick Figaretto's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Hehe...

Du prøver og du prøver, ENML, men du får det ikke helt til.

Idrettstyret har vel da også latt være å legge ledermøtet sitt til Røros på grunn av dårlige flyforbindelser dit også.

Det er neppe SAS Braathens' ansvar å sørge for at idrettstyret eller andre organisasjoner for den saks skyld, skal kunne holde sine møter på alle mulige merkelige utkantsteder.

(Bøyer meg ned og venter på "incoming"... )
__________________
.
Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...



-o-O-o-
Nick Figaretto is offline  
Old 29-01-2007, 15:32   #11
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by enml
Men det er da ikke første gang SAS Braathens utøver maktarroganse... Det finnes plenty av elsempler bare i byen nord for Molde.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline  
Old 29-01-2007, 15:33   #12
Trash2000
ScanFlyer Blue
 
Trash2000's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Nei, men hadde SASBU droppet å fjerne avgangene som ble fjernet før jul hadde problemet vært borte. Kristiansund har langt lavere antall reisende, men fortsatt flere flyavganger lørdager.

Slik situasjonen er på lørdager må det være bedre å sette inn flere avganger med F50, enn en avgang med 737.
Trash2000 is offline  
Old 29-01-2007, 15:44   #13
enml
ScanFlyer Gold
 
enml's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by Nick Figaretto

Hehe...

Du prøver og du prøver, ENML, men du får det ikke helt til.

Idrettstyret har vel da også latt være å legge ledermøtet sitt til Røros på grunn av dårlige flyforbindelser dit også.

Det er neppe SAS Braathens' ansvar å sørge for at idrettstyret eller andre organisasjoner for den saks skyld, skal kunne holde sine møter på alle mulige merkelige utkantsteder.

(Bøyer meg ned og venter på "incoming"... )
Incomming comming!
Nå er det vel ingen her som har snakket om SAS Braathens sitt "ansvar" å få sørget for avvikling av idrettsstyrets møter. Men, du finner ikke mye ydmykhet overfor kunden i SAS Braathens (og da tenker jeg på konsernets politikk). De skryter uhemmet i allskens reklamer om "from the producer of stort rutenett og maænge afganger"... realiteten er en helt annen på de flyplasser hvor de er alene på en rute...
enml is offline  
Old 29-01-2007, 15:56   #14
Trash2000
ScanFlyer Blue
 
Trash2000's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by enml
De skryter uhemmet i allskens reklamer om "from the producer of stort rutenett og maænge afganger"...
Stort rutenett er jo riktig, og mange avganger er jo egentlig riktig OSL-TRD og OSL-BGO har vel god regularitet, men hva de kan tilby til mindre destinasjoner sier de ikke like mye om
Trash2000 is offline  
Old 29-01-2007, 16:25   #15
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Hva er egentlig problemet?

OSLMOLOSL har 5 avganger daglig på ukedagene og søndager samt 2 på lørdager. Dette er sutring i lik linje som vi kjenner fra den kanten av landet. Når dere klarer å få til en felles flyplass der, så vil frekvensene bli mye større og da får dere helt sikkert glede av idrettstyremøter også i Molde (gjesp).

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline  
Old 29-01-2007, 17:12   #16
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Jammen for f*** Wiggo... Jeg skjønner godt at du synes det er kjipt at SAS dropper frekvenser på MOL.
WF tapte (visstnok) ikke penger på ARN-TRD, men hvor mange sutretråder med samme argumenter om og om og om og om og om og om igjen så du p.g.a. at de la ned ruta?

Kan du ikke ta deg en pause fra dette temaet? Argumentene dine var oppbrukte for 23 tråder siden.

Mener ikke å være slem, men er litt lei, og det er da så mye mer fornuftig du kan bruke tiden din på?

Ærlig hilsen,
Jens
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline  
Old 29-01-2007, 17:40   #17
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Dette skjer vel jevnlig i mange byer rundtomkring.

Tilbudet på lørdager til Alta, Harstad/Narvik, Haugesund, Røros etc etc er neppe optimalt for alle......

