• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-billett hos andre selskaper (code-share/klasser m.v.) (2025 ->)

Discus

Galley Slave
Medlem
Jeg stoler ikke helt på informasjonen på sas.no når det gjelder codeshare og andre selskaper innenriks i USA når man booker business (de referer fremdeles til United i noe av informasjonen)

Om man booker SAS business med connection i USA/Canada med Delta (SK-flightnummer på sas.no) så står det at alt bookes i J-klasse. Noen som vet om de mapper det til Economy eller Domestic First? (Hadde en tur i fjor med Alaska-connection og da havnet jeg i domestic First)

Om man booker med Air Canada-connection så kommer det opp eks. J-klasse på SAS og P-klasse på AC (dvs economy) så den er relativt grei.

Noen som har mylig erfaring med dette? Eller kan se det en plass?

Jeg har J-klasse på en reise i sommer. Det kommer opp som First hos Delta, men får ikke valgt sete.

Last edited:
Jeg har J-klasse på en reise i sommer. Det kommer opp som First hos Delta, men får ikke valgt sete.

Tilsvarende andre veien. Har Delta/SAS hjem fra JFK via KEF om en uke. Booket hos KLM.

På SAS flighten skulle det være "business", men setekartet på SAS.no er i GO. Dog får jeg ikke valgt sete i GO og mat kan ikke bestilles ettersom den er inkludert.

Jeg stoler ikke helt på informasjonen på sas.no når det gjelder codeshare og andre selskaper innenriks i USA når man booker business (de referer fremdeles til United i noe av informasjonen)

Om man booker SAS business med connection i USA/Canada med Delta (SK-flightnummer på sas.no) så står det at alt bookes i J-klasse. Noen som vet om de mapper det til Economy eller Domestic First? (Hadde en tur i fjor med Alaska-connection og da havnet jeg i domestic First)

Da har SAS oppdatert info på sine sider:

Merk: Hvis reisen er en innenlandsflygning i USA på et Delta-fly (DL) med bare én kabin, blir reisende i SAS Business-klassen plassert i DL Economy. I noen tilfeller kan reisende på SAS Business-klassen sitte i DL Economy-kabinen hvis reisen er i Nord-Amerika med et annet flyselskap enn SAS (SK).

Gjenstår bare å få valgt sete på det som er SK operated by DL

Last edited:
Merk: Hvis reisen er en innenlandsflygning i USA på et Delta-fly (DL) med bare én kabin, blir reisende i SAS Business-klassen plassert i DL Economy.

Meg bekjent har ikke Delta noen maskiner i trafikk med bare en kabin. Heller ikke Delta Connection.

Man må ringe SAS for å reservere sete på DL-flight, fordi det er SK-flightnummer.

Kan ikke gjøres online hos SK, DL og heller ikke via DL- kundesenter.

Back