Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2023, 10:56   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,171
USA MD-80 kaffebar i Miami

I Miami kan man nå dra på kaffebar i fronten på en MD-80

https://airlinegeeks.com/2023/12/05/...n-md-80-opens/

Quote:
A coffee shop inside the fuselage of a former McDonnell Douglas MD-80 just opened in Miami.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 06-12-2023, 11:59   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

En gammel Delta MD88 ... N965DL som ble pensjonert i 2020.

https://www.planespotters.net/airfra...r-lines/eykyor
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2023, 12:17   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,865
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

Deilig.. Dett er jo midt i favoritt-distriktet, et steinkast fra 4S. Jeg kan ta en for teamet og teste den ut i februar.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2023, 23:03   #4
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,623
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

Var det kun cockpitinstrumenteringen (skjermer vs klokker) som skilte -88 fra -83, eller var det noe vekt og motorytelser også?

Og hvor ble det egentlig av -84, -85 og -86..?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2023, 20:01   #5
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,901
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Var det kun cockpitinstrumenteringen (skjermer vs klokker) som skilte -88 fra -83, eller var det noe vekt og motorytelser også?

Og hvor ble det egentlig av -84, -85 og -86..?
Er litt i tvil, men jeg mener aa ha lest at MD-88, som vel var en ren Delta variant, var forberedt for en eventuell Motor Upgrade til MD-90 motorene. Muligens var det noe McMD forlot paa planleggings stadiet og aldri ble en realitet.

Men “EFIS” Cockpit ble jo levert fra fabrikken paa alle variantene etter en tid, SAS sine foerste ble levert med klokker, men ble tidlig bygget om.

Vet ikke helt om det stemmer, men de MD som ble levert med øksehale hadde vel også EFIS Cockpit.

En artig historie om runde klokker Cockpit vs EFIS var naar Reno Air leide 4 ? MD fra SAS, Pilotene som skulle hente den foerste bodde paa Park Royal hvor et ikke helt ukjent form medlem, EB, stod i resepsjonen og sjekket dem ut en tidlig morgen. En droey time kom de samme pilotene tilbake og sjekket inn igjen, de var ikke klar over at SAS hadde EFIS Cockpit og fikk opplaering
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2023, 20:11   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

Det er vel at de ble sertifisert med EFIS cockpit og dermed fikk MD typebetegnelse i sertifikatet, i motsetning til -81 - -87 som ble sertifisert dom DC-9-8x ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2023, 22:44   #7
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,388
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

Det vi i dag kaller halv EFIS. Fløy aldri 80, jeg holdt meg til runde former i DC9en, men vi hadde et par 88er med glass og VNAV, resten var vel 81 og 82 ombygd til glass men uten VNAV.
90en fikk andre motorer og mer automatikk, var vel derfor SAS hadde de som egen flåte. Var på klapp der en gang ut av London, og langt unna Diesel Niern.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2023, 09:01   #8
B747-8
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,204
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

Finnes det ikke noen flere bilder av denne kaffebaren i Miami?

Er det bare de to som er i denne artikelen?
https://airlinegeeks.com/2023/12/05/...n-md-80-opens/
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2023, 10:31   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Finnes det ikke noen flere bilder av denne kaffebaren i Miami?

Er det bare de to som er i denne artikelen?
https://airlinegeeks.com/2023/12/05/...n-md-80-opens/


Joda. Masse.


Martin is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2023, 00:54   #10
Alexp
Newcomer
 
Join Date: Dec 2023
Location: Maura, Nannestad
Posts: 1
Default Re: MD-80 kaffebar i Miami

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Finnes det ikke noen flere bilder av denne kaffebaren i Miami?

Er det bare de to som er i denne artikelen?
https://airlinegeeks.com/2023/12/05/...n-md-80-opens/

På instagram kan du se noen bilder og videoer av ham.

@skycoffeebuenosaires
__________________
“The world is a book and those who do not travel read only one page.” DMC in Spain
Alexp is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Cargo i Miami RJon Bilder & foto 4 20-09-2017 16:01
Spotting i Miami RJon Bilder & foto 6 14-09-2017 12:50
Miami - Oslo oskarflekkefjord TripReports 17 15-02-2017 16:09
Hotell i Miami ( Miami Beach)? Cessna182 Reiseforum 6 20-11-2011 21:52
Oslo-Miami rampen Reiseforum 8 13-07-2009 16:01


All times are GMT +2. The time now is 07:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.