![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,171
|
![]()
I Miami kan man nå dra på kaffebar i fronten på en MD-80
https://airlinegeeks.com/2023/12/05/...n-md-80-opens/ Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
|
![]()
En gammel Delta MD88 ... N965DL som ble pensjonert i 2020.
https://www.planespotters.net/airfra...r-lines/eykyor |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,865
|
![]()
Deilig.. Dett er jo midt i favoritt-distriktet, et steinkast fra 4S. Jeg kan ta en for teamet og teste den ut i februar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,623
|
![]()
Var det kun cockpitinstrumenteringen (skjermer vs klokker) som skilte -88 fra -83, eller var det noe vekt og motorytelser også?
Og hvor ble det egentlig av -84, -85 og -86..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,901
|
![]() Quote:
Men “EFIS” Cockpit ble jo levert fra fabrikken paa alle variantene etter en tid, SAS sine foerste ble levert med klokker, men ble tidlig bygget om. Vet ikke helt om det stemmer, men de MD som ble levert med øksehale hadde vel også EFIS Cockpit. En artig historie om runde klokker Cockpit vs EFIS var naar Reno Air leide 4 ? MD fra SAS, Pilotene som skulle hente den foerste bodde paa Park Royal hvor et ikke helt ukjent form medlem, EB, stod i resepsjonen og sjekket dem ut en tidlig morgen. En droey time kom de samme pilotene tilbake og sjekket inn igjen, de var ikke klar over at SAS hadde EFIS Cockpit og fikk opplaering ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
|
![]()
Det er vel at de ble sertifisert med EFIS cockpit og dermed fikk MD typebetegnelse i sertifikatet, i motsetning til -81 - -87 som ble sertifisert dom DC-9-8x ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,388
|
![]()
Det vi i dag kaller halv EFIS. Fløy aldri 80, jeg holdt meg til runde former i DC9en, men vi hadde et par 88er med glass og VNAV, resten var vel 81 og 82 ombygd til glass men uten VNAV.
90en fikk andre motorer og mer automatikk, var vel derfor SAS hadde de som egen flåte. Var på klapp der en gang ut av London, og langt unna Diesel Niern. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,204
|
![]()
Finnes det ikke noen flere bilder av denne kaffebaren i Miami?
Er det bare de to som er i denne artikelen? https://airlinegeeks.com/2023/12/05/...n-md-80-opens/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() Quote:
Joda. Masse. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Newcomer
Join Date: Dec 2023
Location: Maura, Nannestad
Posts: 1
|
![]() Quote:
På instagram kan du se noen bilder og videoer av ham. @skycoffeebuenosaires
__________________
“The world is a book and those who do not travel read only one page.” DMC in Spain |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cargo i Miami | RJon | Bilder & foto | 4 | 20-09-2017 16:01 |
Spotting i Miami | RJon | Bilder & foto | 6 | 14-09-2017 12:50 |
Miami - Oslo | oskarflekkefjord | TripReports | 17 | 15-02-2017 16:09 |
Hotell i Miami ( Miami Beach)? | Cessna182 | Reiseforum | 6 | 20-11-2011 21:52 |
Oslo-Miami | rampen | Reiseforum | 8 | 13-07-2009 16:01 |