![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy i forrige måned SK937, og gledet meg som vanlig til en hyggelig langtur med SAS. Kortdistanser med SAS er etter min mening ingen festforestilling lenger, selv om det dog finnes hederlige unntak, men nå var det SK937 det handler om. Etter litt mat og drikke i Scandinavian Lounge satte jeg kursen for C39 for å boarde SK937. Passkontrollen gikk kjapt unna og ved gate-området vrimlet det av pax. Siden nabo-gaten C37 (?) hadde boarding for ORD-flighten som har avgang 10 min før SEA-flighten. Var nummer to ned business/economy extra broen og ble møtt av et "spøkelses-fly". Ingen FAs? Ikke noe boarding-musikk, helt tomt. Men setet mitt 3B var der og jeg la opp TravelPro´en i hylla og satte meg til rette i de "gamle" C-setene som egentlig er helt greie. Men det er jo alltid best å ligge da... Minuttene gikk, og så negynte det å dukke opp crew. Tror det gikk 20 min før endelig noen oppdaget blazeren min som lå på fanget mitt og over armlenet... - Skal jeg ta denne, sa en i crewet og ja, endelig. Aldri opplevd så lang ventetid noensinne. Ingen stor sak, men det er jo det an en blir møtt av noen, eventuelt vist til setet (er nok for vant med dette fra SQ,TG), jakka blir tatt og drinken servert. Champagne/juice/vann dukket etterhvert opp. Og etter ett glass boblevann var jeg mer fornøyd. Det var ikke crewet; maken til "grumpy" crew har jeg ikke sett. Det lille ekstra, glimtet i øyet, artige kommentarer osv, det som gjør at jeg foretrekker å bruke SK, fantes ikke. Det gikk slag i slag med for-drink, apetizer, middag osv.
Jeg valgte å åpne det hele med nok et glass 1998 Henriot Champagne, denne ble akkompagnert av provencalsk minipølse, pepperfrukt, soltørkede tomater og kaperseple. Det ble dekket med hvit lin-duk og to a crewet iførte seg de vanlige kokke-kostymene som egentlig er en artig detalj. Mitt valg av hovedrett Hoki Fiskefilet servert med persille poteter, rødbet- og baconjulienne, pepperrot og sennepssaus. Forretten ja, artisjokkpaté og parmaskinke med soltørkede tomater og kapers og selvsagt en grønn salat ved siden av. For -og hovedrett ble akkompagnert av begge hvitvinsvalgene de hadde på menyen; Pouilly Blanc Fume, Jean Claude Chatelain, Les Berthies 2005 fra Loire og italieneren Anselmi San Vincenco 2005. Den hollandske Prima Donna (!) osten og Blue Saint Agur osten ble servert med eplechutney og kjeks. Og et lite glass portvin til. Bringebær-mousse kake og frisk fruktsalat avsluttet det hele og da var jeg god og mett nok til å trykke på sove-posisjon-knappen og Sennheiserne mine leverte herlig amiente-musikk fra i-Pod´en og jeg sovnet. Etter et par timer var det tid for mer mat i form av pannestekt laks med persillepoteter og bouillbaissesaus og tortilla med kalkun og bacon, squash og tomatbåter. Frisk frukt til dessert! Selve flyturen som tar 10,5 time går greiit på C, men jeg kan ikke vente til de nye setene blir montert på disse 340-maskinene. Alt i alt en greit flytur, men når man betaler såpass mye for en billett bør varene leveres. Det er det lille ekstra hvor kampen om kundene i stor grad står på, selv om selvsagt landstilhørighet og bonusprogram er viktige faktorer. Returen med SK938 noen dager senere var vesentlig bedre, og er det noe interesse for det, kan jeg godt lire av meg noen ord om den turen også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lir i vei, Holmion! Hyggelig å se deg her på Scanair forumet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott. Mere, please :wink
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jaha .. ?? Nok en flyertalk-desertoer??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja! Kom med rapporten som viser en litt bedre side... Retur fra SEA er ofte veldig hyggelig - crewet virker enda bedre samkjørte/gode venner hjem fra SEA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og det merkes!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja utrolig hva et par netter sammen med kollegaer på et hotell kan gjøre....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ja, det har jo British Airways fått erfare! Og da er det nok ikke bare de flaskene som er åpne før de lander som får gjennomgå!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ikke alt er positivt nei....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke helt t/r. men nesten og ikke min heller | krølle | TripReports | 4 | 03-10-2015 11:49 |
Ikke rart der er smørkrise | krølle | Småprat | 2 | 10-09-2012 16:25 |
Ikke helt A4 | Jabberwocky | Bilder & foto | 9 | 18-05-2012 08:27 |
Ikke kun LH der kan... | sk931 | Flyforum | 3 | 08-03-2008 12:20 |