![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
……..en opensource tråd hvor alle kan legge inn hotell opplevelser….siden en snublet inn her i 1999 eller noe sånt noe, ja forumet har vært igjennom endel versjoner - satt selv på et hotell rom i San Francisco å bygget opp forumet fra Backup en laaaang natt, rommet var bra, espressoen var solid (Peet’s!) dette var før KeurigPieceOfShit var funnet opp…..
AoN, Scanair.no med flere var ikke mitt første forum, YVR Yahoo Group var hvor jeg først registrerte meg med dc-8-63 nick - men siden den gang har jeg hatt utrolig mange flotte hotell opplevelser - noen få “ton” (SheraTON, HilTON og andre kjedepoengupgradelastqueue - vel var jeg tidlig ute med Sheraton Club Medlemskap, investerte USD 25.00 i 1988 på Sheraton Fishermans Wharf - men som sagt dette er åpent snurr hotell opplevelser….(mens jeg leter etter bilder…)
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Må bli Georg V i Paris på '80 tallet
Lett beduggede, og ufrivillig via Paris, skulle opprinnelig OSL-LON, men fullt fly, så da heiv vi oss via PAR med nighstop. Vel, spurte karen bak disken om de ga airline discount på dette hotellet? Da rullet granateplene hans noe fælt, men han sa, this is not a hotel. This is a Palace. Men, han var ok, vi fikk rabatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bodde et par netter på Hotel Sputnik i Moskva på nittitallet engang .. Babusjka vaktdame på gangen, vodka til en dollar flasken i resepsjonen og Kakkerlakken Boris rulet i dusjen. Han var diger. Ingen rørte Boris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() Har strengt tatt bodd på mange drithoteller i Moskva frem til jeg begynte å insistere på å velge overnatting selv. Kul tråd! Jeg kommer nok med mer skrot her etter hvert.
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Tilbake i januar 1999 fant den lille Italienerinnen et “Inn” på vestkysten av Vancouver Island og der ble det bestemt at vi skulle feire vår første bryllupsdag med storm watching (what could go wrong ?)
Kvelden før avreise kom det stille ….can we get there by 12:30 ? Jo om vi tar første fergen fra Tswassen 06:30 - selvom Tswassen var 35 minutter unna lå det en liten grense vi måtte passere - fine if we leave here by 05:15 - great ! Kom fra sidelinjen, hmmmm en liten italienerinne klar til avgang ved 05:00 tiden - noe var tydelig på gang. Neste morgen var hun klar og i utrolig godt humør (godt humør er standard operation, men sjelden er det i drift før 08:00 etter Espresso !). Men vi la i vei nordover, det blåste allerede meget friskt, grense passering inn i Canada var som vanlig gjort i løpet av sekunder, where are you going - Tofino ! Great have a Blast….. Det var meget friskt ute på Tswassen Ferry Terminal, som stikker godt ut i Strait of Georgia [IMG] ![]() Som en ser over ligger fergeterminalen nesten i USA - en lite side note (avsporing) BC - Ferries er virkelig supre, meget gode restauranter og mat ombord, men de er Alkoholfrie - ikke noe problem 06:30 seilingen, det har medført at en finner meget gode Pub´er i flere av havnene (komme tilbake til dette med et annet hotell eller 2) Vi stampet oss over, et er store ferger 250 biler, etter 90 minutter var vi fremme i Nanaimo og mens vi kjørte ut av fergen hørte vi “ Due to the Storm are all Sailings Cancelled !) vel vi var på rett side og la i vei mot Tofino…storm eller ikke - opp til Port Alberni var det grei kjøring og rett etter Port Alberni møtte jeg the Hawaii and Philippine Mars for første gang, ante ikke at disse eksisterte - dog så jeg dem den gang kun på “Billboard” Sproat Lake - home of the Mars Waterbombers…..med flotte bilder, så mye bedre enn reklame enn for Pall Mall Sigaretter ! Langs Pacific Rim Highway begynte det