![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vel, da var det nok en vinterferie i Lech. Mye kopi fra tidligere, men litt er alltid nytt.
SK841 passet fint denne gangen og med avgang på søndager kl11:30, er det en riktig så behagelig avgangstid. Bil til OSL, og inflasjonen på forhåndbooking på P10 var på friste 30% fra i fjor. Så Avinor gjør sitt for å øke inntektene. Og det er lite hensiktsmessig med tog når det er nok bagasje med til å nærme seg MTOW på bilen. ![]() Bagasje og spesialbagasje ble levert, og det gikk radig gjennom sikkerhetskontrollen og jeg kunne plukke opp et klikk&hent pose med noe hårvoks, som var vesentlig billigere gjennom et 3 for 2 tilbud der, enn via ymse nettbutikken. Frokost i loungen, som var som den i grunn pleier ![]() En liten pre-departure pils ![]() Ut på midten av D piren hvor «flyktningsekspressen» skulle ta oss til ZRH. ![]() TBC….. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
På gate D-og-noe stod SE-RUO klar for å ta oss de cirka 2 timene ned til ZRH. rader pluss, såvidt jeg husker. Vi har 9EF og 8EF så barna fikk hvert sitt vindu. Nesten fullt fly, men et av få ledige seter var ved siden av meg på 9D.
SE-RUO hadde like før kommet inn på KSU, før den skulle videre til ZRH. ![]() Mett et loungen, så holdt med en te ombord. Samt fikk slengt inn et halvt glass cava fra flanken mens jeg satt der. ![]() ![]() Ankomst ZRH i rute, og som nesten alltid var det landing på bane 32 ![]() Litt venting på bagasjen, før vi kunne gå ut til den ventende minibussen (med henger) som skulle kjøre oss til Lech ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Antallet observasjoner er ikke nok til å kunne si at dette er en statistisk valid analyse, men mitt inntrykk er at 9.rad er go-to om man ønsker å maksimere sjansen for ikke-full rad på Go hos SAS. Velger alltid 9F om mulig, og ifølge loggen min har jeg 23 turer i det setet med SAS de siste to årene. I 16 av tilfellene har ikke flyet vært fullt, og i 14 av de 16 har 9E vært ledig (i 12 av de 14 har jeg forresten notert et vennlig nikk mellom meg og vedkommende på 9D). Ikke vet jeg om det faktisk er en greie at de pleier å være "snille" på 9.raden, men erfaringen er hvertfall riktig god
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Sammenlignet med endel tidligere år var det kanskje hakket bedre forhold i løypa, eller rettere sagt sagt: det holdt seg bedre gjennom dagen. Selv om det stort alltid har vært bra. Dog var det lite offpiste denne gangen.
Lech er jo endel av hele Ski Arlberg området så en dag stakk vi over til Warth i økten før lunsj. Men eldstemann og jeg hadde en dagsutflukt ved å stå helt til andre enden av anlegget etter St.Anton. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ser jo helt magisk ut oppi der. Men mener du seriøst at skilte viste 80% fall på det meste i løypen? Det er jo basically helt sinnsykt?
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Det stemmer 80% (men ikke grader) Som en liten fun fact har jeg tredje beste tid på Stravasegmentet som inneholder det henget og den påfølgende «transportetappen» tilbake til Lech ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Lecher rapport!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nok en gang var hotellet Goldener Berg. Nytt av året var nytt Spa/Sauna området og et 20 meter langt utendørs svømmebasseng. Praktisk med beliggenhet midt i bakken.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alter Golderner Berg hvor det både er restaurant, solterrasse og hvor vel de ansatte bor. Stedet for den faste fonduekvelden ![]() ![]() Som vanlig, ikke noe mangel på god mat og drikke. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ellers hadde vi tydeligvis vært der nok ganger til at hotellet både serverte oss champagne og vi fikk diplom og bok fra turistsjefen for å ha gjennomført 10 år i Lech. Det hjelper jo at både hotellets eier, direktør og mange av de ansatte nå kjenner oss igjen.
På tide dra hjem. Først gondol ned til Lech, etterfulgt av minibuss til ZRH. ![]() ![]() På ZRH kom gullkornene godt med, da SAS gjennom Dnata deler skranker med Ajet og Sunwing så køen med tyrkere som skulle hjem på ferie var lang. Etter hvert kom hybriden OY-KBP inn, for dagens SK842. En av søndagens 4 daglige ZRH-OSL, to hver av SAS og Swiss ![]() ![]() ![]() Var vel 2-3 ledige seter ellers fullt. Flyet kom inn litt før rute, hvilket i blant trengs i ZRH vinterstid da det var mye bagger, kofferter og skibagger som som ombord. Ellers ikke mye å rapportere fra selve flighten. ![]() ![]() Ankom OSL innen rutetid, parkerte på D og kunne gå mot bagasjebånd 8 for bagasjen, og 10 for en skibag med barnas ski ![]() Bagasjeutlevering tok tid, selv om vi var eneste flight på båndet. Prioritet bagasje funket kkke i det hele tatt og det var av det litt parodiske slaget. Ganske tidlig kom det 15 første kolliene, inkludert en av våre totalt 6. Så stoppet bonden en stund, og da det startet igjen så kom det 3-4 tilfeldige kofferter. Så ny stopp, denne gangen ganske lenge, før resten av bagasjen kom. OL på Lillehammer lever tydeligvis fortsatt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott rapport! Dere led tydeligvis ingen betyningsverdig nød....
Hvor mye koster et heiskort der nede nå om dagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
6 dagers pass er vel €423 for voksne, men mener det er langt bedre valuta for pengene enn f.eks Hemsedal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gute Mittwoch aus Lech | Someone | Flyforum | 15 | 21-02-2024 22:58 |
God søndag fra Lech | Someone | Flyforum | 14 | 27-02-2022 19:19 |
Alpene 2019 - Lech | Someone | TripReports | 16 | 11-02-2019 17:48 |