![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
I slutten av oktober var Easyjet tilbake på OSL. Første rute var MXP, og på rutens fjerde avgang var jeg klar for årets siste fotballtur. Det ble med 4 Inter-kamper i år, 1 bortekamp og 3 på Meazza(San Siro). Rett gjennom sikkerhetskontrollen i halv-3 draget og ruslet til gate denne fredagen i november. Prisen på billetten var 65 euro (liten sekk + setereservasjon). OE-LUF, 320 neo levert ny i juli i år. Tror jeg hørte 179, så da var vel maskinen tilnærmet full siden det er stappet 186 seter inn i maskinen
![]() Ikke mer plass enn det bør være på rad 3... Ish 190cm ![]() Hadde egentlig tenkt å lese boken, men en solnedgang som startet sør for Drammen og som varte til sånn noenlunde over Zurich gjorde at jeg egentlig satt og bare så ut vinduet ![]() ![]() Over Zurich ![]() Ankomst T2 MXP. Her gikk og gikk og gikk og gikk man... ![]() Før vi fant en buss, kom oss til Lotto for å slenge av oss bagasjen og så til nærmeste restaurant for litt god mat ![]() Resten av turen var breddekamp (Serie C som e 3. divisjon) i en liten by som heter Gorgonzola (nest siste stopp på grønne linjen nordover). Det lokale laget (Giana Erminio tapte 1-0..) ![]() Pub for å se Napoli få dask av Atalanta ![]() Mandatory stopp i Navigli ![]() Og så høydepunktet. Inter-Venezia. Rett og slett en drittkamp, men Inter ble reddet av VAR og det ble 1-0. Inter for anledningen i oransje for å selge flere tredjedrakter ![]() ![]() Mandagen et par timer etter kampslutt var det avgårde til MXP, og siden vi var fire så fant vi ut at kostnaden med taxi stod vi i. 150 euro totalt fra Lotto. Ankomst det som må sies å være et "bare minimum" av en terminal. Tør ikke tenke på åssn det er her i verste høysesong.. ![]() ![]() Boarding startet 40 min før avgang, og fikk jo rusle til flyet (OE-LSV, a320 neo levert ny til Easyjet i april i år) med en fantastisk backdrop. Prisen for denne avgangen (sekk + sete på 2a) var 55 euro.. ![]() I luften 2 min etter rutetid, som jeg aldri har opplevd fra MXP før. Både SAS og Norwegian kommer seg som regel i luften 30-50 min etter rutetid. Her med utsikt til T2 ![]() Ganske vestlig rute, som regel kommer flyene fra MXP inn over Særp/Fredrikstad og har gjerne hatt utsikt til Berlin også. Denne gangen var det over CGN (bildet) og første by jeg så ut vinduet av gamlelandet var KRS i det fjerne. ![]() Og på bakken. Var på VY 10.43, som jo er greit når oppsatt rutetid er 10.45. Var heldigvis nummer 3 ut flyet siden det var grensekontroll. De 3 andre brukte over 20 min fra dørene åpnet til de var gjennom grensekontrollen så det ble et takk og farvell til de over sms. ![]() Sånn opplevelsesmessig så er ikke Easyjet noe bedre/verre enn SAS (GO)/Norwegian eller Ryanair. Synes en sitter litt trangere enn hos DY og Ryanair. Som Inter-fan er det uansett bare å nyte priskrigen så lenge den varer. Så lenge det kun er meg eller noen andre galninger som skal på kamp er pris det vi går etter, og kan jeg unngå bytte av fly så er det uansett alltid bedre. Klarer nok forhåpentligvis å presse inn 2-3 kamper til før sesongen avsluttes i mai ![]() Last edited by OttoL; 05-11-2024 at 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Takk for rapporten!
Flotte bilder |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Herlige bilder og rapport:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Tusen takk for fantastiske bilder og rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Tusen takk for feiende flotte bilder og rapport, ja.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
Artig og velskrevet!
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin rapport og det saa ut som en morsom tur. T2 ser ut som da jeg var der for mange aar siden, altsaa ikke saerlig spennende.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Reiste til MXP på mandag, da sto det 3 fly parkert ved siden av hverandre på OSL, alle til MXP, Norwegian kl 10.10, SAS kl. 10.20 og Easy kl. 11.20
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL, ARN, MXP, CPH og in-flight moments | Halvorsn | Bilder & foto | 8 | 07-08-2013 00:53 |
Easyjet MXP-ARN | PP | Flyforum | 6 | 05-01-2011 17:54 |
Jobber flyselskapene i Norge får å få tilbake bonuspoeng i norge? | vstenhjem | Flyforum | 6 | 22-03-2010 00:54 |
Swiss OSL-MXP i ECO | GFL | TripReports | 8 | 17-12-2009 09:26 |
Kjeller,OSL,MXP og NCE | Jørgen S | Bilder & foto | 19 | 17-07-2008 02:35 |