å sne ganske friskt, men med en nokså ny Jepp Grand Cherokee var det ingen utfordring for en nordmann, det var ikke brøytet - men vi tok oss frem og når vi kom ned til Kennedy Lake var sneen borte men avløst av sidelengs regn. Resten av turen ut langs Stillehavet (som absolutt ikke var eller er Stille) ankom vi ![]() [IMG] ![]() Dog regnet det meget hardt sidelengs og det var vanskelig å stå oppreist, fikk beskjed om leave the Car - get inside ! No one else will come today ! I en varm koselig Lobby stod det 3 bak skranken med store øyne Where did you come from ? Nanaimo svarte jeg forsiktig - How ??? We just heard the Snowplow went off the Road and Pacific Rim Highway is closed until tomorrow! - Vel skal man frem og feire første bryllupsdag - så må man ta en for laget ! Rommet var svært velkomment: [IMG] ![]() Riktignok var vi en etasje over - men det er såpass nære vannet og stormene…..den lille Italienerinnen proklamerte: it is Spa Time !! I am off and you have a Tropical Shower Treatment in 30 minutes….enjoy !! The Wickaninish Inn ligger ytterst mot Stillehavet: [IMG] ![]() Historien bak dette hotellet bringer inn en Fnat også, hotellet er nemlig drømmen til den tidligere Hotellsjefen av Four Seasons i Vancouver BC, han er født og oppvokst i Tofino og etter Hotell Studier i Canada og Sveits og en lang karriere i Four Seasons - returnerte han til Tofino for å realisere sin drøm om et “Inn” Tofino er ikke helt feil heller: [IMG] ![]() Som sagt innledningsvis dette er en tråd som også kan inspirere (er ikke helt overbevist om Moskva ennå !!)
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 25-03-2025 at 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
For å spinne videre på denne ... Hadde jo sjefsstatus på Radisson etter et megado, og fikk mye oppgraderinger i denne tiden, uansett hva slags pris jeg booket.
Men det var ett mønster som aldri feilet. Jo kortere opphold, jo større oppgradering. Hadde sjefssuite på Radisson OSL flere ganger når jag hadde både inn- og utsjekk etter mørkets frembrudd ... I den andre enden av skalaen var kanskje Best Western i Fairbanks med 'arbeidende jenter' patruljerende utenfor vinduene og bjørn i bakgården ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Moskva høres jo interessant ut. Jeg har vært der, men bodde på et hostell som var helt ok, rent og ingen kakerlakker og hyggelig betjening. Det var i 2011, noen år før regimet gikk helt bananas.
Afrika, nærmere bestemt La République très Démocratique du Congo, kan by på interessante opplevelser. Et nybygget fint hotell i Kinshasa kalt Hôtel du Fleuve, hadde ekstra service om kveldene. Arbeidende damer banket på dørene og sa: "c'est l'amour qui passe" (Det er kjærligheten som kommer forbi). Det gjentok seg flere kvelder, men jeg åpnet ikke døren.
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95 Last edited by jb1; 25-03-2025 at 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke helt hotell, men et slags grisgrendt leilighetshotell i Dubai. Meget enkelt møblert med blant annet en sofa som bar sterkt preg av å ha vært åsted for innspilling av et rikt antall voksenfilmer. Dobbeltsengen på soverommet, om man kan kalle innretningen det, var så nedsunket i midten at man høyst ufrivillig fikk gjenoppfrisket munn-til-munn-metoden med reisefølget i søvne - attpåtil ufrivillig innrullet i utrangerte filleryer som visstnok skulle være dyner. Badet orker jeg ikke en gang beskrive. Det ble med én natt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flightradar24.com - Cockpit view?? | meliiis | Register- og ATC-Forum | 3 | 07-09-2012 17:33 |
A View From the Top... | sail4fun | Flyforum | 1 | 16-05-2009 17:47 |
View to a boeing. | bearnick | Bilder & foto | 2 | 05-01-2009 00:22 |