![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg har fløyet Norwegian en del de siste månedene, og på stadig flere fly dukker det opp reklame inne i flyet. Da jeg fløy LN-KKU på torsdag var nakketrekket fra Hov Dokka. Da jeg fløy LN-KKX i dag var det store reklamebannere for Flytoget på lokkene på bagasjebeholderne.
I utgangspunktet trodde jeg at det kun var Silver-flyet som skulle få reklame sammen med eventuelt nye logojets. Er planen at alle fly skal ha reklame på nakketrekk, etc.? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
reklame dukker nok opp over alt etterhvert - både hos Norwegian og andre. SAS Braathens har klistremerker med reklame for Telenors tjeneste "mail på mobilen" ser jeg på alle seteryggene, og WF har lenge brukt seteryggende som egenreklame (og de jobber også med å selge reklameplass ombord). Det er ikke alle annonsører (dessverre) som vil "kjøpe" et helt fly, og da finnes det en rekke alternativer. Se f.eks. sasmedia.se for en del forskjellige løsninger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er nok ikke bare hos Norwegian en finner "nye" reklameplasser. Reist med både SAS Braathens, Norwegian og Flytoget/NSB de siste dagene og opplever nok nye, mer eller mindre, kreative reklameplasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvorfor ikke dele ut vareprøver? Det lanseres jo stadig nye produkter rundt om, også innenfor snacks/drikke. Det burde da være utmerket å markedsføre disse ved å dele ut smaksprøver om bord i flyene? Selv fikk jeg 1,5 liter Coke Zero på Meny her en dag som "vareprøve". Det bør da kunne finnes en mulighet her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS Braathens kjørte Ventelo-reklame på seteryggene for et års tid siden, og i utlandet har denne formen for reklamering eksistert en stund, så det var bare et tidsspørsmål før det ble utbredt her nord også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når man snakker om kreativ reklame...
![]()
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mer reklame på e-post fra Norwegian | FlightDeck | Reiseforum | 2 | 08-09-2009 17:05 |
All reklame er god reklame!! | Turtle | Flyforum | 1 | 03-01-2005 11:11 |