![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,834
|
![]()
Min første EuroBonus booking med en Skyteam-selskap ble en enveis OSL-AMS med KLM i business på kona og meg, som endel av en reise til Antwerpen.
L1 til Sandvika og en grasiøs sprint over til Flytoget tvers over perrongen, siden det ene minuttet jeg hadde beregnet i transfertid der ble til fem sekunder. Som vanlig er det aldri problem finne sitteplass så langt vest for Oslo. Bagtag fikk jeg også skrevet ut ombord. Skulle alltid klart meg med håndbagasje alene, men ikke alltid verdt ta den kampen…. ![]() Klarte kløne til et eller annet da jeg skulle levere fra meg kofferten, så ble Persona non grata på self checkin der så måtte ta turen bort til KLM skranken for litt manuelt arbeid. Dog null kø, og var raskt gjennom sikkerhetskontrollen også. Rett i SAS Loungen, da jeg faktisk begynte bli sulten. ![]() Unødvendig tidlig Go To Gate og med kort vei til E2 (som jo er trang) var det ikke noe poeng å skynde seg. Selv om jeg bommet litt og måtte stå vente noen minutter før vi kunne gå ombord i PH-BGI. En 737-700 maskin levert KLM i 2010. ![]() ![]() Vi hadde sete 2D og F, og kunne konstatere god benplass. ![]() ![]() ![]() Opp i luften fra 19L og entry B7, så skulle tydeligvis ikke sløse med rullebane nederlenderen. ![]() KLM kjører old school med papirmagasin ombord. Med det står jo bare fjas og reklame der, unntatt det om fly og rutekart. ![]() Legg merke til Widerøe coedeshare har egne linjer på kartet. ![]() TBC…. Last edited by Someone; 03-12-2024 at 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,834
|
![]()
2 rader business, 1 ledig sete. Ellers virket det som fullt fly.
KLM forsøker i utgangspunktet å lage en brukbar business, med god service og meny etc ![]() Men så kommer maten. Det beste var de små kjeksene med «tortillachips»-smak. Makronene var helt greie. Hovedretten derimot, var rett og slett høyt opp over ting servert på fly som smaker vondt. Jeg bruker både søtpotet og løk jevnlig i matlagingen, men dette var ikke godt. Stort sett det som maten bestod av. Og genererte vel først og fremst matavfall. Er det blitt en sånn farsott å servere vond mat i business i disse tider? Ref et par andre trip reports. ![]() 737-700, lenge siden sist ![]() Det trengte rett og slett en GT til dessert ![]() Landing på Polderbaan, men selv med en lang kjøretur kom vi til gate til tiden. ![]() ![]() Planen var egentlig Eurostar ned til Antwerpen, som skal ta en drøy time. Men innen jeg fikk somlet meg til å booke billetter, 3,5 uke før avreise, var de aktuelle avgangene utsolgt. Så da ble det istedet de nederlandske statsbanene, med det klingende navnet NS. First og 1-2 seating kostet €1 mer, så da var det en no brainer. I tillegg til bredere seter er det også færre folk i de vognene. Ellers liten forskjell. Og skulle egentlig bare bruke en halvtime mer enn Eurostar. En uke før avreise tikker det inn en mail om at direktetoget fra Schipol ikke gikk på grunn av arbeid på sporet. Så måtte derfor bytte underveis, trolig på Amsterdam Centraal. Men den tid, den sorg. Ettergått bagasjen og tuslet ned til stasjonen for å finne et tog til Amsterdam Centraal så oppdaget vi det kom et IC tog som skulle gå direkte til Rotterdam. Uten å gjøre mer research enn å konkludere at det var i riktig retning, så hoppet vi på det. Visste seg være lurt for etter ha drukket en kaffe i Rotterdam så kom det IC toget fra Amsterdam Centraal til Brussel via Antwerpen, vi egentlig skulle ha vært med. Dog litt følelse av norsk jernbane i blant, for med ymse arbeid på spor, en stopp i cul-de-sac stasjonen Breda, så ballet forsinkelsene på seg, så ankom vel Antwerpen 45 min forsinket. ![]() ![]() ![]() Skraphandleren i Breda har fått sin eget Fokker ![]() Antwerpen stasjon, i utgangspunktet en kul og klassisk stasjonsbygning. Hvor de har utvidet den med å krave nedover i stedet for å breie seg ut. Så er 3 etasjer med spor. ![]() ![]() En taxi ned til Berchem hvor vi bodde på Hotel August hvor deler av festlighetene dagen etter skulle være. Et tidligere augustiner kloster og kirke. ![]() ![]() ![]() Synd vi ikke kom oss med Eurostar, som også hadde endel forsinkelser så jeg. Måten på KLM Businesss var såpass krise at det gjelder bli mett i loungen. Men resten av produktet er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,636
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,911
|
![]()
Hadde noen av disse særlig med VY'er for fremtiden da?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,171
|
![]() Quote:
Forøvrig fin rapport - hadde samme erfaring selv på vei hjem da jeg fikk en misconnection i MUC med Hansen og ble ombooka via AMS med LH og KLM. Synes hele C klassen deres var rare greier. Og særlig når man veit at KLM priser seg godt over sine konkurrenter på intraeuropeisk C når man betaler cash (ja jeg hadde en C billett med Hansen) Last edited by Hypern; 05-12-2024 at 06:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Extrajet, nok et forsøk fra Antwerpen | Someone | Flyforum | 2 | 16-09-2020 07:52 |
Årets CT: Plus OSL-BRU og Antwerpen | Someone | TripReports | 1 | 25-04-2014 22:40 |
God søndag fra Antwerpen | Someone | Flyforum | 16 | 06-04-2014 21:19 |
KLM med ny rute til Norge i 2014? (Splittet fra KLM lancerer Sønderborg (SGD)-AMS?) | Trdfly | Småprat | 20 | 08-06-2013 02:59 |
1st picture | sk931 | Flyforum | 2 | 12-10-2005 13:53 |