Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-09-2023, 06:14   #1
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Default Onsdag er en bra dag

God morgen fra Bangkok hvor en storkoser seg ombord i en 747 med reg HS-STA.
Jo mer jeg blir kjent i dette landet dukker det stadig opp nye fly relaterte attraksjoner, slike ting er de virkelig gode på her.
Fikk heldigvis 20min alene i cockpiten før det dukket opp en skokk med unger
På hoved dekk er der en liten café hvor jeg nå spiser frokost.
Blir å vase litt rundt her før kursen settes hjem igjen.
Ha en superflott onsdag

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 20-09-2023, 06:29   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Onsdag er en bra dag

Onsdagen er åpnet:-) Kaffe og NRK P2 er dagens første kombo. Hjemmekontorering i dag mens jeg kan la en ragu godgjøre seg før jeg får svigers på middag i ettermiddag. Nyt onsdagen du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 06:51   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra stasjonen. Straks L1 til kontoret. Kvelden skal både tilbringes i hockeyhallen og løpende ute. Ha en fin dag
Old 20-09-2023, 07:55   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra Forus. Back in business etter en uke fri. Ha en fin dag forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 08:19   #5
Tjab
Upgrade me....

Morn fra SAS sin "Gullstue" på OSL. Lenge siden sist jeg var her, men du verden, her har ting blitt trist syns jeg.

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 08:39   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra regnet. Litt lett jobbing hjemmefra i febertåken. Men når alle kvitteringer på reiseregningene som skal godkjennes er på kinesisk så spiller ikke feberen så stor rolle på forståelsen.

Lei feber nå…
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 09:15   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Gjeeesp fra et pitstop hjemom. Var 0700 i Son for å bytte tilbake til bensinbil etter en handel som skjærte seg ganske greit bokstavelig talt. Nå er det masse konferanse-kos og glad-middag på Tjuvholmen senere.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 09:18   #8
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Lett regn her i dag. Ikke de store planene for dagen, men jeg skal prøve å få jobbet litt. Ellers blir det en tur til sykehuset for å få skiftet bandasje på et dren. Kona fikser vanligvis slikt her hjemme (hun er sykepleier), men siden hun er i Nordnorge får jeg heller avlegge sykehuset et besøk. Drenet skal heldigvis bort på fredag og det skal bli deilig å bli kvitt det.
Old 20-09-2023, 09:36   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God morgen fra Oslo. Ser ut som jeg må på Elkjøp en tur da telefonen bare har sluttet å lade. Prøvd med to forskjellige ladere for å si det sånn så det er ikke laderen som er problemet. Den lader i to minutter før den bare konker helt ut. Restartet telefonen og alt etter alle kunstens regler. Dette har jeg da virkelig ikke tid til da jeg faktisk venter en litt viktig telefon i dag.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 10:27   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God onsdag fra.. strengt tatt samme lokasjon som gjemmekontoret, men det har vært avlogget siden fredag.

Fridagen nytes, og etter hvert er det å komme seg av gårde for å høre på en fyr fra Skarnes som skal være ganske god til å spille gitar. Øystein-et-eller-annet. Har trua.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 10:52   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Makan til idioti. Elektronikkbransjen er jo lagt opp til at folk skal kjøpe nytt hele tiden. Bruk en trådløs lader som bruker tre år på å lade opp telefonen. Ellers går jo ikke defekt ladeport på garanti sier dem. Har faktisk til gode å høre noe som faktisk går på garanti fra Elkjøp et al.
Så har de selvsagt ingen telefon å låne ut.
Sent fra min SM-G990B via Tapatalk
Old 20-09-2023, 12:21   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God dag fra Molslinjen på vei fra Sjællands Odde til Århus. Virkelig deilig å slippe mange kjedelige timer i bil på motorvei. God mat ombord er det også. Og lounge... så det er bra jeg rakk å trene i dag tidlig.

Og dere... om dere skal til Roskilde så dropp Hotel Prindsen. Kvelden avsluttes i Ålborg med nytt kurs.

Ha en best dag.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 14:44   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen .. Valpen er turnert, MOW er kaffeinert og snart blir det nok en reise gjennom vpn-tunellen. Men først må jeg i banken og sette min X på et par dokumenter.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 16:37   #14
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Makan til idioti. Elektronikkbransjen er jo lagt opp til at folk skal kjøpe nytt hele tiden. Bruk en trådløs lader som bruker tre år på å lade opp telefonen. Ellers går jo ikke defekt ladeport på garanti sier dem. Har faktisk til gode å høre noe som faktisk går på garanti fra Elkjøp et al.
Så har de selvsagt ingen telefon å låne ut.
Sent fra min SM-G990B via Tapatalk
Elkjøp er vel en av de desidert største og kjipeste drittjallabutikkjedene du kan finne.
Greit hvis man vet hva man skal ha, betaler i kassen og går, totalt ubrukelig på service, salg og kundeservice. Ett eksempel: Det siste de har funnet på er å selge hvitevarer uten kontakt. Kontakten må kjøpes ekstra og monteres av kunden. Snedig triks for å skru mer penger ut av folk..!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2023, 16:46   #15
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Elkjøp er vel en av de desidert største og kjipeste drittjallabutikkjedene du kan finne.
Greit hvis man vet hva man skal ha, betaler i kassen og går, totalt ubrukelig på service, salg og kundeservice. Ett eksempel: Det siste de har funnet på er å selge hvitevarer uten kontakt. Kontakten må kjøpes ekstra og monteres av kunden. Snedig triks for å skru mer penger ut av folk..!
Lokalt her hvor jeg bor synes jeg Power er flere hakk verre enn Elkjøp. På Elkjøp er det i allefall god service og de som jobber der er hjelpsomme og hyggelige. Jeg har heller ikke hatt problemer med reklamasjoner eller andre ting. Power setter jeg aldri min fot i om jeg absolutt ikke må. Dette varierer nok fra plass til plass hvem som er best og verst og andre steder er det kanskje motsatt.
Old 20-09-2023, 18:27   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Meldte sak på innboforsikringen jeg så får vi se. Den dekker heldigvis også mobiltelefoner. Dro til en annen Elkjøp og fikk en lånetelefon der. Alltid greit å ta en titt på innboforsikringen og se hva den faktisk dekker. Så har jo selvsagt Fremtind en avtale med Elkjøp om at man skal levere telefoner der, men Elkjøp virker mer takknemmelig for å melde forsikringssaker enn reklamasjon. Fyren smurte på med hvor begredelig tilstanden telefonen var i for at jeg evt skulle få ny...

Men det er egentlig litt synd da på en måte at man må bruke forsikringen til sånne ting, det gjør til slutt sånn at forsikringen blir dyrere for alle. Og hva er egentlig normal slitasje i dag på telefoner? Elkjøp tolker det dithen at telefoner ikke skal ha en skramme virker det som, men det faller vel egentlig utenfor reklamasjonsretten såkalt normal wear and tear som det heter på godt engelsk. Men 5 årsregelen på mobiler er jo vel egentlig nettopp for å ta høyde for normal wear and tear når feil oppstår. Nei det er ikke helt til å bli klok av. Jeg har uansett aldri opplevd at noen ting går på garanti/reklamasjon hos Elkjøp. Var en gang jeg leverte inn en pc der til reperasjon - de skulle ha mer enn det pcen kostet i utgangspunktet helt ny.
Old 20-09-2023, 18:51   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

På plass
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules