![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Så er det klart for årets Senior/Junior tur (Torsdag morgen).. Fin tradisjon som vi startet i 1984 til det da fredfulle Miami.. Har blitt mye USA, litt Midtøsten og noe Asia. Det er fødselsdagstur jeg selger inn ti CFOen, og Senior fyller denne gangen 78 år så det er litt imponerende at han orker slike korte og intense weekend-turer.
I år blir det Clearwater.. Tenkte jeg skulle kopiere Martin og kalle tråden «Have you ever seen the rain», men som alle vet så er jo ikke det bandet oppkalt etter byen Clearwater. Jeg lurer på om det ikke er noen Virgin rapporter her, så jeg skal gjøre meg litt mer flid men menyer og greier ;-) Transporten blir meget snasen med ganske ny A330-900NEO begge veier (Suite 2K til og 6K hjem da partal-rekkene som med SAS gir bordet mot midtgangen. Virgin imponerer allerede før vi har dratt med akkurat de mailene jeg savner fra SAS med menyene, filmer de anbefaler for turen, enkel link til bestilling av mat osv.. (Har vært lur nok til å bestille fisk begge veier – torsk til og flyndre hjem). Kult at de kjører tre typer musserende.. Jeg var redd det var kun britiske bobler - jeg er ikke så trendy og har faktsik ennå ikke smakt noe godt musserende fra den øya. Alle tre nettene blir i Clearwater, med en liten Road Trip sørover for å inspisere huset vi har leid, og hoteller for sommeren (Cape Coral og Naples). Bilen er som vanlig Sixt og gruppe LTAR som er BMW 4 Serie Cabriolet eller lignende.. Tipper det blir det da de har sluttet med feter cabber ser det ut som. I morgen er det SAS sete 2A til LHR og fire timer i Virgin Club House.. (Hikk, tipper Senior som ikke drikker må ta ut bilen..) Dette blir gøy.. Last edited by SudCaravelle; 26-02-2025 at 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
God tur til den andre gulfen Sud!
Skal selv til Clearwater i sommer noen dager (Wyndham Grand Clearwater Beach), så alle tips og råd derfra mottas med takk! Skal vel med samme balja til/fra LHR også, VS 129 og VS 130... hehe. Verden er liten! Men vi trøndere tar til takke med sete bak gardina i sommer, går greit når prisen var 1200 kr og noen poeng. ![]() Kos dere så masse!! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Beste med Cleearwater er jo uten tvil den originale Hooters - nå spørs det jo om vi rekker den på lørdag eller dere til sommeren da dessverre kjeden tydeligvis går konkurs i disse dager. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ser frem til denne. I A330-900 har de jo skikkelige seter i C også (På A330-300 vel og 787-9 er setene gode å sove i, men litt spesiell lay-out. Det finnes vel et par rapporter her med VS, jeg har vel to fra millionjakten (eco på a330-900 og C på A330-300) og Fnate testet vel premium mer eller mindre frivillig her. Håper dere får litt tid i club house, det er et hyggelig sted å tilbringe et par timer.
Til slutt får du utfordre deg selv å se om du liker Engelsk eller Fransk musserende best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den Pinot Noi`n er jo husets vin her på Ris også… Njuta!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Avreise 05.15 fungerte utmerket og FlightPark er kjappe og fine.. Veldig blide på innsjekken i dag og virket faktisk oppriktig interessert i reisemålet. Damene på loungen var også strålende humør og frokost #1 satt akkurat der den skulle.
Det er en litt annen resiefølelse med en gang man må ut av Schengen synes jeg, og litt anderledes klientell på London flightene enn mange andre. Litt SAS frokost igjen før man skal korte ned livet med en brutal engelsk frokost på Club House. Litt teit å velge 1A hvis det blir en god-innflygning på LHR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så sitter man godt plantet i Virgin Club House. Nydelig sted.. utrolig service. Fam forskjellige verter var på oss før vi rakk og sette oss og bestillinger for frokost var tatt i mot. Litt sliten lounge og relativt mye folk - men tenker denne på en rolig dag for noen år siden må ha vært sinnsyk. Er jo nesten som en nattklubb og de ansatte med massiv lebestift kaller deg "darling". Så definitivt en god nyhet med SkyTeam. En av de i resepsjonen var fra seg da han fortalte at begge (!) setene våres hadde gått i stykker (sengen på den ene og TVen på den andre) så vi fikk heldigvis fremdeles vindu, men på babord side og bordet mellom deg og vinduet.. Livet er tøft mot de tøffe.
Forøvrig deilig musikk på spellern her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da var mesteparten av hjemmekontoret ferdig og en 0.6 promille samtale med en kunde over så da er det BM, og i det de satt den på bordet kom favoritten "Avalon" i spellern med herlige Bryan.. På tide å snart tusle mot 330en.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ahh.. vel ombord.. Førsteinntrykket er meget bra og kabinen ser egentlig nesten akkurat ut som min mediokre smak ønsker. Kjenner at det er snart 12 timer siden jeg stod opp. Håper på noen timer i drømmeland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Frokosten på SAS så da utrolig trist ut…men Virgin retter jo opp det meste:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gjeeesp fra noenogtredvetusenfot. Duppet av i 6 minutter som hjalp fint lite for skjønnheten. Har virkelig fått smaken på GT igjen, og her serverer de også ganske gode saker. Vegetar-forretten var utrolig nok god helt til jeg ødela det søte lille salt-flyet så bordet mitt så ut som pulten til en av gutta i Exit. Fisken var god, og jaggu osten også. Ble et par vin i baren bak her med en lokal Tampa-fyr og kan jo egentlig si at dette er en godkjent måte å krysse Atlanteren på. Nå er det vel fire timer igjen så kanskje man kan dra på 6 minutter til og våkne opp som en normal 52 åring og ikke Horst T.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Dette må vel sies å være greit innafor. Og vegetar er faktisk ofte vesentlig bedre enn våre (mann 50+) fordomsfulle antagelser. Fisken så veldig grei ut, noe skeptisk til wasabinøttene eller hva nå de grønne greiene egentlig er.
