![]() |
|
![]() |
#1 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God morgen fra Bangkok. Da var en endelig «hjemme» igjen. 4 uker roadtrip i Laos tar på gitt. Fløy hjem fra Vientiane i går, og for noen forskjeller en kan spotte fra luften. Fra Laos med stort sett røde grusveier med litt asfalt her og der, så krysser en Mekong og de tradisjonelle 4 felts veiene i Thailand kommer til syne, deretter følelsen når en ankommer Bangkok. Forskjellene er 50 års utvikling, minst. Og for de som synes Thailand er laangt bak, ta deg en måned på landsbygda i Kambodsja og Laos
![]() I dag startet dagen der den sluttet i går kveld, med klesvask. Nå nytes morgen kaffe, og eneste spiselig i kjøleskapet var noen gode CreamO kjeks alla Oreo, så valget var enkelt. Nyt søndagen ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ay ay caramba ….
Endelig hjemme etter en LAANG dag i Air France’s varetekt. Skal ikke klage på det egentlig. Har aldri opplevd smidigere irr-handling. Snøværet på OSL gjorde at jeg misset videreforbindelsen til Atlanta. Ombooking og matkort lå i appen da jeg landet, så det var nok med et par trykk for å hente seg inn. Veldig bra. Turen over gikk også fint, og ledig midtsete bidro selvfølgelig til dette. Og når kofferten kom som en av de første, er man nærme toppscore. Kom hjem til vill lykkedans av valpen, og til slutt ble det å hoppe i boblebadet for å få kroppen tilbake i balanse. Så kommer jeg nok til å sove godt … |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Glad søndag fra Ris. Her er det tredje lyset tent - hva er feil med å være litt tidlig ute? Kaffe og forum før det blir besøk til opphavet i formiddag og en julekonsert i ettermiddag. Ha en fin søndag - med to eller tre lys!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
God morgen fra havet.
2 eller 3 lys gjør ingen forskjell her i gården. Vi er så smal i øynene etter nattevakt at vi ser neppe noe lys og enda mindre antallet. Nå er det noen minutter igjen av vakten før lyset går av for morgenen og Agnes skal pleies. Øvelse i 16-tiden så da er det på’ann igjen. Ha en søvnig søndag FQTV
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings. I denne delen av Asker er det mere snø som må flyttes på. Men først en kioskvakt i ishallen, for å pushe vaffler. Hadde fristet med skitur, men lurer på om tiden ikke strekker helt til så det blir å løpe i stedet. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Morn fra Lommedalen. Her SNER det, så det blir en del SNE måking, den elektriske SNE freseren på terrassen skal brukes for første gang og den bensindrevne SNE freseren på gårdsplassen skal brukes første gang etter reparasjon. Vi skal på togtur i dag, men holder oss langt unna både Vy og Banenor. Etter å ha bodd her i 10 år skal vi for første gang på tur med Lommedalsbanen, om den ikke har snedd ned. Så skal vi innom julemarkedet på Bærums Verk og så avslutter vi med middag på den største internasjonale restauranten i nabokommunen, IKEA restauranten, som har julebuffet til 249kr.
Men først skal jeg prøve å finne ut av avbestillingen av Jazeera Airways flighten. De kuttet avgangen og flyttet oss til avgangen 2:45 tidligere. Nå skal/skulle vi ha 5 timers nattflight med avgang 19:15 med ank 03:15 i Dhaka. Vi vil jo ikke være tidstilpasset i Kuwait, så den lander 22:15 Norsk tid. Altså helt ubrukelig. Det ser ut til at jeg bare får igjenn 2/3 av det jeg har betalt, om jeg får det igjen og det ikke havner som bonus på en konto, som "tilgodelapp" Uansett ønsker jeg nå ikke å reise med dem. 14 fligher på en ferie er jo pinlig lite, så det blir Gulf Air med A321 til Bhahrain og B789 derfra til Dhaka. Dermed er vi oppe i 15 flighter, selv om antall selskaper fremdeles er beskjedne 11. Det blir dermed ikke noe SAS-Sit And Suffer på en Red Eye flight med et arabisk lavprisselskap. Istedet blir det skikkelig nattflight med det som var Arabias SAS, Gulf Air. Første klasse på Dreamlineren skal visst være veldig bra, men vi får nok menge oss med de ubemidlede på turistklasse. Avgang 03:00 og ankomst 11:00 er perfekt. Reiser man med Gulfair, kan man få et gratis transitvisa, så man kan dra inn i Manama. Når et turistvisa koster US$85 så er det ikke rart dette landet ikke har særlig med turister. Til sammenlikning koster det US$1o for visa til Kuwait. UAE og Qatar er gratis. Ha en bekymringsløs dag alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God 2.søndag i advent!
Neste stopp er Rødtvet kirke, og der blir det en fin gjeng å dele fortid og fremtid med. Ha en god dag
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra Riga
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God formiddag fra Bilbao. Her har man allerede kommet seg gjennom frokost-churro med Nutella. Da er det greit å ha litt Nutella å ta av.
Etter litt galleribesøk og parkvandring i mildværet blir det senere til testing av kontrakslounge. Ha en bedagelig søndag alle sammen.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God søndag fra Oslo. Tenker etter hvert å ta meg en tur på treningssenteret, utover det ingen store planer for dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
God formiddag og 2. søndag i advent fra Stavanger. Snart skal jeg ta toget til julebyen Egersund for julemarked og hygge
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God dag fra Fbu. Har allerede rukket å kjøre en arving på danseforestillinger, kjøre meg vil i Gokk (aka Sud-land her på forumet) og skitur til Nordmarkskapellet . Nå skal kropp soyles på 5 min for da er det avgang til håndballkamp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Her er mimosafrokost (virgin da vi er tomme for bobler) inntatt. Dragen er med en nabo på langtur på planker baki krattet her og jeg har tvunget arvingene ut på langtur med rumpeakebrett på returen. Litt hangover etter intimjuleboredet i går hvor det var beste rakfisken vi har hatt (Fra Røn Gard)
Middagsgjester i kveld på 2 kilos langtidsstekt svinenakke bone-in og deretter pakking. Ikke mindre enn seks flighter med bolaget til uken stort sett i 3 og 4A |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God søndag fra Majorstuen. Intervalløkt på mølla unnagjort. Kjente jammen den pinnekjøttmiddagen i går... Nå blir det indretjeneste resten av dagen. Kalkun i kveld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God dag fra Lillestrøm. Nok en dag med blank kalender. Største beslutninger for dagen er om det blir McDonald's eller Grandiosa til middag.
Ha en ekstra best søndag
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God morgen, 2. søndag i advent | Ruby | Flyforum | 11 | 04-12-2022 15:51 |
God søndag og 1. søndag i advent | EB | Flyforum | 11 | 29-11-2020 20:16 |
Fjerde søndag i advent... | EB | Flyforum | 11 | 23-12-2018 14:37 |
´´Day and night`` 2 Søndag i advent 2010 | andreas97sas | Bilder & foto | 4 | 06-12-2010 07:44 |
God 2. søndag i advent! | JoeW | Flyforum | 18 | 06-12-2009 19:00 |