![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.p4.no/konkurranser/julekalender/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg synes SAS Braathens' julekalender er dårlig. Til nå har det jo ikke akkurat vært veldig lave priser - f.eks. så kan man i dag få billetter til London for litt under 1400 kr. t/r. Hvem betaler det? Jeg har vært i London seks-syv ganger de siste to årene og har aldri betalt mer enn 800 kr. t/r. Da flyr jeg med Norwegian. Synes bare det er litt rart at de f.eks. i dag ikke klarer å presse disse juletilbudsprisene til under de vanlige lavprisene til Norwegian og British Airways.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enig! Men julekalenderen til SAS er blitt veldig populær, for de hadde lave priser i fjor og året før, men med økt etterspørsel (1 av 5 kolleger her har meldt seg på, har jeg inntrykk av) vet de nok å ikke kjøre ut de beste tilbudene her...
For øvrig synes jeg Lufthansas tilbud, som jeg får tilsendt hver tirsdag, er de aller beste. Men da er jo man avhenig av å reise og returnere på temmelig kort varsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her om dagen var det jo Chicago til 3500,- og det er vel ikke spesielt ille. London er vel kanksje litt spesielt, tipper det kommer mange godbiter fremover, om man følger opp fjoråret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Julekalenderen har tapt seg fra i fjor, plutselig er det mye kortere reiseperiode og man har gått bort fra V klasse i europa, som ga 100% EB poeng. Virker som tilbudene er dårligere også i kroner og øre. Spent på om det dukker opp et superbillig Kinatilbud, det bør være under 3000,- som i fjor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vel her i Seattle er vi svaerts aa skuffet over SAS sin Julekalender.....1 December var det Oslo som var "spesialtilbudet" og det saa meget bra ut USD 199.00 envei ved kjoep av t/r noe vi skulle saa vi satte i gang aa bestillte 2 billetter i Janaur, ja fant plasser paa avgangene vi oensket...et kort regnestykke gir USD398.00 t/r pr person inkludert Fuel charge men foer Skatter og avgifter...altsaa USD 796.00 totalt foer avgifter
Saa kom sjokket: Total pris USD 1606.00 !!!!:exclamati :exclamati :exclamati sammenlignet med LH tar SAS mere enn USD 500 MER i avgifter for 2 passasjerer.....er det den nye MBA avgiften ???
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det er greit at SK på Int.cont. har lagt seg noen få hundrelapper under enn konkurrent og partner, men å tilby europaflighter i lavsesongen til høyere pris enn ordinærpris også til mange av konkurrentene og kalle det innbydende reisetilbud må være toppen av frekkhet. (Du reiser med BA til LHR for NOK1308 inkl. fri mat og drikke og i tillegg en noe serviceminded FA og ønsker du ingen mat kan SK friste med NOK1307) ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det heter markedsføring....
(NB: Da snakker jeg ikke om å jukse med avgiftene, men å få billige billetter til å fremstå enda billigere) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Foerste dialog: Oslo: USD 199.00 each way based on a roundtrip purchase, INCLUDING (min uthevelse) Fuel Charge, EXCLUDING Taxes (Normally USD 80 -120 Roundtrip !!!!) Det gjorde at jeg som kunde regnet med USD 199.00 x 2 = USD 398.00 plus USD 120.00 (Det hoeyeste SAS oppgav) = USD 518.00 per person x 2 skulle bli USD 1036.00 for oss 2.....men dialogen etter at vi hadde oppgitt Kredittkort, addresse etc. etc. bekreftet en total pris paa USD 1606.00 for meg saa er det juks......og fanteri og lureri..... ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() SK må ikke undervurdere kundene. Da kan det virkelig gå dem ille:wink
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes tiltaket til SAS er bra...dessverre synes også jeg at prisene ikke er så gunstige lenger...men det kan jo skyldes at de andre flyselskapene har redusert sine priser. Husker ikke hva prisene for SAS julekalender var i fjor.
Må si meg enig i at Lufthansas onsdagstilbud er gunstige ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I kjent stil, kutter SAS og ødelegger gode tradisjoner.. I fjor var prisene t/r Chicago 2896 alt inkludert, så prisene til USA har gått opp minst 15%. Europaprisene er også dyrere. Det eneste som er bra er tilgjengeligheten. MEN! Siden julekalenderen i år er booket i T klasse på Europa er tilbudet ubrukelig i forhold til i fjor da de var booket i V. I fjor var julekalenderen virkelig bra grunnet 100% EB poeng og bedre priser. Jeg kjøpte en masse billetter i fjor, 4 t/r på intercont, 6 t/r Europa. I år blir jeg ikke å kjøpe en eneste billett. Tilbudet gir ikke julegavepriser og kun 25% EB poeng.. På intercont gikk det et parallelt tilbud der man fikk doble grunnpoeng, så 50% istedetfor 25%, noe som gjorde tilbudet mye bedre.
Å si at "man selger billettene uansett" er jo forsåvidt rett. SASBraathens selger prosentmessig mer seter pr. avgang i år, men jeg hadde ønsket ihvertfall 100% EB poeng, 50% på intercont. I januar og februar er jo flyene langt fra fulle... Fra USA er det ikke bare vår venn i Seattle som føler seg lurt.. Fra Chicago til Oslo var prisen 149 USD hver vei. Etter at "skatt" var betalt, noe som SAS beregner seg til over 200 USD pr. person, havnet billettene over 500 USD t/r. Flyr man UA t/r til OSL via LHR/BRU/CDG/FRA/MUC havner man på ca. 600 USD. MED 100% poeng og oppgradering. Nei, her får ikke SAS en eneste krone fra meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Re Skatt, gjett hvem disse 2 er ? a) passasjerer flyavganger skatter transaction fee 1 voksne x (2 200 + 1 605 + 50) = 3 855 NOK totalt for alle passasjerer 3 855 NOK b) 2100.00 + 1755.00 x 1 Adult = NOK 3855.00 Ticket Service Charge (Total) = NOK 50.00 Total Price for all passengers = NOK 3905.00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det kan ikke vaere SAS, fordi avgiftene er for lave!
![]()
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, det var det jeg var redd Shanghai ville koste. Som Tommy777 også nevner, så har prisene steget en del fra i fjor jevnt over virker det som, tipper Chicago i år vil ligge på 3899,-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
ORD ble lagt ut 2 eller 3 des. for NOK3.500
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
At prisene øker kan jo også bety et bedre bellegg i år enn i fjor...det er det ingen grunn til å beklage! Men jeg synes årets julekalender er mye dårligere visuelt/designmessig enn fjorårets...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Julekalender 2009 | ILS2 | Reiseforum | 85 | 24-12-2009 15:05 |
SAS julekalender | RIBRO | Flyforum | 1 | 01-12-2009 08:53 |
SAS Julekalender 2008 | jcnorway | Reiseforum | 187 | 17-11-2009 18:22 |