Nææææhhh, sku’n tatt seg en jomfrutur snart, da..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Flott rapport som vanlig - er spent på om du testet den hvite italienske? Grillo er vår husdrue på den hvite vin siden.
Etter mye BA long haul har jeg absolutt fått smaken for de britiske musserende - vel verdt et forsøk !
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 27-02-2025 at 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jepp.. så var det på tide å komme seg hjem. Ufattelige dager som flittig er oppdatert på god morgen tråden. Sixt leverte akkurat det de lovte - en BMW 430i cabriolet. Nydelig bil som vi fikk svidd av en ca 800 kilometer i
Ed det nødvendigste av utstyr. Eneste å utsette er at en såpass fin bil burde ikke ha en liten to liters motor, men sånn har verden blitt. Tampa er en deilig flyplass, men hadde glemt at du må faktisk ta to tog fra leiebil til terminal som er litt småkjedelig. Skal jo hente bil her igjen om noen måneder med unger, kone og tonnevis med bagasje. Innsjekk supert og så var det inn på en ganske spesiell lounge (spør du meg). Det er en lounge kun for Virgin kunder, og meget strengt kun for business passasjerer. Tre nordmenn med edelt SAS metall ble avvist rett foran oss og sa at det var bare å glemme det. (Men de hadde jo ikke hamstret blomkål på Kiwi i månedsvis). Jeg elsker kun-biz lounger når jeg er på riktig side av segmenteringen. Ganske spesielt at de har en hel lounge for noen svært få passasjerer på dette ene flyet - det må jo være dyrt. Loungen er merkelig - skikkelig dyster og uten vinduer, men samtidig ganske gode viner (blant annet Macon Village) og personlig service med påfyll på bordet og en herlig skeiv fyr fra Honduras som rett og slett prøver å sjenke gjestene. Snart suite 6K og kanskje et par timer på øyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og her er menyen.. Bestilte flyndre på forhånd, men gleder meg mest til frokosten. Nå begynner kameraten fra Honduras og skikkelig pushe vin og senior lurer på hvorfor junior snakker spansk selv om han (under tvang) valgte tysk på skolen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Huff da.. Nå var de ikke så høye på pæra lenger. Fant ut nå at jeg har det skjedd en dramatisk equipment change.. Sv en eller annen grunn ble maskinen byttet fra A339 til A333 og plutselig gikk det fra en av de beste business kabinene i luften til en av de værste.. Dette blir spennende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for rapport, ser jo strøkent ut dette og Virgin må nok klart prøves.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette ble en virkelig deilig tur over Atlanteren.. Det ble jo litt "skuffelse" da det plutselig ble gjort om til gammel konfigurasjon og A333. Som nerd er det jo artig da man får prøvd alle fire variantene av Upper Class i år på et selskap man aldri har hatt noe forhold til.
Så det lille negative med en gang.. (man er jo tross alt norsk). Konfigurasjonen er jo helt tett i pappen.. Lite privat og samtidig lite sosialt. Trang rar følelse når du setter deg ned, og merkelige saker som at når maten er på plass og skjermen vippet ut så er du helt låst fast. Trikset her er å ha sete så langt bak som mulig (og helst A). Jeg hadde 9k, og da er det kun to stykker som ser alt du gjør. Sitter du på rad en så er du skikkelig på utstilling. Servicen på denne flighten var virkelig eksepsjonell og de gled konstant frem og tilbake som roboter og var "på deg" hele tiden.. wow for en herlig gjeng. Maten var også ganske god og etter hvert så trivdes man nede i denne trange kisten. Jeg fikk redd opp sengen hvor hele setet snur deg rundt med en deilig madrass opp og et myk madrass på toppen. Pysjamas og nydelig pute.. Sov som en stein i fem timer og ble vekket av en meget god frokost, faktisk beste fly-frokosten jeg har hatt. Denne ankomst loungen til Virgin virker som er mest for de som skal til London så den skippet vi så det ble gode gamle Senator Loungen i ny drakt. Dette er en god måte å reise på, og gleder meg allerede til neste Upper Class med FruSud. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Solar Fly Live fra Swiss t Bruxells ( LIVE video & map ) | scanhorse | Småprat | 6 | 14-05-2011 09:50 |
Jomfrutur til Alicante | imm | Flyforum | 15 | 04-06-2009 21:30 |
Rekordbud på superjumboens jomfrutur | sirpjalle | Flyforum | 1 | 31-08-2007 16:35 |
Utsatt jomfrutur | jb1 | Flyforum | 2 | 05-04-2005 17:41 |
BA jomfrutur | RH | Flyforum | 8 | 11-11-2004 12:20 |