![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Man må søke Forsvaret for å få skriftlig tillatelse til å ta foto fra fly ! Finnes det mer opplysninger og eventulet søknadskjema på nettet, noen som har sendt slik søknad de siste årene og vet riktig sted å søke til ??
Skal spotte litt fra luften, der det er lovlig og på en lovlig måte ! Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ring Forsvarets Overkommando, si hva det gjelder, og du får snakke med riktig person som vil sende deg et søknadsskjema. Husker jeg ikke feil er skjemaet på 3-4 sider.
...skal du bruke bildene kommersielt eller til privat bruk? Er vel mer kommersielt bruk hvor man bør ha en slik tillatelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
Det finnes restriksjoner bl annet der hvor det er Forsvarsenheter osv, men dette er ikke interesant, det er flyplasser, fly i luften - osv. Takker - ringer i morgen. Er det noen på Scanairforumet som har video fra cockpit med landing på ENGM fra sør og nord og kan selges for bruk ??? - så ta kontakt med meg. Jan@atcbox.net |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slowbird
|
![]()
Nå er det ikke alltid uproblematisk å ta bilder fra lufta av flyplasser. Forsvaret, og da Nasjonal Sikkerhetsmyndighet som det heter, har ganske mange restriksjoner på foto fra lufta. Man må b.l.a ha en fotolisens. Da jeg jobbet med vertikalfoto var det ganske mye mas med dette. Men vi hadde jo lisens og da gikk det greit. Du får ta kontakt med dem og høre hvordan det er nå. Men jeg regner med at de har en ganske 'steinalderoppfattning' om dette enda, selv om vi har fått googleearth o.l.
Lykke til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent | RIBRO | Flyforum | 290 | 12-05-2018 08:01 |
Mixed foto-quiz (fly/flyplasser) | Discus | Flyforum | 37 | 01-07-2010 09:57 |
Gammel foto: Cessna-fly i Sinnes | jojo1717 | Bilder & foto | 6 | 21-09-2009 09:07 |
Fly & Foto | imm | Flyforum | 10 | 28-05-2007 22:37 |
Foto: GA-fly og påske-helikopter! | seilfly | Flyforum | 6 | 02-04-2007 10:30 |