![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Malmö Aviation tjente 62 millioner kroner i fjoråret og deler med de ansatte. Dette gir et snitt på 35.000 kroner på hver.
hentet fra DN.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
overskuddsdeling! Veldig bra! Dette ivret jeg for i WF og SK, men det var overraskende lite interesse fra ledelsen til å gjøre noe tilsvarende. Synd, for ved å dele overskuddet, blir interessen for å øke overskuddet blant de ansate større. For den jevne ansatte er det ett fett om overskuddet er 10 mill. eller 100 mill - men hadde det vært sånn at de fikk 1000 kr om selskapet tjente 10 mill og 10.000 om det ble 100 mill skal jeg love deg at fokuset på lavere kostnader og økte inntakter hadde vært et HELT annet!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Braathens SAFE hadde den ordningen i mange år og det var et av høydepunktene ved årets utbetaling av bonus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
N/A
|
![]() Quote:
...og vi som trodde julenips fra Hadeland var omtrent så lavt som det gikk an å komme.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er vel julegaver snart en saga blott i forretningslivet...så noen særlig sympati for å bare få et gavekort må nok de WF ansatte lete lenge etter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Escaping the blue box
|
![]()
Og fjorårets "julegave" i SGS var en donasjon til Redd Barna.
I og for seg helt greit, det er en god sak og alt det der, MEN; Ingen har fått noe som helst slags informasjon om hvor mye som ble gitt, og hva pengene skal gå til... Hvis firmaet ga en tier pr ansatt, føler jeg meg ikke så forbaska generøs...
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]()
I mitt firma ble det i både pose og sekk for de(n) ansatte. Jeg (som sjef) gav meg (som eneste ansatte) en uke på stranden i Australia og en tur med SQ sine nye 77W, og for at det veldedige alibiet skal være i behold så gravde jeg ca 150.000 ut av firmaets lomme og 3 uker arbeidstid for å hjelpe sykehuset "mitt" nedi Tanzania...
-A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bonuser er ikke veldig utbredt i Norge, vi er vel mye mer opptatt av at fastlønnen er høy nok..
Her i USA er historien en helt annen. Fruen kan cashe in mellom 30-60 % avhengig av resultatet til selskapet hun jobber for i tillegg til fastlønnen i bonus, slik at januar måned alltid er en meget hyggelig måned ![]() Jeg tror dog at nordmenn ikke har godt av å få en såpass stor overføring på en gang. Man vil vel se på det som noe "ekstra" mens man her ofte ser på det som en del av inntekten. Jeg er meget stor tilhenger av bonuser som dette. Som CK sier, det gir de ansatte en grunn til å spare, samt stå på litt ekstra for å få en fin gave ved årets slutt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathen dyregod | fokkeren | Småprat | 0 | 03-09-2011 22:18 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Braathen S.A.F.E på BGO Mid 70 | Scanorama | Bilder & foto | 5 | 11-10-2008 13:54 |
SAS og Braathen samleobjekter. | ATC-flyradar | Samlerhjørnet | 1 | 06-08-2007 07:37 |
Braathen på tur | ATC-flyradar | Flyforum | 12 | 02-06-2007 09:40 |