![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Las Vegas var destinasjonen for årets guttetur, som riktignok normalt pleier være en blåtur innen Europa. Men 40års-krisen kikket solid inn under stammerådet, så da ble det Las Vegas. Bonusbilletter OSL-FRA-DEN-LAS, med Lufthansa transatlantisk og United innenriks USA.
Avreise 06:54 fra Hvalstad, og siden jeg da akkurat ikke rekker Flytoget 07 fra Sandvika, med mindre det er forsinket, ble det så Vy til OSL. Mønstring på OSL også ble det etterhvert å tusle bort til det nye bagasjeområdet, hvor Lufthansa nå har flyttet. Forsøket på å få bagtag fra automat feilet, så ble god gammel dags manuell innsjekk. Dog mistenker jeg det var noe USA-spesifikt som måtte registreres. Men var jo bortimot null folk der, så det gikk radig unna. Raskt gjennom sikkerhetskontrollen, litt mini-bunkring fra taxfree, og det ble tid for en morgenpils på Hunter Bar. Praktisk beliggenhet når LH859 skulle gå fra D10. ![]() D-AIWF, en 5.5år gammel A320ceo, hadde tatt morgenflighten opp fra FRA og stod klar for returen. Siden jeg var belønnet med sete 29C, ble det også inngang bak. ![]() Bortimot full kjerre, såvidt jeg kunne se. ![]() Opp i luften ble det å kjøpe meg en Paulaner, som funker bra til kanelsnurren fra Bit. ![]() Ankomt FRA godt før rutetid, men alltid litt å gå fra langt utpå A-piren til Z-et-eller-annet. Man passkontrollen gikk greit og det ble tid til en burger og øl, og litt mer flyspotting. ![]() Boeing 787-9 maskinen D-ABPA, skulle ta oss FRA-DEN. Egentlig 5.5 år gammel maskin, men stod ubrukt frem til Lufthansa tok den over for drøye 2 år siden. ![]() Boarding gikk greit, og fant setet mitt på 23J, nest bakerst i den fremre economy seksjonen sånn midt over vingen. ![]() Opp i luften kom det først noe snackgreier. ![]() Valgte ravioli, fremfor biffgryta da servering kom. Så dynge ut, men smaken var egentlig helt grei. ![]() Ellers gikk turen med på å se et par filmer, drikke litt øl, og prate litt skit med resten av gjengen. Rute sånn litt oppi grønnland, men stor sett overskyet, frem til vi var et stykke inn over USA. Og derfra fra det jo uansett bare åkere. ![]() ![]() ![]() ![]() Selv om vi satt rett ved toalettene, så merket vi ikke noe til det, for begge de to toalettene ved der vi satt var i ustand. Da det ble det heller bruke de to bakest, og litt ekstra kø. Andre servering før landet var on slags mystisk gryte, som smakte litt under middel godt. ![]() ![]() Last edited by Someone; 04-11-2024 at 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ankomst A-piren på DEN, som vel gjelder alle internasjonale ankomster? Så broen over til hovedterminalen hvor immigartion er.
![]() Null kø der så var vel gjennom på 2 minutter. 3 kofferter kom med en gang, mens de tre siste måtte ventes litt på. Ut døren, gi fra seg bagasjen igjen, også var det finne veien gjennom ymse byggearbeid til security. LItt kø, men ikke for mye. Av med skoene i amerikanske stil, men derimot så gikk det greit med ymse småflasker i sekken. I Denver hadde vi god tid, så etter ha tatt toget ut til B-piren, gikk vi ut til vestenden, hvor det er en terrasse. Fint sitte der i 25 grader i solnedgangen, drikke øl og se på fly. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så var det tid for siste etappe. En av Uniteds cirka 1 år gamle MAX 8ere, N17306, skulle ta oss det siste stykket som UA655 ![]() ![]() Fullt fly, sov sånn av og på hele turen, men fikk meg serveringen av brus og pretzel. ![]() Fin innflyvning over eller rundt Las Vegas. ![]() Last edited by Someone; 04-11-2024 at 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herlig med Vegas rapport, takk som deler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Super rapport så langt. Ser ikke ut som om man skal velge Lufthansa economy på grunn av maten.
Gleder meg til fortsettelsen
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Oppholdet i Vegas var på Planet Hollywood. Så ble et par små pokerturnering, endel øl og drinker. Og det man måtte drive med i Vegas.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NHL kamp mellom Las Vegas Golden Knights og Ottawa Senators. Drøye $50 per billett og fikk tak i 7 stykker ved hverandre gjennom Ticketmasters resale program ![]() ![]() ![]() Slet endel med jetlag, så ble noen løpeturer i soloppgangen ![]() Hoover Dam og Grand Canyon West ble besøkt. Praktisk med stor bil som faktisk får plass til voksne på rad 3 også ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stort flagg, liten…..eller hva det nå er ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Glimrende! Håper det kommer mer
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Litt flynerding også, 3 av oss tok en dag og gikk de 5km fra Planet Hollywood til en modellbutikk som ligger ved enden av rullebanene. Da går man forbi blant annet Welcome to Las Vegas-skiltet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hjem måtte vi også og etter utsjekk kl11 kom det en Uber XL, som ikke var mer XL enn at vi såvidt fikk plass til 6 karer med bagasje. Hadde reservert seter hos første flighten kvelden før, eller i det minste forsøkt, med det reseultat vi alle var spredt rundt i flyet. Men jeg fikk nå et vindussete midt på, og ikke i midten bak ved dassen som en kompis. I løpet av oppholdet hadde også IT systemet modifisert navnet til en i følget såpass mye at det også ble nødt med manuell assistanse hos United. Men var ingen kø, så fikk raskt tagget kofferter og utlevert boardingkort.
