Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-12-2023, 14:37   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
SAS SAS og eierskiftet - rutetråden

Uten å gå for mye i detaljer, vil det bli noen endringer på sommerprogrammet. CPH-JFK blir 2x daglig med A321. EWR daglig 330.
Ingen endringer for OSL/ARN. Ennå, ihvertfall.

Kun mindre endringer ellers, såvidt jeg forstår.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3

Last edited by Someone; 28-12-2023 at 15:49.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 15:32   #2
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 607
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
CPH-JFK blir 2x daglig med A321. EWR daglig 330.
Så altså 3 daglige fra CPH(2xJFK+1xEWR)? Eller misforstår jeg?
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 16:28   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by AndreasN View Post
Så altså 3 daglige fra CPH(2xJFK+1xEWR)? Eller misforstår jeg?
Det stemmer.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 16:37   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,342
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Ryker Washington da?
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 16:53   #5
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 607
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Da ryker vel enten Canada rutene eller Boston da siden det skal flyes 2xJFK med A321?

Spennende med ATL, men det er jo litt synd at man ikke fikk Delta inn på den ruten slik at SK sin heller begrensede kapasitet kunne brukes andre steder.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 17:07   #6
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by AndreasN View Post
Da ryker vel enten Canada rutene eller Boston da siden det skal flyes 2xJFK med A321?

Spennende med ATL, men det er jo litt synd at man ikke fikk Delta inn på den ruten slik at SK sin heller begrensede kapasitet kunne brukes andre steder.
Tænker Toronto ruten nok ryger, mens Boston vel tværtimod står til at blive forstærket, da det i forvejen er en Delta hub.

Iøvrigt enig i at det er lidt ærgerligt med ATL, men spørgsmålet er om ikke den flyttes over på Delta metal så snart SAS indtræder i JVét.
janusk is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 18:15   #7
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 607
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Større maskin på BOS gir mening. AC har vel allerede annonsert ARN så det gir jo gjerne mening at SK skygger banen.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 21:30   #8
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Ryker Washington da?

Går ned fra 7 til 6 Weekly i S24. Samme gælder CPH-ORD
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 21:53   #9
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Spennende, takk for oppdatering LNMOW. Keep it comming
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 21:59   #10
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,189
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Går ned fra 7 til 6 Weekly i S24. Samme gælder CPH-ORD
Hva med ARN-ORD da?
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2023, 22:05   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Hva med ARN-ORD da?
Mistenker at det er den som er ofret for å få fly til ATL.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 08:32   #12
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Hva med ARN-ORD da?
Den er ikke nævnt nogen steder, så mistænker at den ikke kommer tilbage efter vinterpausen.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 10:38   #13
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Den er ikke nævnt nogen steder, så mistænker at den ikke kommer tilbage efter vinterpausen.
Den ligger søkbare i Google flights, eksempelvis 5. september. Men det kan selvsagt endre seg.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 11:31   #14
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 607
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Dette med 2 x JFK daglig fra CPH må vel bassere seg på Delta connections? Det virker jo som at de fleste UA varianter er "fully booked" så man forbereder vel seg på å selge Delta biletter?

Last edited by AndreasN; 13-12-2023 at 11:43.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 12:07   #15
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,545
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Deltas hub-er er listet nedenfor,
hvis jeg ikke er helt på bærtur stemmer vel den ukvalifiserte gjettingen min ganske bra !?!

ATL - Naturlig at kommer med byttet til SkyTeam! .. noe som det ser ut som.
BOS - Flys allerede til, men kommer sikkert økning.
DTW - Ikke sannsynlig med det første, MSP er nok mer naturlig kommer før.
JFK - Som det skrives flyttes nok trafikk gradvis over til JFK, isteden for EWR.
LAX - Flys til i dag, mulig det fokuseres mer på LAX isteden for SFO fremover.
LGA - Hovedsaklig kun innenriks og Kanada, så ikke aktuelt.
MSP - Ikke utenkelig at kommer etterhvert, (Minnesota og utvandringen osv...) og hub i midtre deler av USA.
SEA - Sannsynlig da det tidligere har vært en tradisjonell SAS-rute.
SLC - Ikke sannsynlig med det første, MSP er nok mer naturlig kommer før.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 12:48   #16
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Intressant att SAS fått fler slotar på JFK.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 12:57   #17
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,284
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Intressant att SAS fått fler slotar på JFK.
Husk at i f.eks på JFK så er det ikke problem med "rullebaneslots" som vi er vant med i Europa. Der er det gate-slots som er viktig. Kan være at DL har funnet noen plasser på "sine" gates.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 13:38   #18
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by AndreasN View Post
Større maskin på BOS gir mening. AC har vel allerede annonsert ARN så det gir jo gjerne mening at SK skygger banen.
AC har annonserat 2 weekly YYZ-ARN Juni-Oktober
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 13:38   #19
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,087
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Mistenker at det er den som er ofret for å få fly til ATL.
Leste en gang at det car 55% som skulle videre på Arn-ord så gir absolutt mening at den ryker.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 13:43   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Det betyr vel at det alt skjer og vil skje endel på bakrommet, hvis disse endringene kommer alt i sommer. Skal det funke kommersielt så trengs det vel fort litt mer enn bare en helt basic interline med Delta her?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus Robbiedeluxe Flyforum 825 02-08-2013 20:56
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? Utflyttet Småprat 8 15-06-2012 09:01
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør FlightDeck Flyforum 11 15-02-2010 23:29
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige MD90 Flyforum 86 12-08-2007 15:11


All times are GMT +2. The time now is 02:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.