![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Da er tredje forsøk på Washington i gang.. Første forsøk var 13 mars 2020 helt i tuppen på 748, men den ble jo stoppet av halvstekt flaggermus.. Andre forsøk var i fjor sommer når Oslo flighten gikk i stykker og SAS gikk ut i streik. Denne gangen er det streik.. men vi Jar dratt ut og prøver.
Private Driver hentet oss om avtalt 0400 i en strøken, ny S Klasse som Dragen gledelig sponset da arving #1 er med og sikkerhet i høysetet. Nå må vi tusle bort til gate B11. Last edited by SudCaravelle; 24-03-2023 at 06:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I gullstuen var det en meget oppegående ung fyr som så at det allerede lå en nød-booking på gang med SAS hjem på søndag og at Lufthansa rad 1 var avlyst. Han følte med oss og var enige i at vi kan prøve et stunt med de som jobber på FCT om de kan vippe oss over på Swiss eller noe lignende. Sabla proft uansett.
På vei til B11 mente den yngre kompanjongen St det var D11 som hun hadde helt rett og og vi sparte litt av den forslåtte stortåen til senior. Tett i tett med folk på D11 og en god del som var innenfor billettmaskinene som nå var satt i rødt. Agenten så coveret til billettene som jeg holdt diskret opp og da ble vi faktisk guidet inn en egen luke foran hele gjengen og først på flyet - sånn synes jeg er litt gøy. Nå er det vel to ganske kjedelig timer foran oss.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Veldig hyggelig betjening på OSL-MUC og enda hyggeligere i First loungen.. I dag var det favoritten Pommery Louise 2004 som gjaldt som faktisk Gunther insisterte på.. Nydelig lokale pølser og smoothie til arvingen.
Damene i loungen kunne faktisk ikke bistå med returen og de på SAS telefonen le te seg også tilbake og kunne ikke gjøre så mye. Så vi er faktisk så langt uten returbillett som blir spennende. Nå er vi ombord 787en som er snasen for en såpass kort tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Voldsom oppvartning på mini-turen MUC-FRA med mat, etternavn osv.. noe annet enn BGO-OSL.
Nå er vi på drømme-terminalen. Gunda klarte å hoste opp to alternativer: Lufthansa First fire dager senere enn planlagt eller United Polaris en dag senere.. Pokker.. Et grusomt dilemma som ender med United grunner skole/jobb og skikkelig hjemmelengsel. Nå er snart Gunther klar med Porschen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Neida.. så sitter vi her da.. nesten litt sentimentale (i alle fall han som ikke er tenåring) ombord på dette vakre vesenet og inn i denne fantastiske loungen som First Classen er. Super hyggelig betjening og de tre andre her er amerikanere og usedvanlig utadvendte. Føler at man er på et atlanterhavscruise in The good old days.
Porschen er nå en sekssylindret hybrid istedenfor V8 Turboen som forrige gang - men så tenker jeg, rund som jeg er "Dette skal ikke få ødelegge opplevelsen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Sehr gut. 787’en ser jo bra ut, er dette den nye businessen til Hansaen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvis du tenker på den nye Allegris business class konseptet, så er svaret nei. Ingen maskiner har fått det ennå. Derimot har de 787 maskinene de hittils har mottatt en form for "ny" business class ved at det ikke er Lufthansa sin, men det som i praksis er Hainan sin. De har bare trukket om stoffet fra rødt til Lufthansagrått, litt sånn forenklet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Deilig.. dette er som i gamle dager med Dag Viking på banen også og vi måker på..
Her er vi i full gang og vi har fått mye stæsj utdelt og ganske hissig skjenking de 90 minuttene før det gikk oppover. Etegildet er i gang og tenåringen satt ikler Ole pris på cabaret med and som gammern. Last edited by SudCaravelle; 24-03-2023 at 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Herlig, kjør på, den sovemaska var jo bare så morsom at jeg faktisk tok den med hjem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
I det første bildet, kan det se ut som det er first class billetthefter, akkurat som i gamle dager, men det finnes vel ikke billetter lenger, hva ligger inni de omslagene ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Masse mat.. passe godt skal jeg være ærlig.. Herlig service og en halvtime på øyet. Nå lander vi om en times tid så får vi se om er noe som helst energi igjen i skrotten før det er steakhouse. Kjenner nå at noen dager med rehab hadde vært lurt innimellom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
He he, det Martin sa.
De kjører alltid boardingkort på First, allerede på OSL. Og apekatter som meg er litt krye når vi går rundt med dem, selv om vi later som vi ikke er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Alltid og alltid - fikk ikke omslaget på OSL da jeg reiste i midten av februar. Hun lette rundt i skuffer og skap, men fant ingen ting
Ordnet seg selvfølgelig i FCT i Frankfurt
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Fantastisk, LH First er nå definitivt ført opp på min bucket list. Og har heller ikke 747-8i i loggen enda, så her må noe gjøres…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Må du gå fra bilen og opp i flyet, eller er der heis
![]() Spør for en venn |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er faktisk en heis og denne gangen kom man ombord litt tidligere enn vanlig (pleier å være til sist) så sjåføren og en annen klarte å irritere på seg en del passasjerer med å rope "move away, First Class". Nesten litt asiatisk over det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Good times good times. Jeg husker jo i US Airways dagene da jeg tok A380. Heisen helt opp på øverste plan fra FCT. Hadde den gang samme crew fra Tokyo som til Tokyo så de kjente meg igjen og servicen ble veldig bra. De visste da hva jeg ville ha osv. Tror nesten jeg ble oppvartet litt mer enn noen HON circlees som var ombord. Turte ikke å si hvordan jeg haddde kjøpt billetten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair A350-DO Live Trip Rapport | LN-FHU | TripReports | 75 | 11-10-2015 21:25 |
Live-rapport. Uoffisiell FlypratDO 23-24/8 | Twin Otter | TripReports | 119 | 23-09-2014 20:59 |
Live rapport vs. rapport når man kommer hjem fra reisen? | Twin Otter | TripReports | 2 | 26-06-2010 08:10 |
Reg request og live trip rapport | Someone | TripReports | 9 | 22-12-2006 10:42 |
Live trip rapport fra Lufthansa | dc-8-63 | TripReports | 1 | 31-10-2006 08:02 |