Gjennom security, og finne en kaffe og et sted med utsikt midt på T3. ![]() ![]() ![]() N77530, en 737-800 levert i 2011 skulle ta turen LAS-DEN med oss. Levert til United med i de forrige Continental fargene, og hadde siden fått påmontert scimitar winglets og malt om til dagen UA farger. Fullt fly, endel som styret litt med håndbagasje, men kom oss avgårde før rutetid, med fin utsikt over Las Vegas. ![]() ![]() ![]() ![]() Dessverre satt jeg litt på feil side, og det ble etterhvert overskyet. ![]() ![]() Tok meg en cola fra tralla. ![]() Snøen hadde begynt komme på toppene i Colorado ![]() Relativt mye turbulens på siste strekket ned til DEN. Såpass at kapteinen valgte informere hvor spyposene var. Dog jeg mener det heller ga valuta for pengene Ankomst A piren på DEN ![]() ![]() Last edited by Someone; 09-11-2024 at 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men ankomst A-piren på DEN, var det heller ikke behov for å ta toget mellom terminalene. Lufthansa sin FRA flight går fast fra A41. Dog ved ankomst stod det fortsatt en A220 fra Air Canada til Toronto der.
![]() Egentlig burde det stått en Lufthansa maskin der, men den kunne man både se på FR24 og i Lufthansa appan, at ikke var i rute. Så begynte spøke litt for den 1,5 transferen på FRA. 1/3 av følget hadde fått matchet Senator-status, så vurderte kombinasjonen gjeste inn og kjøpe inn i den heller halvdårlige loungen på A. Men nå vi da måtte ut med 2x $59 for de siste, var det en bedre deal finne en food court og tilbringe litt tid der. Men så kom den, selve pølsa selv, helt fri for rosiner: A340-600. D-AIHT, levert Lufthansa i 2008. ![]() ![]() Boarding kunne begynne, og vi fant setene våre fordelt på 3 tosetere relativt langt fremme i den bakre kabinen. Benplassen var omtrent som 787 hos LH, men man merket godt at dette er et bredere sete. ![]() ![]() Vel 1,5 time forsinket kunne vi så ta av mot FRA. Så kom den eneste fordelen jeg oppnådde av matchingen til Senator før jeg mister det. Får servering kom purseren og ønsket velkommen, og lurte på om jeg heller ville ha et glass vin fra business class menyen, mens jeg ventet på maten. Som da kom sammen med en liten amuse-bouche. ![]() Maten som kom, gikk jeg for en slags nuddelrett. Så ut krise ut, men smakte som en litt middels takeaway. ![]() Den berømte kjellerdassen. ![]() Fikk både sett litt film og sovet mer enn jeg kanskje hadde fryktet, ![]() En slags omelett ble servert til frokost. ![]() Over skyene er himmelen alltid blå, og den bli enda bedre med en flyvinge. ![]() På FRA derimot var det grått. ![]() Vi hadde heldigvis fløyet inn mye av forsinkelsen, så vi som skulle med OSL flighter fikk beskjed den var safe, men måtte gå rett til gate. Ikke noe kø i passkontrollen (ingen sikkerhetskontroll fra USA) og da vi kom til gaten vår var det alt boarding. Bussing ut til fjernpark, hvor D-AIZE stod å ventet. A320 levert i 2010. ![]() Ikke helt fullt, og da så jeg ikke en grunn til at tre av oss skulle sitte sammen ved bakerste nødutgang skulder i skulder, så da flyttet jeg meg frem til 11C, slik at det i praksis ble blokkert midtsete for de av oss som ønsket. ![]() Ellers en ganske hendelsesløs flytur og satt å småduppet neste hele veien før vi landet på OSL cirka halvtimen sene. Ankom gate D10, samme som vi kom til, og virker som Lufthansa stadig bli plassert her. Bagasjen kom også relativt kjapt. Alt i alt en grei opplevelse med LH i economy. Last edited by Someone; 18-11-2024 at 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Takk for fin rapport. Ufattelig hyggelig at de gjør de små Senator tingene som dette vinlgasset. Det er den lille touchen som skal til for at man føler at man blir satt pris på. Der er Lufthansa mye flinkere enn SAS.
Ga Vegas mersmak, eller er det dyrere enn det smaker for tiden? Og hvordan har prisene påvirket klientellet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Kan ikke si jeg har merket så stor endring i klientell fra 13 år tilbake, og føler det er fortsatt hele spekteret i byen der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takk for knall rapport. Kan ikke si jeg misunner deg den maten noe særlig. Særlig ikke frokosten på vei hjem.
Vegas derimot... DET misunner jeg deg
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Tusen takk for bra rapport. Åååå som jeg savner A340-600 (og A340-300), og takk for bilde av trappa ned til dassen.
Og som fnate sier, savner Las vegas. Må snart dit igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM med ny rute til Las Vegas | Someone | Flyforum | 0 | 21-09-2018 11:51 |
Guttetur til New York og Las Vegas med UA i Y. | Fbu76 | TripReports | 13 | 29-01-2014 22:54 |
Tur til Las Vegas | Putte | Reiseforum | 7 | 12-05-2012 18:46 |
Orlando til Las Vegas på first/biz April | SudCaravelle | Reiseforum | 3 | 06-10-2009 16:33 |
Oslo til Las Vegas med BA for 3950 kr | jcnorway | Reiseforum | 2 | 02-10-2009 20:37 |