Avgjørelsen som er tatt i Idrettsstyret er ikke uvanlig.....
Hurum is offline  
Old 29-01-2007, 17:58   #18
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by enml

Quote:
Originally posted by JohnnyEagle

Norwegian, coast air, bergenair, widerøe behandler Molde enda værre på lørdager! sammensvergelse mot den lille byen i Romsdalen!
Over hodet ikke! SAS Braathens har hatt trofaste kunder her siden flyplassens morgen. Takka er at de nå skal tyne enda flere kroner ut av reisende OSL-MOL-OSL. Hvilken annen rute har et snitt på 103 pax eller flere på hver eneste flyvning i SAS systemet her til lands???
DY har 0 - null avganger mellom OSL MOL
SAS har opptil 5 daglig

Foelger vi ENML standard for hva som er ikke er raatten behandling av Molde, er det enkelt for SAS aa bli like gode som DY her...slutt aa fly !!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline  
Old 29-01-2007, 18:22   #19
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Foelger vi ENML standard for hva som er ikke er raatten behandling av Molde, er det enkelt for SAS aa bli like gode som DY her...slutt aa fly !!!
Jeg må vel si at jeg er litt uenig i resonnementet ditt her. Det kan vel tenkes ar Molde er en såpass marginal destinasjon at det ikke er rom for mer enn en aktør. Det er da ikke vanskelig å skjønne at DY ikke starter opp trafikk på Molde så lenge SAS er etablert der. Hva som evt skulle skje om SAS trakk seg ut vet vi vel lite om (kanskje starter DY opp OSL-MOL da ...?).

Når det er sagt så klarer jeg ikke å piske opp det helt store engasjementet rundt det at SAS gjør disponeringer som man må anta bidrar til å bedre lønnsomheten til konsernet (men jeg skjønner at moldenserne ikke liker at flytilbudet blir redusert). Jeg tror ikke SAS gjør dette for å jævles spesielt mye med moldenserne, men det er nok en konsekvens av at SAS er alene på destinasjonen og at ruten er marginal slik at en ny aktør ikke vil finne det lønnsomt å etablere seg så lenge SAS er der.

Så litt meningsløs statistikk: Fra Tromsø har vi per i dag 8 avganger med SAS til OSL og 3 avganger med DY (ukedager). Det blir ca 5800 innbyggere per avgang. Fra Molde til OSL har man 5 avganger, noe som vil si at det er ca 4800 innbyggere per avgang...:wink
TOS is offline  
Old 29-01-2007, 18:59   #20
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold
 
STARSHIP 2's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
Default Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Quote:
Originally posted by TOS

Så litt meningsløs statistikk: Fra Tromsø har vi per i dag 8 avganger med SAS til OSL og 3 avganger med DY (ukedager). Det blir ca 5800 innbyggere per avgang. Fra Molde til OSL har man 5 avganger, noe som vil si at det er ca 4800 innbyggere per avgang...:wink
Når du legger til at Tromsø er et regionsentra og Molde bare har en liten flyplass uten "connections" bli det enda skjevere (om vi ser bort fra at ML kanskje har færre seter på sine flygninger-F50 ) Er vel bare litt over 1 time kjøring så har du en ny flyplass og flere avganger, syns overhodet ikke synd på Romsdalingene, de har nesten for mange avganger den dag i dag. Tror det er fornuftige kutt, flyene kan brukes til fine utenlandsruter i helgene..
__________________
mvh

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Dreamliner - hva gjør Boeing for sine kunder? Radiv Flyforum 59 28-01-2014 12:01
SAS pisser på sine beste kunder! Bizflyer Reiseforum 18 29-09-2009 21:27
Selskapet som elsker sine kunder... EB Flyforum 6 07-03-2007 21:08
Når skal SAS Braathens sine fly om-males? anders320 Flyforum 21 01-01-2007 07:24
I følge NRK Ålesund vil SAS Braathens legge ned Molde - Oslo enml Flyforum 23 13-06-2006 14:49


All times are GMT +2. The time now is 00:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.